سازمان ملل متحد حکومت اسلامی ایران را متهم ساخت که تحریم های تسلیحاتی علیه یمن را زیرپا گذاشته است

سازمان ملل از همه کشورهای منطقه و جهان خواسته بود که از فرستادن اسلحه برای حوثی های نیمه شیعه در یمن خودداری شود، ولی حکومت ایران همچنان به طرق مختلف به فرستادن جنگ افزار به یمن ادامه داده و از حل مسالمت آمیز بحران در آن کشور جلوگیری کرد و موجب کشته شدن هزاران شهروند بیگناه گردیده است.

در بیانیه پیشین سازمان ملل آمده بود که به علت ادامه جنگ، شمار زیادی از مردم یمن در خطر ابتلا به وبا قرار دارند. همچنین قحطی و گرسنگی در آن کشور به یک معضل بزرگ مبدل گردیده است.

در تصمیم سازمان ملل گفته شده که همه موشک هایی نیز که از خاک یمن، توسط حوثی ها به سوی عربستان شلیک شده، از طریق حکومت ایران به دست آن ها رسیده بود.

به گزارش منابع خبری، تا کنون حدود صد موشک توسط حوثی ها از یمن به سوی خاک عربستان پرتاب شده که سه از جمله سه موشک به سوی مکه و سه موشک به سوی مدینه بوده است – دو شهری که مقدس ترین اماکن اسلامی در آن جا قرار دارد.

گزارش مقامات رسمی سازمان ملل، برای بحث و بررسی بیشتر، به شورای امنیت نیز ارائه شده است.

ایالات متحده و اسرائیل تا کنون بارها حکومت ایران را به فتنه گری در کشورهای همسایه متهم ساخته و گفته اند که این گونه فعالیت ها موجب کشته شدن هزاران هزار غیرنظامی، و ایجاد آشوب در منطقه شده است.

ارائه گزارش رسمی سازمان ملل به شورای امنیت، درستی اتهامات ایالات متحده و اسرائیل را تائید می کند و جمهوری اسلامی ایران را در تنگنای بیشتری قرار می دهد.