تروریست های فلسطینی یک اسرائیلی، پدر شش فرزند را در کرانه باختری با رگبار گلوله کشتند

حمله جدید تروریستی در کرانه باختری که به قتل یک آبادی نشین اسرائیلی انجامید، دوباره خشم مردم اسرائیل را برانگیخت و دولت اورشلیم با قاطعیت بیشتری خواستار شد که حکومت خودگردان فلسطینی اعطای مستمری ماهیانه به تروریست ها و خانواده های آنان را متوقف کند.

اسرائیلی جان باخته ساکن یک آبادی دورافتاده اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن بود و مسوولیت امور درمانی آبادی را به عهده داشت. او یک مرد مذهبی ۳۵  ساله به نام رازیئل شِباح بود که شش فرزند دارد. اتومبیل او در ساعات تاریک شب گذشته (سه شنبه) هدف رگبار گلوله قرار گرفت و او به شدت زخمی شد.

اسرائیلی مجروح، پیش از آن که از هوش برود تا دستگاه بیسیم خبر زخمی شدن خود را اطلاع داد و دقایقی بعد آمبولانس ماگن داوید سرخ به محل رسید و او را به بیمارستان منتقل کرد. ولی تلاش پزشکان بی نتیجه ماند و ساعتی بعد او جان سپرد.

به روی اتومبیل این اسرائیلی آثار ده ها گلوله تشخیص داده شد. گلوله ها از هر چهار طرف به اتومبیل اصابت کرده بود و از این گمان می رود که بیشتر از یک تروریست در این حمله شرکت داشته است. همچنین احتمال می رود که اتومبیل در حال توقف هدف قرار گرفته بود.

سفیر ایالات متحده در اسرائیل نیز در واکنش به این جنایت گفت: حکومت خودگردان فلسطینی باید پرداخت کمک ماهیانه به خانواده های تروریست ها را متوقف سازد.

در گذشته موارد بسیاری وجود داشته که یک جوان بیکار فلسطینی برای آن که بتواند معیشت خانواده اش را تامین کند، به سوءقصد تروریستی دست زده است. زیرا می داند که اگر کشته شود، حکومت خودگردان زندگی خانواده اش را برای همیشه تامین خواهد کرد.

آگاهان اسرائیلی می گویند که حکومت خودگردان هر سال مبلغ یک میلیارد و سیصد هزار شِکِل (معادل ۳۵۰ میلیون دلار) به خانواده های تروریست های هلاک شده و یا آنانی که در زندان های اسرائیل هستند، مقرری و مستمری پرداخت می کند.

اسرائیل بارها خواستار توقف این کمک مالی شده و تاکید کرده است که این شیوه باعث افزایش عملیات تروریستی و ترغیب جوانان فلسطینی برای پیوستن به گروه های آدمکشی می شود.

مقامات آگاه گفتند: حکومت خودگردانی به خانواده هر تروریست فلسطینی که با مجازات سه سال تا پنج سال زندان در اسرائیل محکوم شده، ماهیانه ۲۰۰۰ شِکِل پرداخت می کند و اگر مجازات تروریست ۲۰ تا ۳۵ سال باشد، این مبلغ به ماهیانه ده هزار شِکِل افزایش می یابد. بابت هر فرزند در خانواده نیز هر ماه بین ۵۰ تا ۳۰۰ شکل به این مبلغ افزوده می شود.

سفیر ایالات متحده در اسرائیل، دیوید فریدمن، در واکنش به سوء قصد شب گذشته، حکومت خودگردان فلسطینی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و خواستار توقف اعطای کمک مالی به تروریست های زندانی و خانواده های قاتلین شد.

اسرائیل نیز بارها این خواست را مطرح کرده و اعلام داشته که فلسطینی کمک های مالی کلانی را که از سراسر جهان و کشورهای مختلف دنیا می گیرند، بخش قابل توجهی از آن را صرف خانواده های ترور می کنند و بدین سان جوانان و بیکاران و دیگران را به کشتن اسرائیلیان و دست زدن به عملیات خرابکارانه تشویق می کنند.

اسرائیل همچنین رسانه های همگانی و سیستم آموزشی در مدارس فلسطینی را متهم می سازد که کودکان و نوجوانان را به انجام عملیات آدمکشی و آن چه که “ایثارگری” می نامد تشویق می کند.