رهبر مسیحیان انجیلی خطاب به پرزیدنت ترامپ: «شما کورش زمان ما هستید»

ساعتی پس از آن که پرزیدنت ترامپ اعلام داشت که اورشلیم را به عنوان پایتخت کشور اسرائیل به رسمیت می شناسد، و دستور داده است که تدارکات برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به اورشلیم آغاز شود، رهبر مسیحیان انجیلی در ایالات متحده خطاب به او گفت: “شما کورش زمان هستید”. مسیحیان انجیلی، اورشلیم را متعلق به یهودیان می دانند و زیارت از این شهر را یک واجب دینی می شمارند. مایک اوانس، رهبر انجیلی ها دستور داد که پیروان این آئین، در سراسر ایالات متحده جشن های شادی به راه اندازند.

انجیلی ها که یک گروه چندین میلیون نفری در ایالات متحده هستند، خود را “مسیحیان صیونیست” می دانند و در جریان انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده یکی از عوامل موثر پیروزی دونالد ترامپ بودند و هم اکنون نیز به این پشتیبانی قویا ادامه می دهند.

آشنایان به امور ایالات متحده ارزیابی کردند که وفاداری پرزیدنت ترامپ به قولی که در جریان مبارزات انتخاباتی به مسیحیان انجیلی داده بود، یکی از عوامل تصمیم گیری او برای شناسایی اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل بوده است.

مایک اوانس که جزو هیات مشاوران پرزیدنت ترامپ است، به خبرنگاران گفت: در دیداری که روز دوشنبه آینده با رئیس جمهوری خواهد داشت، به وی خواهد گفت: “جناب ترامپ، شما کورش زمان ما هستید”.

در ماه مه گذشته، هنگام دیدار پرزیدنت ترامپ از اسرائیل، مایک اوانس بیلبوردهای بزرگی تهیه کرده بود که روی آن ها نوشته شده بود “آقای ترامپ شما قول داده اید سفارت آمریکا را به اورشلیم منتقل کنید”.

اوانس روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه به خبرنگاران گفت: در دیدار با پرزیدنت ترامپ به او شادباش خواهد گفت و تاکید خواهیم کرد که “شما کورش کبیر دوم هستید و مانند پرزیدنت هاری ترومن رفتار کرده اید”.

پرزیدنت ترومن که در سال ۱۹۴۸ رئیس جمهوری ایالات متحده بود، نخستین رهبر یک کشور جهان بود که اعلام موجودیت دوباره کشور اسرائیل را به رسمیت شناخت. اکنون پرزیدنت ترامپ نخستین رهبر آمریکا و جهان است که تائید می کند اورشلیم مقدس پایتخت کشور دوباره استقلال یافته اسرائیل است.

به دستور اوانس، بیلبوردهای عظیمی به روی برخی ساختمان ها در چند شهر ایالات متحده آویخته شده که در آن ها خوانده می شود: “پرزیدنت ترامپ، از تصمیم شما سپاسگزاریم و شکرگزاری می کنیم”.

3 دیدگاه‌

  1. خلق فلسطین بیشتر از همه سپاسگزار اسرائیل و آمریکا است

    بنابراین مثلث اسرائیل، فلسطین، آمریکا مثلث نجات ملقب می گردد

    و تداعیگر ناجی بشر است

Comments are closed.