اوپوزیسیون سوریه: «واحدهای سپاه پاسداران حکومت ایران به چند کیلومتری مرز اسرائیل رسیده اند»

منابع خبری رزمندگان اوپوزیسیون سوری که به تلاش برای برانداختن حکومت پرزیدنت بشار اسد ادامه می دهند، اعلام کردند که ارتش سوریه توانسته است مواضع بیشتری را از مخالفان مسلح رژیم بگیرد و اکنون در چند کیلومتری مرزهای اسرائیل در بلندی های گولان مستقر شده است. با توجه به آن که افراد سپاه پاسداران ایران نیز تحت عنوان “مستشاران نظامی” در ارتش سوریه فعالیت می کنند، مفهوم این خبر در واقع آن است که سپاه پاسداران در فاصله بسیار کمی از مرزهای اسرائیل و سوریه مستقر شده است.

مقامات رسمی اسرائیل هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده اند، ولی در گزارش های پیشین آمده بود که اسرائیل در سال های اخیر چندین مانور نظامی در بلندی های گولان برگزار کرده و خود را برای رویارویی با هر احتمالی آماده ساخته است.

نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل بارها گفته اند که هیچ گونه حضور نظامی واحدهای وابسته به حکومت اسلامی ایران در سوریه را تحمل نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری های خارجی، اسرائیل بارها کاروان های اسلحه را که حکومت ایران قصد داشت از طریق سوریه برای حزب الله در لبنان بفرستد بمباران کرده است.

همچنین در آخرین گزارش آمده بود که نیروی هوائی اسرائیل محوطه بزرگی را در جنوب دمشق که قرار بود به پایگاه دائمی استقرار نیروهای وابسته به سپاه پاسداران مبدل شود، منهدم ساخته است. این قرارگاه در مراحل نخستین ساختمانی قرار داشت.

اهالی دُروزی که در بلندی های گولان اسرائیل زندگی می کنند، گزارش دادند که دروزی های شهرکی در سوریه که در فاصله یازده کیلومتری مرز اسرائیل قرار دارد، از رهبران خود دستور گرفته اند که اسلحه های خود را بیرون آورند و برای مقابله با ارتش سوریه که به روستای آن ها نزدیک می شود آماده گردند.

اسرائیل اعلام داشته که استقرار دوباره سربازان سوری در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.

ماه گذشته اسرائیل به توافق آتش بس که بین روسیه و ایالات متحده به دست آمده بود اعتراض کرد، زیرا به افراد سپاه پاسداران ایران امکان می داد در فاصله چهل کیلومتری از مرز اسرائیل مستقر باشند.

یکی از تلاشگران اوپوزیسیون سوریه به نام صحیب الروخایل، که در فاصله کمی از مرز اسرائیل، در داخل سوریه مستقر است به خبرنگاران گفت که  حکومت ایران اکنون به شدت تلاش می کند که حضور نظامی حزب الله و سپاه پاسداران ایران را در خاکی که بین دمشق و مرز اسرائیل قرار دارد تقویت کند.

همانگونه که گفته شد، مقامات رسمی اسرائیل هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

 

 

5 دیدگاه‌

  1. خوب خدا میگه رحم کن تا مورد رحم قرار بگیری ولی وقتی میگن همون جور که عمر ایرانو گرفت ما هم میخواهیم بگیریم مجبوریم برا دفاع از کشور بکشیم.بحث شرک به خدا را مثل آدم با حرف زدنم میشه توضیح داد همونجوری که قرآن و تورات و اوستا و دیگر کتابهای آسمانی در دسترس عموم هست ولی وقتی میخان قلع و قم کنند باید قلع قم کرد من خودم با هیچ کس سر جنگ ندارم.

  2. همون مکعب مکه را هم اگه بگی من این مکعبو میپرستم که منو به خدا نزدیک کنه شرکه. وگرنه مکه جز یک قبله و نماد یکتا پرستی و حکم بر قراری نظم در سجده به خدا به حکم قران چیز دیگری نیست.به حکم تورات سجده به سمت اورشلیم برا خدا شاید درست باشه کما اینکه ما همه کتب آسمانی را به رسمیت میشناسیم.کلا سجده به هر سمتی برای نشان دادن خضوع و خشوع در برابر پروردگار میتونه درست باشه حالا برا حفظ نظم میگن رو به مکه باشه بهتره.

  3. با احترام بر مخاطبین محترم و گردانندگان این شبکه .
    از انجا که حکومت اسلامى ، مثل یک مار ، بدون سروصدا ، از هر روزنى ، با خزیدن وارد میشود و درطول سالهاى نامیمون حضور تیم حاج حسین اوباما در مصدر تصمیمگیرى بزرگترین قدرت ادارى جهان ، این خزنده فوق الاشاره ، از روزن که هیچ ، از دروازه هاى بسیار گشوده و بى خطرِ مرحمتى تیم حاج حسین اوباما ، برخوردارگردید ، لذا مقابله با اقدامات مسمومِ این خزنده خطرناک که با نام تشیع در همه عرصه هاى بین المللى ، از قاره امریکا تا شرق دور و استرالیا ، مشغول ترورو ادمربایى و توسعه تولیدو نقل و انتقال و عرضه مواد ویرانگر افیونى و مساعدتهاى بسیار هنگفت مالى براى گسترش بمبهاى اتمى در کره شمالى و ایجاد جنگهاى داخلى با تجهیزو اموزش و اجیر افراد فقیر در همه کشورهاى منطقه خاورمیانه ، دست بالا را گرفته ، کارى است
    (( بسیار دشوار )) که فقط با عزم و اراده جمعى همه کشورهاى منطقه ، امکان پذیر خواهد شد .
    در همین رابطه ، کشور اسرائیل فقط میتواند بعنوان دفاع از حیات و امنیت شهروندان کشورش ، { اعم از یهودى و مسلمان و مسیحى و دروزى دیگر باورمندانِ ساکن ان کشور }
    اقدامات پیشگیرانه انجام دهد .
    اما اصولا با توجه به اوضاع اقتصادى و عرف جهانى ، کشو اسرائیل نخواهد توانست بعنوان مقابله با مار مسمومِ حکومت شیعى مأب حاکم بر ایران ، از جان و مال شهروندان خود براى نابودى سمپاشى هاى این مار مورد اشاره ، در دیگر کشورها نیز ، هزینه نماید .
    هر کشورى که خواهان ارامش و امنیت است ، باید با تشکیل جبهه واحد و منسجم ، تا نابودى کامل این حکومت ضد بشرى ، تلاش نماید .
    در غیر اینصورت منطقه و جهان از این بیشتر در گرفتاریهاى ناشى از اقدامات تهران قرار خواهد گرفت .
    با پوزش
    پاینده ایران ، سربلند ایرانى

Comments are closed.