نتانیاهو: تصمیم ایالات متحده برای قطع مستمری به “پناهندگان فلسطینی” اقدامی بجاست

نخست وزیر در دیدار با خبرنگاران خارجی، به پیشنهاد ایالات متحده برای قطع مستمری به فلسطینی هایی نیز اشاره کرد که به عنوان “آواره” هر سال چند صد میلیون دلار از سازمان ملل کمک خرج دریافت می کنند.

پرزیدنت ترامپ گفته است که ادامه پرداخت کمک مالی به افراد، هفتاد سال پس از جنگ اعراب با اسرائیل، به هدر دادن پول است و موجب تنبلی و تن پروری افرادی می شود که حتی با گذشت سه نسل، هنوز خود را آوارده می دانند و کشورهای عرب برای اسکان آنان به هیچ اقدام لازم دست نزده اند.

سازمان ملل هر سال این بودجه کلان را در اختیار حکومت خودگردان فلسطینی می گذارد تا بین افرادی که هنوز “آواره” محسوب می شوند تقسیم کند.

نتانیاهو در سخنان خویش گفت: ما پیشنهاد نمی کنیم که این کمک به افراد نیازمند قطع شود، بلکه بر این باوریم که باید سازمان های مستقل و بی طرف مسوول این کار باشند.

در واکنش به این امر که دولت هند علیه منافع اسرائیل در سازمان ملل و در مخالفت با اقدام ایالات متحده درباره اورشلیم رای داد، نتانیاهو گفت: البته خیلی دلم می خواست که هند به سود ما رای می داد، ولی این امر هیچ خللی به روابط دوستانه و مستحکم دو کشور وارد نیاورده است.

اسرائیل و هند دارای روابط بازرگانی و نظامی و تسلیحاتی بسیار نزدیکی هستند. ولی نخست وزیر گفت که سیاست هند در آینده نزدیک دوباره در نهادهای بین المللی در مورد اسرائیل به آزمون گذاشته خواهد شد.

چندی پیش ارتش هند به طور ناگهانی اعلام داشت که یک معامله ۸۵۰ میلیون دلاری خرید جنگ افزارهای پیشرفته از صنایع “رافائل” در اسرائیل را باطل می کند.