تلاش برای به محاکمه کشاندن آخوند هاشمی شاهرودی در آلمان، شتاب می‌گیرد

به دنبال جنجال گسترده در مورد احتمال بازداشت و محاکمه آخوند محمود هاشمی شاهرودی در آلمان، دادستانی آن کشور دریافت شکایت نامه ای در این باره را تائید کرد، ولی هنوز معلوم نیست که مراحل قانونی در چه مسیری پیش خواهد رفت. رسانه های حکومت ایران ابراز شگفتی کرده اند که چگونه ممکن است دولت آلمان، با وجود روابط بسیار نزدیکی که با دولت تهران دارد به چنین اقدامی دست بزند. دولت آلمان با رژیم ایران مناسبات اقتصادی گسترده‌ای دارد ولی در آلمان قوه قضائیه کاملا مستقل عمل می‌ کند.

آخوند محمود هاشمی شاهرودی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عهده دارد و از هفته پیش برای درمان یک بیماری ظاهرا بسیار خطرناک اکنون یک هفته است که در بیمارستانی در هانور (هانوفر) آلمان بستری است و یک پزشک حاذق ایرانی ِ به نام  او را تحت درمان دارد.

جنجال بر سر آخوند هاشمی شاهرودی توسط یکی از نمایندگان پیشین پارلمان آلمان به نام فولکر بِک آغاز شد که او را به مسوولیت ارتکاب جنایات سنگین علیه مردم ایران و مسوولیت قتل بیش از دوهزار ایرانی بیگناه متهم ساخته است.

در شکایت نامه ای که به دادستانی المان ارائه گردیده، آخوند هاشمی شاهرودی به ارتکاب به جنایت ضد بشریت متهم شده است. هنوز معلوم نیست که قوه قضائیه آلمان این شکایت را بپذیرد و علیه هاشمی شاهرودی قرار توقیف صادر کند.

ولی آگاهان می گویند که مطرح سازی شکایت، می تواند هشداری به سران حکومت کنونی ایران باشد که بدانند همیشه در خطر محاکمه و محازات قرار دارند و باید از ادامه جنایات خود علیه مردم ایران دست بردارند.

هاشمی شاهرودی بیست سال پیش با حکم علی خامنه‌ای به ریاست قوه قضائیه منصوب شد و مدت ده سال (دو دوره) در این سمت باقی ماند و از این روی، مخالفان رژیم او را متهم می سازند که موجب قتل بیش از دو هزار ایرانی بیگناه و بی‌دفاع شده است.

روزنامه آلمانی بیلد، خبر خود را در مورد آخوند هاشمی شاهرودی این گونه عنوان گذاری کرده بود: «قاضی مرگ از ایران، بیمار لوکس در آلمان».

آخوند هاشمی شاهرودی که ۶۹ سال دارد، در عراق به دنیا آمده است. او پس از به قدرت رسیدن خمینی، به ایران آمد و تشکیلاتی را به نام “مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق” برپا کرد که هر سال ده های میلیون دلار برای ایران هزینه داشت.

بسیاری از ایرانیان در روزهای اخیر گفته اند چگونه ممکن است که نوری چشمی های رژیم، همیشه برای درمان، رهسپار اروپا می شوند و خود مردم ایران از امکانات درمانی مناسب بی بهره هستند.