حکومت ایران از سازمان های ترور فلسطینی خواست به عملیات خشونت بار علیه اسرائیل ادامه دهند.

 

سامانه های خبری وابسته به سپاه پاسداران و حکومت اسلامی ایران تائید کردند که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در چند تماس تلفنی با سرکردگان ترور فلسطینی در نوار غزه، از آن ها خواسته است که به عملیات خشونت آمیز و تروریستی علیه اسرائیل، در رابطه با اورشلیم ادامه دهند و نگذارند شعله مخالفت خاموش شود. سلیمانی قول داده است که همه امکانات ایران در اختیار آن سازمان های قرار خواهد گرفت.

یحیی سنوار سرکرده گروه حماس در نوار غزه، روز گذشته (دوشنبه) به تلویزیون المیادین وابسته به حکومت ایران تائید کرد که قاسم سلیمانی با او یک گفتگوی تلفنی داشته و طی آن خواسته است که “مقاومت” علیه اسرائیل در رابطه با اورشلیم متوقف نشود و فلسطینیان همچنان به عملیات اعتراض آمیز و خشونت بار ادامه دهند.

سنوار گفت: سلیمانی وعده داده که حکومت اسلامی ایران بیشترین کمک ها را برای ادامه عملیات، به فلسطینی ها وعده داده است.

در دو هفته ای که از انتشار اظهارات پرزیدنت ترامپ در مورد به رسمیت شناختن اسرائیل می گذرد، در خط مرزی اسرائیل و غزه تظاهرات خشونت باری گسترده ای روی داد. ولی در روزهای اخیر احساس می شود که این اعتراض ها تا حدود زیادی فروکش کرده است.

سنوار به تلویزیون المیادین گفت که قاسم سلیمانی تاکید کرده که مبادا شعله های اعتراض فروکش کند و وعده داده که ایران بیشترین امکانات خود را در اختیار فلسطینیان قرار دهد

در هفته های اخیر تظاهرات گسترده ای در چند شهر عمده ایران و به ویژه اصفهان رخ داده که در آن، مردم از جمله خواستار شده اند که رژیم فرستادن کمک های مالی کلان به سازمان های ترور را متوقف سازد و این پول را صرف رفاه خود مردم ایران سازد.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران، در گزارش روز گذشته خود (دوشنبه) ضمن تائید این اخبار افزود: «فرمانده شاخه قدس سپاه پاسداران، در جریان این تماس ها، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرده است»

گفتنی است: علی خامنه ای دو سال پیش دستور داده بود که به چریک های حماس و جهاد اسلامی آزادی فلسطین در کرانه باختری نیز اسلحه رسانده شود، ولی تصور می رود که رژیم ایران در اجرای این نقشه ناکام مانده است. خامنه ای گفته بود: در حالی که از نوار غزه، اسرائیل را موشک باران می کنند، از کرانه غربی نیز باید حملات مشابهی انجام گیرد.

در گزارش تلویزیون المیادین آمده است که قاسم سلیمانی با فرماندهان شاخه های نظامی حماس و جهاد اسلامی آزادی فلسطین نیز به طور جداگانه گفتگو کرده است. ولی وبسایت سپاه نیوز در تهران به این تماس های تلفنی اشاره ای نکرد.

پیشنر، وبسایت تدبیر وابسته به دولت حسن روحانی نیز خبر داده بود که رئیس جمهوری ایران یک گفتگوی تلفنی با اسماعیل هنیه سرکرده جدید دفتر سیاسی حماس داشته و به او با لحن کلی گفته است: «حکومت اسلامی ایران همواره در کنار شما فلسطینی ها خواهد ایستاد» به احتمال زیاد، روحانی وعده مشخصی نداده بود.

در هر حال، هرگونه وعده عملی به گروه های ترور به عهده سپاه پاسداران است و رئیس جمهوری در این زمینه اختیاراتی ندارد.

2 دیدگاه‌

  1. در اصفهان یک تظاهراتی کردند مردمی مالباخته و در خون غلطیده و در کفن خفته و کارد به استخوان رسیده .. در بین ده دها شعار یکی اش که نامشخص است از نفوذ بوده و یا هرچه بوده که”عربهارو رها کن فکری به حال ما کن”رسانه های علی الظاهر مخالف رژیم رسانه ها چپ مبارز!! مقاله نوشتند شعار تفرقه افکنانه درحالیکه ملت ایران در شرایطی فوق آپارتاید به سر میبرند در شرایطی که در وهم نمیگنجد چه میکنند با این مردم و نصر اللات سالها پیش با افتخار میگفت در ایران امپراطوری اعراب ( بنیی امیه و بنی عباس) حاکم است و با میلیاردها دلار ثروت ایران در ضاحیه ضهیونیست ها دیسکو و بزن برقص میگذارند و ابلیس پیروز مست سور عزای ما را به سفره مینشیند و اما پرسش اینجاست اگر یک ایرانی یک سنگ پرتاب کند مگر آخوند نگفت محاربه و اعدام و میکنند؟؟؟ و رسانه های بین المللی که همگی به یک سویچ متصل هستند ای خشونت گرای ستیزه جوی غیر مسالمت آمیز اما هرجای دیگر دنیا باشد همین هایی که رسانه های علی الظاهر مخالف رژیم آخوندی اهریمنی را هم قبضه کرده اند چگوارا و مببارز انقلابی و نماد و اسطوره میشود .. رژیم ها نیز همین است.. مگر کسی نبود به سفارت همین آمریکایی ها رفت چطور تحویلش دادند؟؟؟ یک همکاری و قرارداد بین المللی کنسرسیوم است و یک شوی مضحک ..

Comments are closed.