ایالات متحده علیه حزب الله لبنان و قاچاق مواد مخدر جبهه جدید می گشاید

دولت ایالات متحده به موازات تلاش خود برای در تنگنا قرار دادن حکومت اسلامی ایران، رشته فعالیت هایی را نیز آغاز کرده تا منابع مالی بیشتری را به روی حزب الله لبنان ببندد. مقامات آمریکایی می گویند که حزب الله، با آن که هرسال صدها میلیون دلار از رژیم ایران کمک مالی می گیرد، برای آن که بودجه کلان تری در اختیار داشته باشد، به قاچاق مواد مخدر در سراسر جهان می پردازد. اکنون وزیر دادگستری ایالات متحده می گوید که رشته اقداماتی آغاز شده تا این مسیر مالی نیز به روی حزب الله بسته شود.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که وزیر دادگستری، جِف سشنِز یک گروه کاری ویژه برپا ساخته که ماموریت آن رصد کردن فعالیت های حزب الله لبنان در زمینه قاچاق مواد مخدر در جهان، و یه ویژه در کشورهای آمریکای جنوبی می باشد.

مقامات آگاه آمریکایی می گویند که بخش عمده ای از این مواد مخدر، از آمریکای جنوبی به ایالات متحده قاچاق می شود.

دو هفته پیش یکی از طراحان پیشین مبارزه ایالات متحده با مواد مخدر فاش ساخته بود که در دوران پرزیدنت اوباما، به اداره مبارزه با مواد مخدر که مسوولیت آن کشور لبنان و حزب الله بود، در ادامه کار این اداره عمدا اخلال می شد، تا اقدامات علیه حزب الله عملی نشود، مبادا موجب خشم حکومت اسلامی ایران گردد و به احتمال رسیدن به توافق برجام آسیب برساند.

او گفته بود که برای پرزیدنت اوباما، رسیدن به توافق برجام یک امر بسیار واجب بود و او بیشترین منافع ایالات متحده را برای دست یابی به این هدف به خطر انداخت.

وزیر خزانه داری آمریکا به خبرنگاران گفت: اکنون که مجاری مالی به روی حزب الله لبنان یکی پس از دیگری بسته می شود، و انتقال پول از طریق بانک ها بیش از پیش رصد می گردد، برای گروه های تروریستی آسان ترین راه برای به دست آوردن درآمد، پرداختن به قاچاق مواد مخدر است.

مقامات آمریکایی گفتند که حزب الله برای ادامه این قاچاق و به دست آوردن سودهای کلان، از همه امکانات برخوردار است و آزادانه می تواند از طریق بنادر لبنان مواد مخدر را به کشتی به نقاط دیگر منتقل سازد و به آمریکای جنوبی قاچاق کند.

لبنان همیشه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تولید مواد مخدر و قاچاق آن به کشورهای دیگر شهرت داشته است.

یک دیدگاه

  1. حماس، حکومت اسلامی ایران، حزب الله لبنان بمراتب و در نوبت و فرصت های مناسب مثلث ترور، اعدام، قاچاق مواد مخدر یا مثلث اعتیاد به ترور، اعتیاد به اعدام، اعتیاد به قاچاق مواد مخدر و بالاخره در نهایت اعتیاد قوه قضائیه ایران به دستور توقف اعدام محکومان مواد مخدر را صادر کرد

Comments are closed.