رژیم ایران افکار عمومی جهان را برای خروج احتمالی آمریکا از برجام آماده می سازد

حکومت ایران ادعا می کند که ایالات متحده قصد دارد از برجام خارج شود و در این باره به آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داده است. پرزیدنت ترامپ باید در روزهای آینده دوباره در مورد ادامه وضع کنونی، یعنی تعلیق تحریم ها تصمیم بگیرد و یا اعلام دارد که این تحریم ها علیه حکومت ایران دوباره باید برقرار شود.

علی اکبر صالحی رئیس آژانس اتمی ایران در پیام خود به آژانس بین المللی هشدار داد که اگر ایالات متحده به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل نکند، ایران ممکن است در ادامه همکاری ها با آژانس تجدید نظر کند.

این هشدار در واکنش به این احتمال است که ایالات متحده خواستار لغو برجام و یا ایجاد تغییرات اساسی در آن شود.

مفهوم تهدید علی اکبر صالحی آن است که در صورت لغو برجام از جانب ایالات متحده، رژیم ایران نیز ممکن است اعلام دارد که برنامه های اتمی را از سر می گیرد.

رئیس آژانس اتمی ایران این پیام تهدید آمیز را در یک مکالمه تلفنی با یوکیو آمانو رئیس آژانس بین المللی مطرح ساخت.

پریدنت ترامپ باید تا هفته آینده در همین روز تصمیم خود را در مورد برجام اعلام کند

طبق مصوبات کنگره آمریکا، رئیس جمهوری موظف است هر ۱۲۰ روز یک بار درباره ادامه لغو تحریم ها و یا از سرگیری آن ها اتخاذ تصمیم کند و هر ۹۰ روز یک بار باید به کنگره اطلاع دهد که آیا حکومت ایران به برجام به خوبی عمل کرده است یا خیر.

از سخنان معاون علی اکبر صالحی چنین بر می آید که وی تقریبا حتمی می داند که ایالات متحده ممکن است برجام را ترک گوید. عباس عراقچی که در سمت معاون وزارت خارجه، مسوولیت اجرای برجام را نیز به عهده دارد، در این زمینه گفت: «جامعه جهانی باید خود را برای خروج احتمالی ایالات متحده از برجام آماده سازد».