فلسطینیان خواستار آزادی دختری شدند که به سرباز اسرائیلی سیلی زد و توهین کرد

حکومت خودگردان فلسطینی قاطعانه از اسرائیل خواستار شده یک دختر فلسطینی را که به اتهام کتک زدن سربازان اسرائیلی در زندان به سر می برد آزاد سازد. نماینده فلسطینیان در سارمان ملل نیز شکایت نامه ای در این زمینه به دبیرکل سازمان ملل ارائه کرده است.

ازن دختر با نام عاهد تَمیمی، دو هفته پیش در فیلم کوتاهی دیده شد که در برابر یک سرباز مسلح اسرائیلی که در آبادی محل سکونت او مشغول انجام ماموریت بود، ایستاده و با سیلی و لگد او را مورد تعرض قرار می دهد – ولی سرباز اسرائیلی شکیبایی خود را از دست نمی دهد.

این گونه تعرض به یک سرباز در حین انجام ماموریت، از نظر قوانین نظامی اسرائیل یک جرم وخیم تلقی می شود و تا ۱۴ سال زندان، مجازات دارد.

این دختر گفته است که به کار خود افتخار می کند. در بازپرسی معلوم شد که این سومین بار است که او به چنین تعرضی علیه سربازان اسرائیلی دست می زند. پدرش هم گفته است که به کار دختر خود افتخار می کند.

در روزهای اخیر فلسطینیان برای زیر فشار قرار دادن اسرائیل به هدف آزاد سازی این دختر، به تظاهرات گسترده ای دست زدند.

در شکایت نامه حکومت خودگردان فلسطینی به سازمان ملل گفته شده است: «اسرائیل است که باید به جرم جنایات جنگی مورد محاکمه و مجازات قرار گیرد».

ولی سفیر اسرائیل در سازمان ملل، دانی دانون، در واکنش گفت: «بهتر آن است که حکومت خودگردان به جای ادامه دروغ پردازی های خود، به یک اقدام جدی برای پایان بخشیدن به ترور دست بزند».

چند روز پیش بود که تروریست های فلسطینی یک مرد ۳۵ ساله اسرائیلی را که دارای شش فرزند است، به رگبار گلوله بستند و او را به قتل رساندند.

عاهد تَمیمی دختر زیبارویی است و شاید به همین جهت، رسانه های همگانی فلسطینی و عربی به او لقب قهرمان داده اند و حتی وی را “ژاندارک فلسطینی” نامیده اند. عاهد گفته است که می نمی خواهم تحت اشغال زندگی کنم و آزادی خود را می طلبم». پدر عاهد یکی از فعالان شناخته شده گروه تروریستی فتح در کرانه باختری رود اردن است.

 

یک دیدگاه

  1. این دختر اگر حتی در امریکا هم به پلیس تعرض می کرد بازداشت می شد. بازداشت این دختر موجه است چرا که در غیر اینصورت هر کسی به خود اجازه جرات و جسارت خواهد داد تا به نیروهای نظامی و یا پلیس توهین و یا حمله کند. نیروهای نظامی و پلیس بجهت دفاع و ایجاد نظم تعلیم داده شده اند و شکیبایی آنان در حین توهین قابل ستایش است. این دختر باید بازداشت و مدتی در کلاسهای آموزشی تعلیم داده شود که اولاً نظم و قانون به چه معنی است . ثانیاً باید بداند که با ادامه این کار ممکن است به خودش و دیگران صدمه برسد. ثالثاً اخلاق نباید جای خود را با اوباش گری عوض کند. رابعاً باید در مدرسه قانون سوم نیوتن را خوب بیاموزد و آنرا هزار بار بعنوان جریمه رونویسی کند که: هر عملی را عکس العملی است ، موازی و در خلاف جهت آن.

Comments are closed.