نتانیاهو: قاتلان فلسطینی که شهروند اسرائیلی را کشتند، شناسایی و مجازات خواهند شد

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که بالاخره قاتل یک شهروند اسرائیلی که در کرانه باختری با رگبار گلوله به قتل رسید، شناسائی خواهد شد و به مجازات خواهد رسید.

اشاره او به حادثه تروریستی سپیده دم دیروز (چهارشنبه) بود که یک آبادی نشین اسرائیلی در کرانه باختری، در داخل اتومبیل خود و در نزدیکی آبادی محل سکونت خویش، هدف ده‌ها گلوله قرار گرفت و در بیمارستان بر اثر زخم های شدید درگذشت.

حکومت خودگردان فلسطینی از قتل شهروند اسرائیلی ابراز خرسندی و شادمانی کرد و رسانه های فلسطینی قاتلان را مورد ستایش قرار دادند.

نخست وزیر بنیامین نتانیاهو که در دیدار با خبرنگاران خارجی سخن می گفت، تاکید کرد که اطمینان دارد تروریست های سوء قصد کننده دیر یا زود توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل شناسائی خواهند شد و به مجازات خواهند رسید.

نتانیاهو در برابر روزنامه نگاران خارجی، افزوده گفت: «صادقانه عرض کنم، دولت محمود عباس ترور را تشویق می کند».

نخست وزیر اسرائیل به طور سنتی، در آغاز هر سال نو با خبرنگاران خارجی در اورشلیم دیدار می کند و با آن ها سخن می گوید.

نتانیاهو در ادامه سخنان خود از اظهارات روز گذشته سفیر ایالات متحده در اسرائیل ابراز خشنودی کرد. دیوید فریدمن (سفیر آمریکا) در واکنش به قتل یک شهروند اسرائیلی به دست تروریست های فلسطینی گفته بود که حکومت خودگردان فلسطینی باید از اعطای مستمری و مقرری به آدمکشانی که به جان شهوندان اسرائیلی سوء قصد می کنند دست بردارد.

در گزارش های رسمی وزارت دفاع اسرائیل گفته شد که حکومت خودگردان هر سال ۱٫۳ میلیارد شِکِل (بیش از ۳۵۰ میلیون دلار) به تروریست های زندانی و خانواده های تروریست های هلاک شده مستمری می پردازد.