اسرائیل در پی ساخت یک سیستم لیزری است که بتواند همزمان، صدها موشک دشمن را در ارتفاعات مختلف منهدم کند

دستگاه لیزری برای شکار موشکهای دشمن در ارتفاعات مختلف، که مراحل تکمیلی خود را می گذراند

در اورشلیم فاش شد که دانشمندان امور نظامی اسرائیل شیوه جدیدی برای نابود کردن موشک های دشمن را طراحی و تولید کرده اند که هم اکنون مراحل ابتدایی خود را می گذراند و هدف آن نابود کردن ده ها و شاید صدها فروند موشک، به طور همز مان می باشد.

یکی از امیدهای حکومت اسلامی ایران آن است که حزب الله لبنان در شمال و نیروهای مستقر در سوریه از شرق و همچنین حماس از جنوب غرب اسرائیل بتوانند به طور همزمان، صدها موشک را به سوی اسرائیل شلیک کنند.

اسرائیل دارای سه سیستم جداگانه برای منهدم ساختن موشک های دشمن با بردهای مختلف می باشد که در ارتفاع متفاوت پرواز می کنند. سیستم ختس یا پیکان، قادر به شکار موشک های دوربرد است. سامانه تیرکمان داود، موشک های میان برد را هدف قرار می دهد و سامانه گنبد آهنین برای شکار کردن موشک های کوتاه برد و انواع راکت ها می باشد.

اکنون کارشناسان اسرائیلی در حال طراحی و ساخت نوع جدیدی از سامانه های ضد موشکی هستند که با اشعه لیزر و به صورت شیمیایی عمل می کند و بادی قادر شود که هر موشکی را در هر ارتفاعی نابود کند.

کارشناسان نظامی می گویند که قدرت موشکی، ستون فقرات توان تهاجمی رژیم ایران است که اگر از آن گرفته شود، سپاه پاسداران بسیار تضعیف خواهد شد و توان تهاجمی رژیم علیه کشورهای همسایه، شدت خود را از دست خواهد داد.

کارشناسان اسرائیلی، بی آن که تعهد کنند چه هنگام سیستم جدید ضد موشکی عملیاتی خواهد شد، یادآوری می کنند که با سامانه های کنونی، همیشه این خطر وجود دارد که برخورد موشک و ضد موشک بر فراز نواحی جمعیتی صورت گیرد و ترکش آن به روی مردم بیفتد و قربانی بگیرد. ولی سیستم لیزر شیمیایی این خطر را پشت سر می گذارد.

4 دیدگاه‌

  1. اسرائیل به دنبال ساخت دیوار لیزری باشد نه سامانه ایده ای نسبت به این موضوع دارم ….. ساخت دیوار لیزری به شکل ۶ در ۶ شمالی جنوبی شرقی و غربی . اگر بخواهید میتوانم براتون بنویسم من عالم نیستم اما درون این جسم چیزیست که از علم تا کاملیت را حکیم است . درود و برکت بر اسرائیل باد تا ابد

  2. اسرائیل ممکن است با این سیستم لیزری شیمیائی بتواند انواع موشکهای نسل کنونی جمهوری اسلامی را خارج از فضای شهرها منهدم کند ولی مطمئنا قادر نخواهد بود به قمر بنی هاشم و جعفر طیار که با سرعتی نزدیک به نور حرکت میکنند آسیبی برساند.

  3. همان سیستمی که روسیه توانست جلوی حمله هلی کوپترهای خیلی قوی ومدرن را در صحرای طبس ایران بگیرد واز فاصله دورشلیک شد وتمامی انها را نابود کرد ولیکن جمهوری خالی بند اسلامی ایران این موارد را به طوفان شن که در کتاب قرآن آمده نسبت دادند وسر مردم را کلاه گذاشتند با دروغشان.

Comments are closed.