پس از آن که پرزیدنت ترامپ از “لزوم تغییر” در ایران سخن گفت، ایالات متحده علیه رژیم اسلامی به اقدامات عملی دست میزند.

 

 

پس از آن که رئیس جمهوری ایالات متحده و معاون وی به صراحت اعلام داشتند که از تغییر رژیم در ایران جانبداری می کنند، دولت واشنگتن تصمیم گرفته به یک رشته اقدامات عملی نیز برای ابراز حمایت موثر نسبت به مردم ایران دست بزند و نخستین گام، درخواست تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت برای رسیدگی به جنایات رژیم علیه مردم ایران است.

به موازات این اقدام، روزنامه الحیات چاپ لندن که معمولا منابع خبری خوبی دارد، امروز (چهارشنبه) نوشت که ایالات متحده انجام یک رشته اقدامات عملی را برای کمک رسانی به مردم ایران بررسی می کند. یکی از اقداماتی که الحیات به آن اشاره کرده، امکان برقراری یک رشته تحریم های جدی تر علیه سران رژیم است. ولی معلوم نیست که این “اقدامات عملی” در چه زمینه ای است و چگونه می تواند به خیزش مردم ایران کمک کند.

خانم نیکی هیلی سفیر ایالات متحده در سازمان ملل در درخواست برای تشکیل نشست اضطراری سازمان ملل برای رسیدگی به اوضاع ایران، نوشت: «جامعه بین المللی باید از خواست مردم ایران برای رسیدن به آزادی حمایت کند»

این درخواست در حالی مطرح می شود که روسیه و چین علنا از ادامه کشتار مردم ایران توسط ماموران رژیم جانبداری می کنند و دولت سوریه نیز که خود مسوول قتل نیم میلیون نفر از مردم آن کشور است، به حکومت ایران حق داد که به روی مردم به پاخاسته اسلحه بکشد.

خانم نیکی هیلی، در همان حال که خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت گردید، از شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز خواستار شد جنایات رژیم علیه مردم ایران را بررسی کند.

سفیر ایالات متحده در این درخواست خود نوشت: «هم اکنون در حکومت اسلامی ایران، بیش از هر کشور دیگری، صلح، امنیت و آزادی به آزمون گذاشته شده است». خانم نیکی هیلی نوشت: «جامعه بین المللی باید از خواست ملت ایران برای رسیدن به ازادی پشتیبانی کند».

در واکنش به ادعاهای علی خامنه ای که خیزش مردم ایران را به عهده دستگاه های امنیتی خارجی انداخته بود، خانم هیلی اظهار داشت که این سخنان، مطالبی بی معنی وبی اساس است. هیلی گفت: «این شیوه شناخته شده رژیم است که همیشه هر چیزی را متوجه بیگانگان می سازد».

پرزیدنت ترامپ نیز در آخرین پیام توییتری خود که روز گذشته (سه شنبه) انتشار یافت، با شدت بخشیدن به لحن نوشته های خود علیه حکومت ایران، افزود “هنگام تغییر فرا رسیده است”.

از هفته پیش که خیزش مردمی در ایران از تظاهرات مشهد آغاز گردید، ایالات متحده نخستین کشوری بود که جانبداری قاطع خود را از تظاهرا کنندگان ایرانی بیان داشت.

ولی در حالی که خواست پرزیدنت ترامپ و دیگر سیاستمداران آمریکایی، در مرحله نخست آن بود که حکومت تظاهرات را سرکوب نکند و بگذارد که مردم حرف دل خود را بزنند، او در آخرین توییت خود از لزوم تغییر در ایران سخن گفت که به مفهوم حق ملت ایران برای برافکندن حکومت کنونی می باشد.

بسیاری ازمردم در روزهای اخیر در شعارهای خود خواهان برگزاری “رفراندوم” یا همه پرسی شده اند. خمینی گفته بود که هیچ نسلی حق ندارد خواسته خود را بر نسل دیگر تحمیل کند. از هنگام به روی کار آمدن رژیم اسلامی در ایران دو نسل سپری شده است.

