بودجه سال مالی ۲۰۱۸ اسرائیل در کابینه تصویب شد

کابینه نتانیاهو بالاخره پس از جلسه ای که تا سپیده دم ادامه داشت لایحه بودجه سال مالی آینده اسرائیل را به تصویب رساند. مبلغ کل این بودجه ۳۹۷ میلیارد شِکِل است که معادل بیش از صد میلیون دلار آمریکایی می باشد. این یکی از بزرگترین بودجه هایی که در تاریخ اسرائیل به تصویب رسیده و وعده می دهد که سطح زندگی مردم باز هم بالاتر رود.

علت آن که بررسی بخش های مختلف بودجه و رای گیری درباره آن در داخل دولت این چنین طولانی بود، وجود احزاب مختلف در کابینه ائتلافی است که هر یک از آن ها دارای دیدگاه ها و اولویت های خویش است و از این رو بودجه بزرگتری را برای عملی ساختن برنامه های خود مطالبه می کند.

بودجه سال ۲۰۱۸ میلادی با تائید همه وزیران به تصویب رسید و هفته آینده برای بررسی و رای گیری نهایی به پارلمان ارانه خواهد شد.

به این چند گزارش نیز درباره رویدادهای اسرائیل توجه کنید:

نتانیاهو در جریان بحث درباره بودجه و پس از آن به وزیران هشدار داد که هرگونه افزایش بودجه هر وزارت خارجه موجب کاهش بودجه وزارتخانه های دیگر خواهد شد – و نه آن که مبلغ بودجه افزایش یابد.

کارشناسان اقتصادی می گویند که اگر هزینه های بودجه فراتر از درآمدهای کشور باشد، موجب شتاب در بالا رفتن نرخ کالا و خدمات خواهد شد و تورم به وجود خواهد آورد.

کارشناسان اقتصادی می گویند که در یک سال گذشته اسرائیل از نظر اقتصادی و علمی و بازرگانی شکوفاتر شده، ولی بهای مسکن همچنان بالا می رود و مشکل زوج های جوان هنوز حل نشده است.

هم اکنون نرخ بیکاری در اسرائیل فقط چهار درصد است که یکی از پائین ترین نرخ ها در کشورهای پیشرفته جهان محسوب می شود.

به موجب آماری که انتشار یافته، درآمد سرانه یک درصد افزایش داشته، ولی درآمد فردی افزایش سه درصدی نشان می دهد.