برایان هوک: از اروپا میخواهیم در کنار آمریکا بایستد و با نظام تروریست پرور جمهوری اسلامی همکاری نکند

آقای هوک گفت هر شرکت عمده اروپایی همیشه بازار آمریکا را به بازار ایران ترجیح خواهد داد

برایان هوک هشدار داد که بانکها و شرکتهای اروپایی که با یک ساز و کار ویژه مالی قصد  تجارت با ایران و همکاری مالی دارند ممکن است تحت تهدید تحریم های آمریکا علیه ایران قرار بگیرند.

به گزارش رویترز برایان هوک در یک کنفرانس مطبوعاتی تلفنی به خبرنگاران گفت بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی بدانند که آمریکا تحریم‌ها علیه رژیم وحشی و خشن جمهوری اسلامی را به شدت اجرا خواهد کرد.

آقای هوک گفت هر شرکت عمده اروپایی همیشه بازار آمریکا را به بازار ایران ترجیح خواهد داد.

ساز و کار ویژه مالی اس پی وی برای ادامه تجارت با ایران یکی از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای نجات توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران برجام است که سال ۲۰۱۵ و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا حاصل شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماه مهر سال جاری میلادی اعلام کرد که ایالات متحده از برجام خارج می شود و تحریم ها علیه ایران را باز میگرداند.

مقامات آمریکایی گفتند تحریم‌ها ممکن است تشدید هم بشود.

تهران می گوید اگر اتحادیه اروپا نتواند منافع اقتصادی برجام برای ایران را حفظ کند از این توافق خارج می شود اتحادیه اروپا مایل بود که ساز و کار ویژه مالی برای ادامه تجارت و نقل و انتقالات مالی با ایران در ماه جاری برقرار شود اما تاکنون هیچ کشوری پیشنهاد میزبانی آن را در اروپا نپذیرفته است.

پیشتر اتریش اعلام کرده بود که حاضر نیست به میزبانی چنین سازوکاری باشد.

آقای هوک با طرح انتقاد از تلاش‌های اروپا برای دور زدن تحریم‌های ایران بار دیگر هشدار داد که این اقدام اتحادیه اروپا علامتی غلط در زمانی غلط می باشد.

وی با اشاره به  قتل هایی که جمهوری اسلامی قصد داشت در اروپا انجام دهد از اروپا خواست که در کنار آمریکا بایستد و با نظام تروریست پرور جمهوری اسلامی همکاری نکند.