سوریه در رابطه با حمله هوایی به پایگاه نظامی، علیه اسرائیل به سازمان ملل شکایت کرد

در واکنش به حمله هوایی و موشکی روز گذشته به هدف های نظامی در خاک سوریه، دولت دمشق شکایت نامه‌ای علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کرد. در این شکایت نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، هشدار داده شده که ادامه این گونه تعرضات “عواقب شومی” برای اسرائیل خواهد داشت”

ارتش سوریه پیشتر اعلام کرده بود که سپیده دم روز گذشته، سه شنبه، خاک آن کشور هدف چندین موشک قرار گرفته که به ادعای دولت دمشق توسط ارتش اسرائیل پرتاب شده بود. اسرائیل معمولا به این گونه گزارش ها واکنشی نشان نمی دهد.

به گزارش منابع اوپوزیسیون سوریه، نقاطی که مورد حمله موشکی قرار گرفت، یک قرارگاه بزرگ نظامی و چندین انبار اسلحه بوده است. همه نقاط مورد هدف در حومه دمشق قرار دارد.

حکومت سوریه نه تنها به سپاه پاسداران ایران اجازه فعالیت آزاد داده، بلکه به رژیم ایران امکان می دهد از طریق سوریه، جنگ افزارهای پیشرفته و “توازن شکن” برای حزب الله لبنان بفرستد.

سوریه بارها تهدید کرده که از اسرائیل انتقام خواهد گرفت. متقابلا، دولت اورشلیم هشدار داده که استقرار سپاه پاسداران در سوریه و فرستادن اسلحه از آن کشور برای حزب الله لبنان را تحمل نخواهد کرد.

در شکایت نامه سوریه خطاب به سازمان ملل و شورای امنیت گفته شده که نیروی هوایی اسرائیل در سپیده دم روز سه شنبه (دیروز) به سه حمله علیه خاک آن کشور دست زده است. به گفته ارتش سوریه، این حملات از طریق موشک های هوا به زمین و زمین به زمین صورت گرفته است.

سوریه در شکایت نامه خود، اسرائیل را به همکاری با گروه های اوپوزیسیون سوریه متهم ساخته و آن ها را “سارمان های ترور” نامیده است.