اروپا نگرانی خود از برنامه های موشکی ایران را در یک همایش منطقه ای بررسی می کند

گزارش دکتر ایرج ربیعی از آلمان

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و وزیر امور خارجه اش زیگمار گابریل، در ماه گذشته (نوامبر) در سازمان ملل در رابطه با دخالت های جمهوری اسلامی در منطقه و طرح های تروریستی اش گفتند، هیچ‌ کس تصمیم ندارد بمب هسته ای تولید کند – دروغی که اکنون فاش می‌شود

تولید راکت های میان برد جمهوری اسلامی ایران، مدتی است برای اتحادیه اروپا مشکل ساز شده، زیرا پرزیدنت مکرون نگرانی خود را از آینده برنامه رژیم ایران برای تولید راکت و تسلیحات، به خانم آنگلا مرکل اطلاع داده و در خواست تجدید نظر در قرارداد و برنامه تولید راکت ایران را مطرح کرده است.

از زمانی که قرارداد هسته ای موسوم به برجام به پایان رسیده، کشور هایی که طی مدت مذاکرات از جمهوری اسلامی ایران حمایت میکردند، مانند آلمان، بویژه زیگمار گابریل وزیر اقتصاد آن زمان و وزیر امور خارجه کنونی، یا نمیخواستند و یا قادر نبودند مراحل تجدید حیات تسلیحاتی ایران را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

رژیم ایران بعد از پایان تحریم ها، در یمن آشوب بیشتر به پا کرد، به عراق افراد شبه نظامی و نظامی بیشتر فرستاد، به حزب الله لبنان پول بیشتری داد – تا جائی که این حزب رسما اعلام کرد که بدون پول ایران قادر به ادامه زندگی و مبارزه نیست، در سوریه افراد زیادی را با پول برای شرکت در جنگ خرید.

در گزارش ها می خوانیم که خانم آنگلا مرکل و وزیر امور خارجه اش زیگمار گابریل در ماه نوامبر در سازمان ملل در رابطه با دخالت های جمهوری اسلامی در منطقه و طرح های تروریستی اش گفتند: «هیچ‌کس تصمیم ندارد بمب هسته ای تولید کند».

در آن زمان کسی با این ادعای خانم مرکل مخالفت نکرد، ولی اکنون پرزیدنت ماکرون رئیس جمهوری فرانسه متوجه این خطای بزرگ رهبران آلمان شده و از مرکل می خواهد در موضع پیشین خود در مورد برنامه های موشکی و اتمی حکومت ایران تجدید نظر کند.

پرزیدنت ماکرون می داند که ایران کلاهک اتمی دارد و روزی خاورمیانه را با این سلاح تهدید خواهد کرد. از این رو از خانم مرکل می خواهد در نشستی به این مشکل رسیدگی شود.

طی این مدت جمهوری اسلامی ایران مشکلات زیادی در منطقه به وجود آورده است. در حالی که فقط یک سال است ترامپ در آمریکا روی کار آمده، ملایان و همدستانشان همه گناهان را که شامل گذشته نیز میشود، به گردن او میاندازند.

اما ملایان ایران در جواب پرزیدنت ماکرون میگویند: «ما راکت می سازیم یعنی چه؟ ما راکت نمی سازیم تا به اروپا حمله کنیم، ما راکت ها را برای ارتش خود تولید می کنیم».

این اظهارات بی شرمی حکومت جمهوری اسلامی ایران را می رساند و نشانه تهدید غیر مستقیم است.

این بی شرمی را وقیحانه تر ادامه می دهند و با در نظر گرفتن این نکته که طبق قرارداد اجازه تولید چنین راکت هایی را ندارند، می گویند “ما اجازه نمیدهیم فرانسه در سیاسیت استراتژی ا دخالت کند. اصلاً این آقای ماکرون کیست که بخود اجازه میدهد چنین صحبتی کند؟

از فرانسه سخنی گفته نشد و جوابی هم داده نشد، اما اگر فردی می خواست جمهوری اسلامی را گوشمالی بدهد، می گفت، پس چرا زمانی که قرارداد اتومیبل سازی چندی پیش با فرانسه امضا کردید، ماکرون مرد خوبی بود و اکنون او را نمیشناسید؟

بنا براین میتوان نتیجه گرفت، اروپا با ایران کنار می آید، زیرا این کشور با پول نفت می تواند اسلحه بخرد. زیرا در یمن، افغانستان، سوریه می جنگد و به اسلحه احتیاج دارد و برای بهتر مسلح کردن حزب الله لبنان و چریک های شیعه در عراق نیز باید اسلحه بخرد. بنا بر این اروپا میگوید، به ماچه مربوط که در خاور میانه جنگ است و همه یکدیگر را میکشند، ما اسلحه می فروشیم وگرنه اسلحه در انبار زنگ میزند.

 

یک دیدگاه

Comments are closed.