جنگنده های اسرائیلی سه مکان استقرار سپاه قدس را در سوریه بمباران کردند و گروهی کشته و زخمی شدند

نیروهای ایرانی و حزب الله همراه با ارنش سوریه

تلویزیون دولتی سوریه در گزارش های امروز خود (آدینه) خبر داد که نیروی هوایی اسرائیل دوباره هدف هایی را در خاک آن کشور بمباران کرده است. در این گزارش از ماهیت هدف ها و شمار آن ها سخنی نرفته است. ولی آگاهان نظامی می گویند که سه مکان نظامی متعلق به سپاه قدس ایران در ناحیه ای به نام “قَطانه در غرب دمشق بمباران گردیده و ویران شده است.

هدف هایی که بمباران شد، در نزدیکی محل استقرار سپاه ده ارتش سوریه قرار دارد، ولی در کنار آن واحدهایی از سپاه قدس ایران مستقر هستند. منابع خبری اوپوزیسیون سوریه می گویند که در این حمله افرادی کشته یا زخمی شده اند. ولی هنوز در این باره جزئیاتی در دست نیست.

با آن که مقامات ارشد روسی در روزهای اخیر چند بار گفته اند که نیروهای وابسته به سپاه قدس در سوریه را حداقل تا ۸۵ کیلومتر از مرز اسرائیل دور ساخته اند، برخی منابع آگاه می گویند که جنگجویان وابسته به رژیم ایران، در فاصله کمی از خاک اسرائیل مستقر هستند و مشغول فعالیت می باشند.

آگاهان نظامی در اسرائیل نیز با تایید این خبر می گویند که طبق اطلاعاتی که در دست دارند، نیروهای ایران تا فاصله چهل کیلومتری از خاک اسرائیل مستقر هستند.

در همین گزارش ها آمده است که حزب الله لبنان، شمار رزمندگان خود در خاک سوریه را به نصف تقلیل داده است.

منابع خبری نظامی می گویند که اسرائیل نزدیک شدن نیروهای ایرانی به مرزهای این کشور را با وخامت تلقی می کنند و این احتمال را از نظر دور نمی دارند که ارتش اسرائیل ناچار به اقدام شوند.

اویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل روز گذشته (پنجشنبه) دوباره تاکید کرده بود که اسرائیل حضور نیروهای مسلح وابسته به حکومت ایران در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.

دو شب پیش (چهارشنبه) ارتش اسرائیل یک گروه هفت نفره از افراد مسلح را در خاک سوریه شناسایی کرد که به مرزهای اسرائیل نزدیک می شوند. ارتش به این گُمان که آن ها قصد ورود به خاک اسرائیل و انجام عملیات خرابکاری دارند، از هوا آن ها را هدف قرار داد و از پای درآورد. در اسرائیل اعلام شد که این افراد عضو داعش بوده اند. این سازمان تا کنون به عملیات تروریستی علیه اسرائیل دست نزده و همه فعالیت نظامی آن علیه ارتش سوریه بوده است. ساعاتی بعد نیروهای اسرائیلی وارد نقطه مرزی سوریه شدند و به بررسی اجساد کشته شدگان پرداختند و به این نتیجه رسیدند که افراد داعش، احتمالا در جستجوی راه فرار در برابر نیروهای ارتش سوریه بوده و قصد تجاوز به خاک اسرائیل را نداشته اند.

یک دیدگاه

Comments are closed.