با آغاز ساعات شبانگاهی تظاهرات در تهران و گوهر دشت کرج ،با شعار: ایرانی میمیرد ذلت نمی پذیرد آغاز شد

بر اساس تصاویر منتشر شده در رسانه های اجتماعی با آغاز ساعات شبانگاهی در تهران و منطقه گوهردشت کرچ تچمعاتی شکل گرفته است.

تظاهرات در تهران در پارک دانشجو آغاز شد و مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور و جمهوری اسلامی نمیخوایم نمیخوایم دست به اعتراض زدند.

گوهردشت کرج در ۳ شب گذشته صحنه درگیریهای شدید بین مردم و ماموران رژیم بود.

در فراخوان های روز گذشته از مردم خواسته شد که در ساعات شبانگاهی تجمعات را شکل دهند.

انتظار میرود امشب نیز در شهرهای مختلف مردم دست به اعتراض بزنند.

فیلمی از تجمع در گوهردشت کرج

به دنبال تظاهرات و اعتراضهای شب گذشته در تهران، اوضاع در پایتخت امروز به شدت بحرانی بود و در ساعات پیش از ظهر رفت و آمد زیادی در برخی نقاطی که معمولا محل برگزاری تظاهرات اعتراضی می باشد مشاهده می شد. ماموران انتظامی به صورت آشکار و برای ترساندن مردم، در نقاط حساس مستقر هستند و خودروهای انتظامی در سطح شهر، به گشت ادامه دادند.

حکومت بیم دارد که در محوطه نماز جمعه و یا در بیرون از آن، برخی از مردم در صدد اعتراض برآیند و آشوب به وجود آید.

تظاهرات خیابانی، شب گذشته به تهران نیز کشیده شد. در روزهای گذشته، کانون تظاهرات اعتراضی در اصفهان، گوهردشت کرج، رشت، شیراز و چند شهر دیگر بود، ولی اکنون که به پایتخت کشیده شده، ممکن است مرحله تازه ای از ایستادگی توسط مردم دردمند ایران در برابر رژیم به تصویر کشیده شود.

از کلیپ های متعددی که از تظاهرات شب گذشته در شبکه های اجتماعی انتشار یافت چنین برمی آید که کانون تظاهرات شب گذشته در پایتخت، مانند اکثر موارد گذشته، میدان ولیعهد و نزدیکی تئاتر شهرداری بوده است.

در کلیپی که در روزهای گذشته به صورت گسترده ای در رسانه های اجتماعی پخش شده بانویی را می بینیم که در منطقه آریاشهر تهران شجاعانه بر علیه رژیم سخن میگوید و در بخشی از سخنانش میگوید:مردم نترسید ما ایرانی هستیم به ما چه سوریه و فلسطین دیگه خسته شدیم

در تظاهرات تهران نیز شعارهای ضد حکومتی، در کنار اعتراض به گرانی و بالا رفتن نرخ ارز، و دزدی ها کلان حکومتی شنیده می شد. همچنین مردم در شعارهای خود خواهان توقف کمک های مالی به سازمان های ترور فلسطینی و اسلامی و عربی بودند و شعار می دادند “سوریه را رها کن”.

شرکت کنندگان در تظاهرات، در ابراز تنفر خود نسبت به رژیم حاکم، از جمله شعار می دادند “توپ،تانک، فشفشه، آخوند بره گم بشه”.

در سه شب گذشته مردم در منطقه گوهر دشت کرج درگیری های شدیدی با ماموران حکومتی داشتند و بنابر تصاویر منتشر شده گوهر دشت کرج صحنه جنگ تن به تن مردم با سنگ و چوب و ماموران با ابزار سرکوب بود.

در تظاهرات شب گذشته در تهران، تقریبا همه شعارهایی که در تظاهرات شهرهای دیگر شنیده شده بود، دوباره به گوش می رسید. مردم از جمله فریاد می زدند “سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن”. آن ها همچنین می گفتند “نه غزه به لبنان، جانم فدای ایران”. همچنین بارها این شعار شنیده شد “رضا شاه، روحت شاد”. آن ها همچنین خواهان بازگشت شاهزاده رضا پهلوی و به دست گرفتن قدرت بودند.

منابع خبری که تظاهرات خشم آلود مردم ایران را دنبال می کنند، می گویند که تظاهر کنندگان به تاکتیک جدیدی روی آورده اند و آن، به خیابان آمدن در ساعات تاریکی و شب می باشد، تا نیروهای انتظامی دشوارتر بتوانند به سرکوب آن ها بپردازند.

همچنین برای غافلگیر کردن ماموران انتظامی، محل تجمع مردم از پیش اعلام نمی شود، بلکه افراد در خیابان ها به راه می افتند و به هر نقطه ای می پیوندند که در آن جا مردم مشغول شعار دادن هستند.

در تهران، شب گذشته چند بوته آتش نیز دیده شد.

در سه روز گذشته، تظاهرات پراکنده، ولی پیگیری در اصفهان، شیراز، اراک، مشهد، ساری، و اهواز رخ داده، و اکنون با کشاندن شدن به تهران، خطر بیشتری را نسبت به ادامه عمر حکومت ایجاد می کند.

شمار افرادی که شب گذشته در میدان ولیعصر در تهران به راه پیمایی پرداختند “چند صد نفر” گزارش شده است.

 

یک دیدگاه

  1. احتمالاً مرد یک چشم همان کسى است که تمام مساجد و مکان هاى زیارتى سراسر کشور ایران را خراب مى کند و نسل ضد دین سربازان او هستند .

Comments are closed.