حماس که می گوید پول ندارد شکم مردم را سیر کند، کامیون پرتاب راکت به خاک اسرائیل را رونمایی کرد

حماس و دیگر سازمان های ترور در غزه، از طریق تونل های زیرزمینی که بین غزه و شبه جزیره سینا حفر شده، با کمک گروه های ترور اسلامی که در آن ناحیه مستقر هستند

در همان حال که گروه تروریستی حماس در غزه ادعا می کند که ساکنان آن سرزمین گرسنه هستند و چیزی برای خوردن ندارند، امروز (یکشنبه) یک رشته تجهیزات جنگی جدید را که به آن ها مسلح شده است، علنی ساخت. یکی از این تجهیزات کامیون نظامی است که دستگاه پرتابگر راکت به روی آن نصب شده و تاکید گردیده که هدف از آن، شلیک کردن به سوی نواحی مسکونی در داخل اسرائیل است.

آگاهان نظامی می گویند که بعید می نماید حماس این جنگ افزارها را در داخل غزه طراحی و تولید کرده، و احتمال قوی آن است که از جانب حکومت ایران در اختیار آن گروه قرار گرفته باشد.

حماس و دیگر سازمان های ترور در غزه، از طریق تونل های زیرزمینی که بین غزه و شبه جزیره سینا حفر شده، با کمک گروه های ترور اسلامی که در آن ناحیه مستقر هستند، انواع جنگ افزارها را قاچاق می کنند. در گذشته، خاک سودان یکی از مسیرهای عمده ارسال اسلحه برای حماس، از طریق شبه جزیره سینا بود.

شماری از امیران ارتش اسرائیل و آشنایان به امور غزه، توصیه کرده بودند که اسرائیل بکوشد از محنت مردم غزه بکاهد و تسهیلاتی برایشان به وجود آورد. در چارچوب این توصیه بود که اسرائیل موافقت کرد نود میلیون دلار پول اعطایی از جانب امیرنشین قطر به غزه انتقال یابد. تا کنون دو قسط از این پول، هر یک به مبلغ پانزده میلیون دلار، به غزه انتقال یافته است. این پول ظاهرا برای پرداخت حقوق هزاران کارمند دولتی در غزه بود، ولی بعید نیست که مقا دیری از آن در راه تسلیحات حماس هزینه شده است.

در اسرائیل، شماری از سیاستمداران اعتراض کرده اند که چرا دولت اجازه انتقال این پول را داده و موجب تقویت موقعیت حماس گردیده و به تسلیحات آن یاری رسانده است. ولی آگاهان در پاسخ به این انتقاد می گویند که امیرنشین قطر، بیشترین تلاش خود را به عمل آورد، که این پول مستقیما به خود کارمندان پرداخت شود و تلاش به عمل آمد که کسی از نیروهای مسلح حماس از پول حقوقی دریافت نکند.

حماس از پرتابگر موشک و کامیون حامل آن، در جریان رژه ای رونمایی کرد که به مناسبت سی و یکمین سالگرد برپایی این سازمان تروریستی، در غزه برگزار شد. حماس همچنین یک نوع موشک ضد تانک را نمایش داد که یک فروند آن ها ماه گذشته به سوی یک اتوبوس مسافری اسرائیل در خط مرزی شلیک شد و یک سرباز را زخمی ساخت.

3 دیدگاه‌

  1. از کجا معلوم میشود که حقوق پرداخت شده به مردم عادی غزه میرسد،لیست طلبکاران را حتماً دولت حماس ارایه کرده است،ومعلوم نیست شامل نوعی دور زدن واقعیت نشود .اینکار قابل اطمینان نیست.

  2. سکوت اسراییل یک اشتباه بزرگ است. رفتار متمدنانه یک الگو و قرار داد دوسویه میان دو موجود است که پایه های احترام متقابل را قبول کرده اند. حال آنکه طرف مسلمان کوچکترین بویی از تمدن نبرده است. بهترین راه برخورد جدی و بستن تمامی راههای شرارت برای مسلمان هاست. البته تمامی ادیان خطرناک و برای تمدن بشری مضر هستند.

  3. ما اسرائیلیان به سرزمین پدری خود بازگشته ایم اما نه به زور اما برای بقای خود و حفظ سرزمین پدری خود به هر زوری متوصل خواهیم شد از هیچ احد و واحدی نمی ترسیم و ترس را بر دشمنان اسرائیل فرو می ریزیم ما و سرزمین اسرائیل نور جهان اول و اخر حقانیت هستیم و برای این مهم از هر ابزاری برای حفاظ و حمایت از اسرائیل و مردم یهود بنی اسرائیلیان استفاده خواهیم کرد درود و برکت بر بنیامین نتانیاهو درود و برکت بر اسرائیل و اسرائیلیان

Comments are closed.