حزب الله لبنان و حماس در غزه، می کوشند اسرائیل را به جنگ زیرزمینی بکشانند، ولی ارتش اسرائیل با تکنولوژی پیشرفته، مقابله می کند

حزب الله لبنان می کوشد در جنگ آینده علیه اسرائیل در پیش گیرد

در همان حال که چشم اسرائیلیان به خط مرزی با غزه دوخته شده، و همگان کنجکاو هستند که آشوب های هفتگی، این بار تا چه حد با خشونت همراه خواهد بود، ارتش اسرائیل از برخی توانایی های خود برای رویارویی با عوامل حماس و دیگر سازمان های تروریستی که بخواهند از طریق تونل های زیرزمینی به خاک اسرائیل تجاوز کنند، پرده برداشت.

حماس در سال های اخیر امیدوار بوده که از طریق این تونل ها بتواند به طور غافلگیرکننده وارد خاک اسرائیل شود و شهروندان اسرائیلی را بکشد و یا آن ها را به گروگان بگیرد و به داخل غزه ببرد.

ولی اکنون ارتش اسرائیل فاش می سازد که جدیدترین امکانات تکنولوژی را برای خنثی کردن این گونه توطئه ها به کار خواهد گرفت.

امروز فاش شد که اسرائیل با فرستادن رُباط های خود به داخل این تونل ها، به جنگ افراد مسلح حماس و سازمان های تروریستی دیگر خواهد رفت. علاوه بر این، اسرائیل به فرستادن دوربین های پیشرفته، که همانند کرم روی زمین میلولند و به پیش می روند، قادر خواهد بود در هر لحظه از وضعیت داخل تونل ها آگاه باشد و برای خنثی کردن دشمن، به تدابیر لازم دست بزند.

آگاهان امور نظامی می گویند که حماس به حفر سرداب هایی زیر ساختمان های داخل غزه برپا کرده و قصد دارد افراد مسلح خود را به آن سردابه ها بفرستد تا سربازان اسرائیلی برای جنگ با آن ها وارد حفره های زیرزمینی شوند و به دام افتند و کشته شوند.

به گفته آگاهان، این همان شیوه ای است که حزب الله لبنان می کوشد در جنگ آینده علیه اسرائیل در پیش گیرد.

حزب الله اکنون چند سال است که می کوشد همه مواضع و سنگرهای خود را به زیر زمین منتقل سازد و تاسیسات زیادی برپا کرده و امید دارد که با این شیوه بتواند سربازان اسرائیلی را در تعقیب افراد خود، به دام اندازد و آنان را از پای در آورد.

آشنایان امور می گویند که این شیوه را سپاه پاسداران ایران طراحی کرده و آن را به حزب الله در لبنان و حماس در غزه منتقل ساخته است

کارشناسان نظامی می گویند که شیوه های جدید جنگی در ارتش اسرائیل و همچنین به کارگیری نوآوری های تکنولوژی موجب خواهد شد که آن سرداب ها و حفره های زیرزمینی به کشتارگاه چریک های حزب الله و یا حماس مبدل شود و آنان را نابود کند.

آگاهان می گویند که حماس و حزب الله در عمق چند متری زمین مواضع نظامی و انبارهای اسلحه برپا ساخته اند. ولی ارتش اسرائیل با شیوه های جنگی جدید می تواند کسانی را که در آن گونه اماکن سنگر گرفته اند، از پای درآورد.

اکثر به سردابه های در غزه، زیر خانه های مسکونی برپا شده و اگر جنگی درگیرد و انفجاری به وقوع بپیوندد، ممکن است باعث فروریزی این خانه ها نیز بشود و جان افراد غیرنظامی فلسطینی را نیز به خطر اندازد.

در عین حال، آگاهان امور تاکید می کنند که ارتش اسرائیل در رویارویی با عملیات تهاجمی آینده از جانب حزب الله و حماس، تنها گوشه کوچکی از توانایی های رزمی و تکنولوژی خویش را افشاگری کرده و دارای شیوه های ابتکاری گسترده تری می باشد که دشمن را سخت غافلگیر می کند.

3 دیدگاه‌

  1. خندم میگیره این حزب الله و حماس با این موشک های مداد رنگی شکلشون قدرت اتمی و مجهز نظامی اسرائیل را تهدید میکنند . در کل اسرائیل اماده است جنگ رو زمینی خوبی به ایران و لبنان و حماس نشان دهد . مطمئنا باشید اسرائیل در این نبرد چنان پیروز خواهد شد که جهان به لرزه خواهد افتاد و اسرائیل به قول ابر قدرت جهان تبدیل خواهد شد . درود و برکت بر اسرائیل باد تا ابد

Comments are closed.