اسرائیل با احداث طولانی ترین لوله گاز در عمق دریای مدیترانه، بخشی از گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را تامین خواهد کرد

صدور گاز سوختی از اسرائیل به کشورهای اروپایی، نه تنها درآمد بزرگی را نصیب اسرائیل می کند، بلکه بی تردید از فشارهای اروپا بر اسرائیل خواهد کاست و آنان را ناچار خواهد کرد سیاست دوستانه تری نسبت به دولت اورشلیم در پیش گیرند

در اورشلیم امروز (دوشنبه) فاش شد که اسرائیل و شماری از کشورهای اروپایی به یک توافق تاریخی رسیده اند که به موجب آن اسرائیل خواهد توانست هر سال مقادیر زیادی گاز سوختی به اروپا صادر کند.

کشورهای اروپایی سالیان دراز از مشتریان اصلی نفت صادراتی از حوزه خلیج فارس بوده اند و اکنون بخشی از سوخت مورد نیاز خود را از طریق روسیه دریافت می کنند – ولی می دانند که روسیه از این نظر قابل اعتماد نمی باشد.

صدور گاز سوختی از اسرائیل به کشورهای اروپایی، نه تنها درآمد بزرگی را نصیب اسرائیل می کند، بلکه بی تردید از فشارهای اروپا بر اسرائیل خواهد کاست و آنان را ناچار خواهد کرد سیاست دوستانه تری نسبت به دولت اورشلیم در پیش گیرند.

در گزارش امروز فاش شد که اسرائیل و کشورهای اروپا یک رشته از طولانی ترین لوله ها را برای انتقال گاز اسرائیل به اروپا، در عمق دریای مدیترانه برپا خواهند ساخت که از نظر تکنولوژی نیز شاهکار خواهد بود.

لوله انتقال گاز اسرائیل دو هزار کیلومتر طول خواهد داشت و در برخی نواحی دریای مدیترانه، در عمق ۳۵۰۰ متری نصب خواهد شد که از نظر تکنولوژی، در سراسر جهان بی سابقه می باشد.

در اورشلیم فاش شد که برای انتقال گاز تولیدی اسرائیل به کشورهای اروپایی، قراردادی بین اسرائیل، یونان، قبرس و ایتالیا به امضا رسیده است

قرار است این لوله از عمیق ترین بخش های دریای مدیترانه نیز بگذرد.

یک دیدگاه

  1. این عمل محبت و رافت اسرائیلی در حق ملتهای فقیر و ندار اروپایست پس اروپائیان عزیز قدرت این نعمت ( اسرائیل ) را به خوبی بدانند و شاکر خدای اسرائیل باشند . امین درود و برکت خدا بر اسرائیل .

Comments are closed.