ایرانیان ساکن اسرائیل نیز از خیزش مردمی در ایران ابراز پشتیبانی کردند

گروه بزرگی از ایرانیان ساکن اسرائیل شب گذشته (سه شنبه) به تظاهرات پرشوری در مرکز اسرائیل دست زدند و با ملت ایران ابراز همبستگی کردند. ایرانیان اسرائیلی در حمایت از مردم رنج دیده ایران شعار داده و خواهان از سرگیری مناسبات دوستی و همکاری بین مردم دو کشور بودند. درباره این تظاهرات، گزارشی را از خانم شیرلی شمسیان پخش کردیم که متن شنیداری و نوشتاری آن در اختیار کاربران قرار دارد:

 

“از تل آویو تا تهران”، “از اسرائیل تا ایران”، “ما همه  با هم هستیم “این ها بخشی از شعارهای تجمع باشکوهی بود که ایرانیان و ایرانی تبارهای ایران دوست مقیم اسرائیل، سه شنبه (دیروز) در کنار خانه کوروش بزرگ  در شهر خولون د رمرکز اسرائیل و در همبستگی با مردم به پاخاسته‌ی ایران برگزار کردند.

مراسمی که به همت کنشگران میهن دوست ایرانی و با حضور صدها تن از ایرانیان وفادار به زادگاه و سرزمین مادری، ایران، در شهر «خولون» در نزدیکی تل‌آویو برگزار گردید، جلوه‌ی باشکوهی از عشق ایرانیان مقیم اسرائیل، به ایران، سرزمین کوروش بزرگ، سرزمین شیرمردان و شیر زنان شجاع ایرانی را به نمایش گذارد.

دراین مراسم پرشور، زنان و مردان پرشماری که با در دست داشتن پرچم سه رنگ شیر و خورشید، برای ابراز همبستگی و همدلی با معترضان به پاخاسته‌ی ایران گرد هم آمده بودند، شعارهای «نه غزه، نه لبنان، ایران برای ایران»، «از تل‌آویو تا تهران، ما همه با هم هستیم» و «نابود باد جمهوری اسلامی» سر دادند و از خواسته‌های برحق مردم ایران حمایت کردند.

در این همایش باشکوه، بابک اسحاقی، کنشگر ایران دوستی که خود از برگزار کنندگان و مجریان گردهمایی بود، اشعاری زیبا و حماسی را در همراهی و همدلی با معترضین شجاع ایرانی دکلمه کرد و “خزی فانیان”، خواننده مشهور ایرانی-اسرائیلی که از پدر و مادری ایرانی در اسرائیل به دنیا آمده است، آهنگ زیبای «سلام» را، پیش‌کش میلیونها ایرانی آزاده کرد.

او در گفتگو با شیرلی شمسیان، از دیگر برگزار کنندگان این مراسم، پیام صلح و دوستی خود را به گوش مردم ایران رساند و خطاب به مردم سرزمین مادری‌اش گفت: «ما مردم ایران را دوست داریم، سلام ایران و به امید دیدار».

«ژانت» دیگر خواننده ایرانی مقیم اسرائیل نیز ترانه زیبایی را در این مراسم اجرا کرد و حاضرین را بیش از پیش به حال و هوای سرزمین مادری، ایران برد، سرزمینی که سالهای سال به خاطر سلطه‌ی رژیمی دیکتاتوری و ایران سیتز بر آن،  ایرانیان یهودی ساکن اسرائیل از دیدارش محروم مانده‌اند – ایرانیانی که با وجود سالها زندگی در اسرائیل، عاشقانه به ایران عشق می ورزند و چشم به روزی دارند که با رهایی ایران از چنگال اهریمن  جمهوری اسلامی، بار دیگر به دیدار زادگاه خویش کامیاب شوند.

بسیاری از ایرانیان مقیم اسرائیل، ایران را سرزمین مادری و اسرائیل را همچون سرزمین پدری می پندارند و ایران و اسرائیل را به مانند دو چشمان خود دوست ‌می‌دارند – دو سرزمینی که پیوندی تاریخی و ناگسستنی از یکدیگر دارند و هیچ رژیم ناماندنی و صلح سیتزی نمی تواند عشق و دوستی میان مردمان آن دو را از میان ببرد.

این همایش با شکوه و پرشور، که با سرود «ای ایران، ای مرز پر گهر» آغاز شده بود، با سرود ملی اسرائیل به پایان رسید و شبی وصف ناشدنی و ماندگار را در پیوند با مبارزات مردم شجاع ایران در خاطره‌ها رقم زد.

تصاویر این گردهمایی:

3 دیدگاه‌

  1. .من.حامی ملت وحامی ولی فقیه ایران هستم انان که همچنین شعارهای سرمیدهند وطن خودرافروختن به اسراییلیهاوحالاهم گام با یهودیان اسراییلی برداشتن.ماوضع مالی گذشتگانمان وحتی پدرنمان درزمان شاه که قحطی بودونفت ملت رابردند به تاراج .کفش پانداشتن مردم ولی.الان ماراضی هستیم

  2. منم جیبم به بیت المال وصل بود راضی بودم .مردم دارن تو فلاکت و بدبختی میمیرن .پدرایی و مردایی که شرمنده زند بچشونن .مریضایی که داروشون نیست و دخترایی که روز به روز بشتر دارندبرای فاحشگی میرن از این ملکت .شما توی خرافاتی به اسم دین غرق شدید هیچی رو نمیبنید
    پول و اموال مردمو میخورید وحشی شدید

Comments are closed.