رئیس جمهوری فرانسه خطاب به ایالات متحده، عربستان و اسرائیل: رژیم ایران را نکوهش نکنید، گفت‌وگو کنید

رئیس جمهوری فرانسه بر این باور است که اگر حکومت ایران از جانب کشورهای غربی مورد فشار زیاد قرار گیرد، به مبارزه ملت ایران برای رسیدن به آزادی آسیب خواهد رسید. این اظهارات در حالی بیان می شود که حکومت ایران در طول سال های موجودیت خود ثابت کرده که هرگز زیر بار منطق و ملایمت نمی‌رود و تنها با فشار و تحریم است که می توان آن حکومت را ملایم کرد.
رئیس جمهوری فرانسه خواستار حفظ راه‌های گفت‌وگو با حکومت ایران شد. او لحن آمریکا را در برابر رژیم ایران تداعی‌گر خطر جنگ دانست. مکرون همچنین گفت، تنها زمانی به ایران سفر می‌کند که آرامش و احترام به آزادی به این کشور بازگردد.

رئیس جمهوری فرانسه در حالی بر این باور است که می توان با سران رژیم ایران به گفت و گو نشست و آنان را از سیاست سرکوب مردم منع کرد، که علی خامنه‌ای ادعا کرده که تظاهرکنندگان عوامل دست نشانده اسرائیل و آمریکا و عربستان بوده اند.

دیگر سران رژیم ایران نیز خواسته‌های ملت ایران را نادیده گرفته و ادعا کرده اند که اقدامات اعتراضی گسترده در بیش از پنجاه شهر ایران توسط اوباشی انجام گرفته که به شدت مجازات خواهند شد.

حکومت ایران همچنین در یک جنگ تبلیغاتی شکایت نامه‌ای به سازمان ملل تسلیم کرد که در آن اعتراض شده است که چرا ایالات متحده و دیگر کشورها از خیزش مردمی ایران جانبداری کرده و از رژیم خواسته‌اند که از سرکوب مردم و کشتن تظاهرکنندگان دست بکشد.

غلامعلی خوشرو سفیر حکومت ایران در سازمان ملل، در شکایت نامه خود ادعا کرده که ابراز پشتیبانی قاطعانه پرزیدنت ترامپ از آرمان های ملت ایران، “دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران است”.

خوشرو گویا اطلاع ندارد که دفاع از حقوق انسانی در کشورهای مختلف، دخالت در امور داخلی آنان محسوب نمی‌شود و دلیل قاطعش آن که سازمان ملل “شورای حقوق بشر” برپا کرده و حتی سالیان دراز بازرس ویژه ای را برای نظارت بر حقوق انسانی شهروندان ایران تعیین کرده بود و این شورا بارها در قطعنامه های مختلف، به سرکوبگری‌ها در ایران اعتراض کرده است.

سفیر حکومت ایران در شکایت نامه خود از جمله می نویسد: «در چند روز گذشته، دولت آمریکا با هدایت رئیس جمهوری آن کشور، اقدامات مداخله گرانه‌ای در امور داخلی ایران به عمل آورده و بی شرمانه این اقدامات را افزایش داده است».

این شکایت در حالی مطرح می‌شود که خود رژیم ایران سالیان دراز است که در امور داخلی بحرین دخالت کرده و با رساندن پول و اسلحه به شیعیان در آن کشور، می کوشد آنان را علیه رژیم سنی مذهب بحرین بشوراند.

هنگامی که دولت بحرین قصد حبس خانگی یکی از آخوندهای شیعه را داشت، رژیم ایران جنگ تبلیغاتی زهرآگینی را علیه آن حکومت به راه انداخت.

همچنین اعدام یک آخوند شیعه در عربستان سعودی با خشم و اعتراض شدید رژیم ایران روبرو شد که علنا مردم عربستان را به شورش علیه رژیم آن کشور فرا خواند.

رژیم ایران علنا تائید می‌کند که در چهار کشور منطقه به فعالیت های دخالت‌گرانه مشغول است که یکی از آن‌ها یمن است و در آن جا گروه حوثی ها به جنگ مسلحانه ادامه می‌دهد.