خانم نیکی هیلی، هنگام مطرح کردن درخواست خود برای برپایی نشست اضطراری شورای امنیت، از جمله گفت: «پیام های اینترنتی که به دست من رسیده همه نشان می دهد که مردم ایران تشنه رسیدن به آزادی هستند»

سفیر ایالات متحده شهامت مردم ایران را در بیان خشم خود نسبت به رژیم مورد تحسین قرار داد و گفت: «جهان نباید در برابر این رویدادها سکوت کند – و این در حالی که مردم ایران فریاد آزادی خواهی سر داده اند».

همزمان وزارت خارجه ایالات متحده از حکومت ایران خواستار شد به فیلترینگ شبکه های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام و تلگرام  پایان دهد. معاون وزارت خارجه آمریکا در این رابطه گفت: «دولت واشنگتن خواستار باز شدن این سایت هاست و امکاناتی چون اینستاگرام و تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی، راه های مشروعی برای برقراری ارتباط با یکدیگر هستند»

گفتنی است که حکومت ایران از سه روز پیش، وبسایت ما به نشانی رادیس دات اورگ را نیز هک کرده و همه تلاش ها برای حل این مشکل هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. با آن که در این لحظه ویسایت رادیو پیام اسرائیل و بنیاد پیکار علیه یهودستیزی باز است، ولی ممکن است هر لحظه دوباره هک شود – که البته این جنگ و گریز ادامه خواهد یافت و همکاران ما هیچگاه دست از تلاش برنخواهند داشت.

معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش دیشب خود نسبت به سرکوبگری های رژیم ایران افزوده گفت: «ایالات متحده هرگز در برابر چنین وضعی دست به روی دست نخواهد گذاشت و ساکت نخواهد نشست»

خانم نیکی هیلی نیز در سخنان شب گذشته (سه شنبه) در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: «مردم ایران بی اعتنا به آن که ممکن است کشته شوند، به خیابان ها می آیند» و افزود: «ایران مهمترین مکانی در جهان است که به صلح و آرامش نیاز دارد».

سخنگوی کاخ سفید واشنگتن نیز در اظهارات جداگانه ای از سران حکومت اسلامی ایران خواستار شد “به حقوق اساسی مردم ایران برای بیان مسالمت آمیز خواسته های خود برای تغییر، احترام بگذارند».

2 دیدگاه‌

  1. با سلام.از آقای ترامپ خواهش میکنیم که برای روز ۲۳ دی از کنگره بخواهد که از برجام خارج شود و تحریم های شدیدتری را بر علیه حکومت ایران و سپاه پاسداران اعمال کند تا جمهوری اسلامی دست از یاوه گویی هایش علیه این و آن بردارد

  2. آقای آرامم یک دلال نژادپرسته که به واسطه داماد یهودیش به همه جا رسیده. ایشان از روز اول گردنه را بسته و از این کشور و آن کشور باج گرفت، فکر کرد ایران و روسیه و کره شمالی هم باج میدن. اما بز آورد.
    واقعا برای ایرانی بودن خودم متاسفم که یه عده “آخ جون بچه ها آمریکا حمله کنه بریم ایران” هم که منتظر هستند آمریکا آزادی از نوع عراق و افغانستان براشون بیاره بدونن آدم خوبه کمی مناعت طبع و عزت نفس داشته باشه.
    من از رژیم سر تا پا فاسد آخوندی خوشم نمیاد اما سرنوشت حمایت بیگانگان از انقلاب ملتی را هم در ایران سال ۲۵۳۷ یا ۱۳۵۷ دیدم و تجربه کردم هم بهار عرب و افغانستان رو دیدم که چه شد و اینکه در آخر بیگانگان دلشون به حال جیبشون میسوزه نه مردم.
    من با فقر خودم میسازم و با رژیم دست و پنجه نرم میکنم ولی غرور ملی و ایرانی بودن رو جلوی بیگانگان خرد نمیکنم.
    مغول ها، عربها، یونانیها و سایر اقوام تازنده از جمله انگلیس و روس آمدند و رفتند ولی ایران ایران ماند.
    مطمئن باشید آمریکایی ها بیان ایران فارسستان خواهد شد.

Comments are closed.