کیستند آنانی که به نام دین، از قتل و مرگ و جهاد سخن می گویند؟

در همان حال که بسیاری از کشورهای عرب و مسلمان، در کنار فلسطینی ها اعتراض شدید خود را علیه تصمیم پرزیدنت ترامپ بیان داشتند، و در همان زمان که برخی از رهبران فلسطینی و مسلمانان افراطی ادعا کردند که اورشلیم تنها به مسلمانان تعلق دارد و یهودیان هیچ حقی در این شهر و در این سرزمین ندارند، یک تاریخ نگار مشهور پاکستانی نوشت که ادعا مسلمانان که خواستارتسلط بر اورشلیم هستند و آن را مکان مقدس خویش می دانند بی اعتبار است و سندیت تاریخی ندارد.  در همان حال، روحانیون مسلمان در نواحی فلسطینی و همچنین شماری از واعظین مسلمان در کشورهای مختلف، همچنان به حملات گزنده و شیطانی علیه یهودیان و اسرائیل ادامه دادند و حتی تهدید کردند که “اورشلیم را به آتش خواهند کشید”.

فردای روزی که پرزیدنت ترامپ اعلام داشت که اورشلیم را به عنوان پایتخت باستانی و امروزی اسرائیل به رسمیت می شناسد، پروفسور مبارک حیدر تاریخ نگار مشهور پاکستانی، در حساب فیس بوک خود، تحت عنوان “اورشلیم و ادعاهای مسلمانان” چنین نوشت:

«فرآن مجید هنگامی از “مسجد الاقصی” ذکر به میان آورد که هنوز مسجدی به مفهوم اسلامی آن به این نام وجود نداشت. آنجا از به خاطر پیامبران اسرائیل، از حضرت موسی تا حضرت عیسی جنبه تقدس پیدا کرده بود. آن جا به این خاطر مقدس بود که نیایشگاه یهودیان و مسیحیان بود. بدیهی است که در آن هنگام مسلمانی در شهر اورشلیم وجود نداشت. تنها از دوران امیر المومنین عمر بن خصاب مسلمانان به آن جا آمدند. حضرت پیامبر (محمد) و پیروانش نماز خود را به سوی شهری که برای یهودیان و مسلمان مقدس بود  و به سوی بیت المقدس یهود نماز گذاشت، زیرا در آن دوران، کعبه که امروز مرکز حج اسلامی به شمار می آید، پر از اصنام بود».

پروفسور مبارک حیدر پس از این مقدمه نوشت: «پس از آن که مکه به تصرف در آمد، به مسلمانان گفته شد که از این پس به سوی کعبه نماز بخوانند – و از آن پس مسلمانان در طول یک هزار و چهارصد سال بعد، هرگز نسبت به اورشلیم ابراز وفاداری نکردند.

ولی آن چه که این پژوهشگر می گوید یک صدای تا حدودی استثایی در کشورهای اسلامی است، که در ان جا هیچ کس جرات نمی کند علیه ادعاهای مسلمانان افراطی و یا فلسطینیان زیاده طلب سخنی بگوید.

در نوار غزه، آخوندی به نام صبحی الیاذجی، استاد دانشگاه اسلامی غزه در خطبه نماز جمعه در تاریخ ۳ نوامبر گفت: «جهاد علیه جهودان، تنها گزینه مسلمانان است» و افزود: «رهبران فرانسه و بریتانیا را باید به مرگ محکوم کرد».

آخوند دیگری به نام دکتر احمد شهروری، استاد دانشگاه الزیتون در عمان پایتخت اردن نیز در خطبه ای در تاریخ سوم نوامبر گفت: «تنها با شمشیر می توانیم در مبارزه خود علیه صهیونیست ها پیروز شویم». این آخوند متعصب  در توضیح توصیه خود گفت: «هیچ چیز به این نزاع نمی تواند پایان بخشد، جز شمشیر در این دستان متواضع»

یک آخوند مسلمان از اهالی آفریقای جنوبی به نام احمد دیدات در خطبه ای در مسجد”ریجنت پارک” در لندن گفت: «من از جهودها متنفرم. همه ما از جهودان متنفریم. نه تنفر شخصی، بلکه من از اعمال اسرائیل متنفرم». او گفت: «من از آمریکایی نیز متنفرم و دلم می خواهد بلایی سر یهودیان بیاید، و همان بلا سر آمریکایی ها بیاید. من خودم این کار را خواهم کرد».

این ها تنها نمونه هایی از اظهارات نا انسان هایی است که به نام دین، از آدم خواری سخن می گویند و به آن افتخار می کنند.

پرسش آن است که با چنین افراد پلیدی که بویی از مهر و بشردوستی و انصاف و همزیستی نبرده اند، چگونه می توان به صلح و آشتی و همکاری رسید؟

کیستند آنانی که انسانیت را انکار می کنند و به نام دین، هر جنایتی را نسبت به دیگران مجاز و مباح می دانند؟

4 دیدگاه‌

  1. من که یه بار به یکی گفتم میشه رو به بیت المقدس نماز خوند گفتن نه گفتم خوب پس به چه دردی میخوره گفتن وای قبله اول بوده .ولی بوده. الان یه میراث تاریخی فرهنگی اسلامه

  2. الان باید بگن مسجد بیت المقدس در شهر اورشلیم. برای بازدیدش هم مودبانه از اسراییل تقاضای ویزا بکنند تموم شد این قد که یه ماجرا را کشش نمیدن

  3. I know what is islamic extremism ideolog they know one only kill people who has onther faith and Israel only one country in the
    Midlle East has democrascy if you livvning in Israel you have rihgt believe what do you want and looking Israel as country they have very modern tecknology so show one islamic country has democrascy in Midlle East all of this country has brutality and dictator regimes.Sorry i cant write in Persian in my computer and thanks radio israel .Shalom to Israels people and Iranian people .We want peace not in the Midlle East not islamic terror and

Comments are closed.