نتانیاهو گفت: «اسرائیل دارای قدرت دفاعی کوبنده است و امکان استقرار رژیم ایران در سوریه را نخواهد داد»

 

نخست وزیر اسرائیل یک بار دیگر تاکید کرد که اجازه داده نخواهد شد حکومت اسلامی ایران و سپاه پاسداران در سوریه مستقر گردند. در روزهای اخیر گزارش رسید که ارتش سوریه، به کمک مستشاران نظامی ایران و افراد سپاه پاسداران، به مرز اسرائیل نزدیک تر شده است. بنیامین نتانیاهو گفت: «اسرائیل برای تامین امنیت خود از همه امکانات بهره گیری خواهد کرد». او گفت: «نیروی هوایی اسرائیل نه تنها خود را با تکنولوژی های جدید همآهنگ می سازد، بلکه خود آفریننده تکنولوژی پیشرفته می باشد».

نخست وزیر که در آئین اعطای سردوشی به فارغ التحصیلان رشته خلبانی جنگی سخن می گفت، یاد آوری کرد که چند ماه دیگر اسرائیل هفتادمین سال برپایی دوباره کشور را جشن می گیرد، و برهمگان روشن است که اسرائیل یک کشور موفق بوده و هست.

او گفت: اسرائیل در بسیاری از رشته ها به دستاوردهای تحسین برانگیزی دست یافته است. ولی بزرگترین دستاورد ما آن بوده که ملت یهود حق حاکمیت و سیادت خود را دوباره به دست آورده است.

نتانیاهو افزود: «باز گرفتن سیادت، به مفهوم آن است که اکنون ملت یهود توسری خور نیست، بلکه می تواند دوباره از خود و موجودیت خویش دفاع کند».

نخست وزیر توانایی ها و پیشرفت های نیروی هوایی اسرائیل را مورد تحسین قرار داد و گفت که همگان می دانند این نیرو زبده ترین بازوی عملیاتی ارتش دفاعی اسرائیل است.

نتانیاهو افزود: «هفتاد سال پیش، هنگامی که اسرائیل استقلال دوباره خود را اعلام کرد، دارای چند هواپیمای کهنه و سبک بود. ولی ما توانستیم قدرت هوایی خود را گام به گام تحکیم بخشیم و به هواپیماهای تیزپرواز و چرخبال های مدرن مجهز شویم و بهترین خلبانان جنگی را آموزش دهیم.»

نتانیاهو گفت: «امروز اسرائیل دارای پیشرفته ترین و قدرتمندترین نوع هواپیمای جنگی در جهان است و از قدرت آفندی و پدافندی برتری برخوردار است و دور پروازان نیروی هوایی ما می توانند به هر نقطه برسند و از وطن خویش دفاع کنند».

نخست وزیر اسرائیل در ادامه سخنان خود در آئین اعطای سردوشی به خلبانان نیروی هوایی، به اوضاع سوریه نیز پرداخت و از حضور نظامی گسترده ایران در آن کشور سخن گفت.

نتانیاهو از جمله اظهار داشت: «اسرائیل در راه تامین امنیت خویش، با چالش های بسیار مهم و حساسی روبرو می باشد. در هر چالش، ما ریشه های اسلامی افراطی را به خوبی مشاهده می کنیم. ولی در برابر این خطرات بسیار محکم ایستاده ایم و نخواهیم گذاشت حکومت ایران در سوریه مستقر گردد، و نخواهیم گذاشت که ایران از طریق سوریه، جنگ افزارهای پرقدرت و دقیق برای حزب الله به لبنان بفرستد».

نخست وزیر در این سخنرانی، به اوضاع امنیتی در نوار غزه و تعرض های اخیر علیه خاک اسرائیل نیز اشاره کرد و در این زمینه گفت: «خواست ما آن است که مردم غزه بتوانند در آرامش و رفاه زیست کنند. ولی تصمیم درباره حفظ آرامش امری است که به خود آنان باز می گردد و در این رابطه ما هیچ گونه ادامه تعرض و قصد وخیم تر کردن اوضاع از جانب حماس و یا هر گروه ستیزجوی دیگری در غزه را تحمل نخواهیم کرد. ما برای حفظ امنیت خویش در برابر تعرضات، به همه اقدامات ضروری دست خواهیم زد».

نتانیاهو گفت: در طول تاریخ، ما قرن های متمادی یک ملت ضعیف بودیم که نمی توانستیم از امنیت خویش دفاع کنیم و مورد حمله و تعرض قرار داشتیم. ولی امروز وضع کاملا دگرگون شده و ارتش اسرائیل در ردیف یکی از ده ارتش قدرتمند و توانای جهان قرار دارد. کشور ما اکنون بیش از هشت میلیون نفر جمعیت دارد و ما به تلاش برای نیرومندی بیشتر ادامه می دهیم».

نخست وزیر گفت: «نیروی هوایی اسرائیل نه تنها خود را با فن آوری های جدید همآهنگ می سازد، بلکه خود، یکی از پیشگامان تولید و بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته، در راه تقویت هرچه بیشتر توان دفاعی  خود می باشد»

نتانیاهو گفت: «موارد بسیاری وجود دارد که اسرائیل پیش از هر کشور دیگری چالش های جدید را تشخیص می دهد و جهان را متوجه آن می سازد. یکی از این چالش ها شناسایی تونل های تهاجمی است که دشمنان اسرائیل (از غزه به داخل خاک اسرائیل) حفر می کنند و باید شناسایی شوند. خطر دیگری که امنیت را تهدید می کند، طراحی و تولید پهپادهای سبک و کوچک است. در این زمینه نیز ارتش اسرائیل نوآوری کرده و تکنولوژی جدیدی را در اختیار جهانیان قرار داده است».

در آئین اعطای سردوشی، وزیر دفاع اویگدور لیبرمن نیز از توانایی های ارتش و به ویژه نیروی هوایی، و همچنین چالش های جدید امنیتی سخن گفت.

یک دیدگاه

  1. عزیز جان،، الان دارن مردم رو توی میدون شهدای مشهد میزنن و کلی گاز اشک اور استفاده کردن،، اگر به فکر مردم ایران هستید.. کمک کنید هر جوری که میتونید

Comments are closed.