دیپلمات ارشد و سفیر پیشین آمریکا در بحرین تغییر رژیم ایران را تنها راه صلح در خاورمیانه دانست

جمهوری اسلامی به جنگ  برای کمپین خطرناک براندازی علیه شورای همکاری کشورهای خلیج فارس و کشورهای عرب ادامه خواهد داد

آدام ارلی دیپلمات سابق آمریکایی می گوید گروه های تحت حمایت ایران که در منطقه از جمله در بحرین عمل می‌کنند آخرین کسانی هستند که از تحریم های آمریکا ضربه می‌خورند.

رئیس جمهوری آمریکا که برجام را لغو کرد در ماه اوت تحریم‌های تنبیهی علیه رژیم ایران را از سر گرفت در عین حال این رژیم متهم است که در رابطه با جاه طلبی های اتمی اش صداقت نداشته و از گروه‌های تروریستی حمایت کرده و در سراسر خاورمیانه به طور فزاینده ای خصمانه عمل کرده است.

سفیر سابق آمریکا در بحرین می گوید جمهوری اسلامی به جنگ  برای کمپین خطرناک براندازی علیه شورای همکاری کشورهای خلیج فارس و کشورهای عرب ادامه خواهد داد.

آدام ارلی در مصاحبه با جی ان دی گفت در دولت آمریکا در بالاترین سطوح هیچ کس شک ندارد که رژیم ایران یک کارزار پیشرفته و قوی و خطرناک را علیه کشورهای همسایه شورای همکاری خلیج فارس و جهان عرب به پیش می‌برند.

وی گفت ما این را اول و بیش از سایر کشورها در بحرین می بینیم اما در عربستان- یمن- عراق -سوریه- لبنان و غزه هم شاهد هستیم و مشاهده می‌کنیم.

وی گفت آنچه طی دو سال گذشته تغییر کرده این است که دولت آمریکا پیش از پیش روی  مقابله با این کمپین متمرکز از طرف ایران و برای به چالش گرفتن این حکومت تهاجمی‌تر عمل کرده است.

وی در ادامه صحبت‌های اش گفت نمونه‌های این سیاست شامل لغو محدودیت هایی است که در فروش تسلیحات به این منطقه وجود داشته و اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه حکومت اسلامی ایران و نامگذاری تروریستی نیرو‌های نیابتی ایران همچون گردان‌های الاشتر است.

آدام  ارلی که  از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۱ سفیر آمریکا در منامه بوده گفت دولت باراک اوباما تصور می‌کرد رژیم  ایران رفتار خصمانه اش را تغییر خواهد داد و گمان می‌رفت بتواند اصلاحاتی انجام دهد وی افزود من با دولت پرزیدنت ترامپ  موافق هستم که به درستی گفته است دادن امتیاز به رژیم ایران تنها این رژیم را جری و جسور تر کرده است.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت رژیم ایران درآمدهای اقتصادی خود را به جای اینکه صرف کمک به مردم ایران کند به قاسم سلیمانی و مشتری های تروریستی داد که علیه آمریکا و متحدانش جنگ افروزی کند.

سفیر سابق آمریکا در بحرین در ادامه این مصاحبه گفت تا زمانی که ملا های حاکم بر سر کار هستند از هر ابزاری که در اختیارشان است برای بی ثباتی منطقه استفاده می کنند وی گفت هیچ چیز کمتر از تغییر رژیم برای ایجاد سطح قابل قبولی از صلح برای شبه جزیره عربی و خاورمیانه موفق‌تر عمل نخواهد کرد.

بحرین در سال ۲۰۱۶ تمامی روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد و به دخالت های ایران در امور داخلی اش اشاره کرده و به دنبال حمله تظاهر کنندگان به سفارت عربستان در تهران و آتش زدن سفارت این اقدام بحرین صورت گرفت.

یک دیدگاه

  1. آنچه که امروز سیاستمداران آمریکایی در آینه می بینند، ملت ایران سالهاست که در خشت خام می بیند!
    نه پی بردن به اهمیت سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی مساله ای بغرنج است و نه حتی سرنگون کردن آن کاری دشوار.
    مساله اصلی این است که آیا منافع کشورهای غربی (حتی آمریکاییها) اجازه چنین باور و اقدامی را میدهد یا نه؟

Comments are closed.