رسانه های رژیم: “کنسرت محسن یگانه با موفقیت برگزار شد”. عکس ها: “سالن نیمه خالی بود”

 

این تنها عکسی است که از جریان کنسرت به دست گزارشگر رادیو پیام اسرائیل رسید. محسن یگانه روی صحنه مشغول اجرای برنامه است و سالن نسبتا خالی به نظر می رسد

رسانه های همگانی حکومت اسلامی ایران ادعا می کنند که علیرغم اقدامات اعتراضی گسترده ایرانیان در لوس آنجلس، نسبت به برگزاری کنسرت یک آوازه خوان یهود ستیز به نام محسن یگانه، برنامه او به خوبی اجرا شده و سالن پر بوده است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که عکس های گرفته شده هنگام اجرای کنسرت نشان می دهد که دو سوم از تالار خالی از تماشاچی بود.

رسانه های وابسته به حکومت ایران ادعا کردند که این عکس پیش از آغاز برنامه گرفته شده و این در حالی که در این عکس ها،  محسن یگانه به روی صحنه مشغول اجرای کنسرت می باشد.

در عکس هایی که در ایران انتشار یافته تالار تماشاچیان دیده نمی شود و مشخص نیست که چند تماشاچی حضور داشته اند.

خبرگزاری فارس در تهران، وابسته به سپاه پاسداران از قول محمد حاتم پور که این کنسرت را ترتیب داده بود،  ادعا کرد که ۷۱۰۰ بلیط فروش رفته بود که به مفهوم پربودن کامل تالار کنسرت می باشد.

همچنین گفته می شود شمار نامعلومی از موسیقی دوستان که دقیقا از اندیشه های پلید این آوازه خوان آگاهی نداشتند، پس از فراخوانی سازمان های یهودی در لوس آنجلس و افشاگری درباره ترانه “گله کرکس ها” و ماهیت یهودستیزانه آن، تصمیم گرفتند به کنسرت نروند.

خود محسن یگانه در آغاز برنامه خویش در شب یکشنبه، از این که برخی افراد از ترانه او “ناراحت” شده اند، ابراز تاسف کرد. ولی سخنی نگفت که نشان پشیمانی و یا معذرت خواهی او باشد.

به گزارش “خبر آنلاین” در تهران، محسن یگانه در اینستاگرام خود نوشت: «یکی از شب هایی بود که اصلا، اصلا دلم نمی خواست تمام شود».

این خبرگزاری ادعا کرد که “مردم بسیار استقبال کرده بودند و همه بلیت های این کنسرت تمام شده بود”.

تظاهرکنندگانی که پیش از دخالت پلیس، در اطراف گیشه بودند، این ادعا را نادرست می دانند و می گویند تنها افراد معدودی در حال خرید بلیط دیده شده اند. ولی از شمار بلیط های پیش فروش شده خبر موثقی در دست نیست.

خبرآنلاین ادعا کرده نوشت: «با وجود کارشکنی ها و مخالفت های گروه های یهودی، کنسرت به خوبی برگزار شد».

به نوشته این خبرگزاری، “نشان دادن ماهیت رژیم اشغالگر قدس، دلیل اصلی مخالفت ها و کارشکنی ها علیه کنسرت محسن یگانه بوده است”.

صدها نفر از ایرانیان لوس آنجلس که اکثر آن ها یهودی بودند، شب یک شنبه در برابر تئاتر مایکروسافت گرد آمدند و تظاهرات کاملا آرامی برگزار کردند که به هیچ وجه به منظور جلوگیری از برگزاری کنسرت نبود.

اجتماع کنندگان بی آن که شعار بدهند، پلاکاردهایی در دست داشتند که بروی آن ها گرایش های یهود ستیزانه محکوم شناخته شده بود.

جورج هارونیان از تلاشگران برجسته سازمان های یهودی در کالیفرنیا، درباره علت برگزاری این تظاهرات گفت: «هدف آن بوده که یهودستیزان از رفتارهای غیرانسانی خود دست بردارند”.

وبسایت “باشگاه خبرنگاران جوان” در تهران از قول “لوس آنجلس تایمز” نوشت که دست کم پنج هزار نفر ایرانی طومار تحریم کنسرت محسن یگانه را امضا کرده بودند.

در این طومار گفته شده بود که محسن یگانه، در راستای سیاست های حکومت اسلامی ایران، که از نابودی اسرائیل سخن می گوید، به مقدسات یهود توهین کرده است.

“باشگاه خبرنگاران جوان” در تائید این ارزیابی نوشت: «در ترانه محسن یگانه، کلمه “کرکس ها” به عنوان استعاره ای از صهیونیست ها به کار رفته است».

خبرگزاری فارس در گزارش خود نوشت: «اجرای کنسرت علی رغم تمام فضا سازی های دروغ که با شیطنت برخی تهیه کنندگان لوس آنجلس ایجاد شده بود، برگزار شد که خوشبختانه اجرای موفقی هم بود».

گفتنی است: حمایت یکپارچه رسانه های وابسته به حکومت ایران از محسن یگانه، می تواند نشانی از ماموریتی باشد که حکومت ایران در راه تبلیغات خود با شعار “مرگ بر اسرائیل” برعهده او نهاده بود.