مجلس شورای اسلامی بالاخره معاهده ضد ترور را تصویب کرد، ولی طرفداران خامنه ای “عزا عزا” راه انداختند

مجلس شورای اسلامی، امروز پس از یک نشست پرهیاهو، بالاخره معاهده خودداری از تامین مالی سازمان های تروریستی را که با اختصارFAT  نامیده می شود تصویب کرد. خامنه ای در گذشته با این معاهده مخالفت ورزیده بود و بسیاری از نمایندگان جناح تندرو حکومت نیز گفته بودند که عضویت در این معاهده به زیان حکومت اسلامی است و ادامه تامین مالی سازمان های “مقاومت” در خارج از ایران را امکان ناپذیر می کند.

رژیم ایران سازمان های ترور عربی، فلسطینی و اسلامی را “گروه مقاومت” می نامد و هر سال ده ها میلیون دلار به آن ها پول می دهد.

پیش از رای گیری درباره این لایحه، شماری از نمایندگان مخالف آن گفته بودند که پیوستن به FAT امکان دور زدن تحریم های اقتصادی ایالات متحده را غیرممکن می سازد.

ولی طرفداران پیوستن ایران به این معاهده می گویند که هرگونه خودداری، موجب می شود که رژیم ایران همچنان در لیست حکومت های تروریست پرور باقی بماند.

به گفته آنان، اگر این امر با تحریم های آمریکایی درهم آمیخته شود، حکومت ایران از صحنه اقتصادی دنیا تا حدود زیادی حذف خواهد شد.

منشه امیر در تصویب این لایحه گفت که باید دید آیا شورای نگهبان، با توجه به مخالفت های پیشین علی خامنه ای این لایحه را مورد تائید قرار خواهد داد، و یا آن را مغایر شریعت اسلامی اعلام خواهد کرد.

منشه امیر گفت که رژیم اکنون بر سر یک دو راهی قرار دارد که آیا منافع ملی ایران را منظور دارد و به معاهده FAT بپیوندد و یا اهداف انقلاب اسلامی را برتر بداند و از تصویب آن خودداری کند و در فهرست رژیم های تروریست پرور باقی بماند.

ر حالی که صبح امروز (یکشنبه) پس از چهار ماه کشمکش مجلس حکومت اسلامی  تحت فشار اقتصادی و سیاسی موجود، بالاخره به تصویب معاهده FATF گردن نهاد و برخلاف مخالفت‌های ۴ ماه گذشته علی خامنه ای درباره تصویب این قانون خبرها حاکی از این است که مخالفان تصویب این قانون از صبح امروز یکشنبه در مقابل درب مجلس حکومت اسلامی اجتماع  کرده و با سر دادن شعار عزا عزاست امروز خواهان جلوگیری از تصویب این قانون شدند.

علی خامنه‌ای ۳۰ خرداد (سه ماه و نیم پیش) گفته بود که ضرورتی ندارد ایران به کنوانسیون هایی چون کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم بپیوندد به گفته او لزومی ندارد که ما به این کنوانسیون های که برای مقابله با تامین مالی تروریسم است  بپیوندیم که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم یا می‌دانیم که مشکلاتی دارند.

در نتیجه این اظهار نظر علی خامنه ای بررسی این کنوانسیون در مجلس معلق شده بود اما امروز علی لاریجانی اعلام کرد از دفتر رهبری گفته شده که ایشان با بررسی لوایح مرتبط با اف ای تی اف در مجلس مخالف نیستند در نتیجه لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس حکومت اسلامی به تصویب رسید.

تجربه سیاستهای علی خامنه‌ای  نشان داده که خامنه ای نیز مانند رهبر پیشین حکومت اسلامی روح الله خمینی در لحظه های آخر و تحت فشارهای بین المللی حاضر به عقب نشینی و نوشیدن جام زهر می شوند.

پیشتر نیز درباره امضای پروتکل الحاقی در پرونده هسته ای ایران علی خامنه ای در یکی از سخنرانی های خود گفته بود که هر کسی پروتکل الحاقی را امضا کند یک بی غیرت سیاسی است و تنها چند ماه پس از این سخنرانی با دستور علی خامنه ای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به سرپرستی حسن روحانی پروتکل الحاقی را امضا کردند.

درباره تصویب قانون اف ای تی اف و مقابله با تامین مالی تروریسم همین سیاست را پیش گرفتند و امروز یکشنبه حکومت اسلامی زیر فشار اقتصادی و سیاسی جامعه جهانی علی خامنه ای با نوشیدن جام زهر و موافقت با تصویب این قانون نشان دادند که  حکومت اسلامی همواره بر اثر فشارهای بین المللی حاضر به عقب نشینی است.

 

4 دیدگاه‌

  1. به همین خیال باشید! حکومت حقه باز ودروغگو جمهوری اسلامی ایران اگر بخواهد از هزار ویک راه دیگربه تروریسم جهانی کمک مالی خواهد کرد و درضمن نیازی هم به اجازه گرفتن از قدرتهای بزرگ بین المللی برای کمک رسانی به خودش نیست. طابع قانون داخلی و بین المللی هم تابحال نبوده و نخواهد بود. آخوندها بلدهستند که چگونه میتوان حتی گوشت سگ و خوک را خورد و آنرا حلال کرد وقانون وشرع را بطور کامل دور زد.

  2. جهان خواران اسلامی از هیچ دروغ و نیرنگی برای تداوم جنایت ها یشان فرو گذاری نمی کنند. این یک نیرنگ جدید است.
    نابود باد ترور اسلامی، اخوان المسلمین و دست نشاندگان ایرانیش. تنها راه نجات حمله برق آسای کماندوهای اسرائیلی و دستگیری و محاکمه علی خامنه و دستیاران جنایتکارش است.
    درود بر مردم و دولت اسرائیل.

Comments are closed.