ترکیه به ایران و روسیه اخطار کرد از نقض آتش بس در سوریه خودداری ورزند

دولت ترکیه بر همسایگان خود، دولت های ایران و روسیه خشم گرفته که چرا با وجود اعلام آتش بس در سوریه، مواضع مخالفان رژیم پرزیدنت اسد در اِدلِب را بمباران کرده اند.

وزارت خارجه ترکیه سفیران ایران و روسیه در آنکارا را احضار کرد تا ناخشنودی پرزیدنت رجب طیب اردوغان را به آن ها ابلاغ کند.

وزیر خارجه ترکیه نیز گفت که نقض آتش بس در اِدلِب، امری است که بدون همکاری ایران و روسیه امکان نداشته است.

مولود چاوُش اُوغلو، در این فرصت ایالات متحده را نیز مورد انتقاد قرار داد و خطاب به کشورهای عضو ناتو گفت که دولت آمریکا باید اشتباهات گذشته خود را جبران کند.

با آن که ظاهرا در بسیاری از نقاط سوریه آتش بس برقرار گردیده، ولی فعالیت گروه های نظامی وابسته به حکومت ایران در آن سرزمین همچنان ادامه دارد و نیروی هوایی روسیه نیز به بمباران مواضع اوپوزیسیون سوریه ادامه می دهد.

در همین حال، منابع خبری در اسرائیل گفتند که کمک های انسان دوستانه این کشور به زخمی های سوری ادامه دارد.

یک وبسایت اسرائیلی به نام מקור ראשון  (نخستین منبع خبری) نوشت: هفته ای یک بار اسرائیل در بزرگ سیمی را که در کنار خط مرزی اسرائیل با سوریه قرار دارد، کمی می گشاید و ده ها کودک آسیب دیده سوری خود را با شتاب به داخل اسرائیل می رسانند و همچنین ده ها زخمی جنگ داخلی سوریه به اسرائیل آورده می شوند تا مورد درمان قرار گیرند.

این وبگاه نوشت: امروز، دیگر سخن از افرادی نیست که در جنگ سوریه به سختی زخمی شده اند و در خطر مرگ قرار دارند، بلکه اسرائیل حتی به کودکانی اجازه ورود می دهد که نیاز به رسیدگی های پزشگی عادی دارند، ولی در کشور خود از این امر محروم هستند.

این کودکان و دیگر مجروحان سوری، از نقطه مرزی به یکی از بیمارستان های شمال اسرائیل منتقل می گردند و به طور رایگان مورد درمان قرار می گیرند. این زخمی ها داستان های دهشتناکی از وضع جهنمی کشور خود بیان می کنند.

یک دیدگاه

Comments are closed.