سازمان یهودی پرنفوذ از دولت آلمان خواستار شد سفیر جمهوری اسلامی ایران را اخراج کند

یک سیاستمدار آلمانی که هدف جاسوسی ماموران حکومت اسلامی ایران در کشورش قرار داشته، می گوید که دولت برلین باید با قاطعیت بیشتری با این گونه فعالیت های رژیم برخورد کند. هفته پیش اعلام شد که سازمان اطلاعات آلمان در خانه ها و محل کار ده مسلمان شیعه که توسط سپاه قدس سپاه پاسداران در آلمان بسیج شده بودند، به بازرسی پرداخته است.

یک نهاد پرنفوذ یهودی در ایالات متحده به نام “کمیته یهودیان آمریکایی” از دولت آلمان خواستار شد که برای ریشه کن کردن فعالیت های خرابکارانه حکومت ایران، سفیر آن کشور در آلمان را اخراج کند و تلاش جدی تری برای شناخت همه واقعیات و شناسائی همه عوامل به عمل آورد.

سیاستمدار آلمانی به نام راین هُلد رُبه که هدف جاسوسی یک مامور شیعه پاکستانی از جانب حکومت ایران قرار گرفته بود، به دویچه وله فارسی گفت: سخن تنها از گردآوری اطلاعات نبوده، بلکه این خطر وجود داشته که به دستور حکومت اسلامی، او را به ربایند و یا ترور کنند.

راین هُلد رُبه عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان، رئیس انجمن دوستی آلمان و اسرائیل بود.

از رُبه پرسیده شد که چرا حکومت ایران، در شرائطی که به حمایت گسترده اتحادیه اروپا در برابر ایالات متحده به هدف حفظ برجام نیاز دارد، به این گونه فعالیت های تخریبی دست می زند؟ او در پاسخ گفت که المان دارای یک نقش کلیدی در اروپاست که با همه کشورها از اسرائیل تا ایران روابط دوستانه و داد و ستد اقتصادی گسترده دارد و از این رو سازمان های اطلاعاتی بسیاری در آن کشور فعال هستند که هر یک دارای هدف ها و ماموریت های ویژه خویش می باشند

این سیاستمدار آلمانی، در پاسخ به این پرسش که چرا شخص وی هدف جاسوسی حکومت ایران قرار گرفته است، گفت:

من جزو آن دسته ای هستم که دارای مناسبات بسیار دوستانه با اسرائیل می باشم و به طور داوطلبانه در خدمت جامعه مسیحی – یهودی بودم و در انجمن دوستی آلمان و اسرائیل خدمت می کردم و می توان گفت که من در شمار دوستداران اسرائیل در آلمان هستم و همزمان از حکومت ایران انتقادهای بسیار دارم»

این سیاستمدار آلمانی از شیوه کار دادستانی کشور خود به شدت انتقاد کرد که چرا آن ده نفر افراد مظنونِ وابسته به سپاه قدس بازداشت نشده اند و این خطر وجود دارد که شماری از آنان بتوانند پیش از بازداشت، از آلمان بگریزند.

مدیر دفتر “کمیته یهودیان آمریکایی” در برلین، در واکنش به رویدادهای روزهای اخیر، به خبرنگاران گفت: «از دولت آلمان انتظار داریم که علیه عملیات جاسوسی و تخریبی حکومت اسلامی ایران، گام های عملی و مشخصی بردارد. احضار سفیر ایران کافی نیست، بلکه باید علی ماجدی سفیر حکومت ایران در برلین اخراج گردد».

دکتر ایرج ربیعی از همکاران “رادیو پیام اسرائیل” در گزارشی که روز گذشته از این رادیو پخش شد، از جمله گفت:

بازرسی و جستجوی مامورین دادستانی از محل کار و منزل ۱۰ ایرانی کاسب و بازرگان که طبق اسناد منتشره همه اشان گذرنامه آلمانی دارند، هنوز مورد بحث و تفسیر بلند پایگان سیاسی و رسانه‌های گروهی آلمان است.

کلاس دیتر فرانکن برگ (Klaus-Dieter Frankenberger ) نویسنده آلمانی در مفاله امروز خود فعالیت جاسوسان ایرانی در آلمان را عملی بی سابقه و بی احترامی به قوانین کشور هایی مانند آلمان میداند.

در سال گذشته راین هولد روبه (Reinhold Robbe, ) نماینده پارلمان آلمان و شخصی که در ارتباط با مقامات اسرائیل بود زیر نظر جاسوس جمهوری اسلامی قرار گرفت و چنانچه رسانه‌های گروهی نوشتند، مدارک و عکس‌های بیشماری در این رابطه به ایران ارسال کرده است. اکنون با ادامه عملیات جاسوسی کارشناسان در مقاله های مختلف به دولت هشدار داده نوشته اند، دولت باید بداند، رژیم ایران در سوریه، عراق و یمن چه میکند و به چه دلیل عده‌ای تروریست را زیر نام حزب الله کمک میکند، در کشور های دیگر عملیات تروریستی انجام دهند.

اگر کمی دقت کنیم، دولت باید خجالت بکشد که به این افراد اجازه فعالیت در آلمان میدهد تا از این کشور بتوانند در کشور ثالث فعالیت تروریستی انجام دهند، اوپوزیسیون ایران را زیر فشار بگذارند و باعث تبلیغات ضد اسرائیلی شوند.

در همین رابطه امروز در یک مصاحبه تلویزیونی کانال اول شبکه ملی آلمان از فولکر کاودر رئیس فراکسیون پارلمانی حزب خانم مرکل سئوال شد، به چه دلیل (Volker Kauder ) اجازه میدهید در آلمان جاسوسان از ارتباطات آلمان و اسرائیل جاسوسی کرده آن را به جمهوری اسلامی ایران ارسال کنند و یا پرچم اسرائیل را پاره کنند، وی در جواب گفت، امنیت اسرائیل از ارکان کار دولت آلمان است و ما همیشه گفته و میگوئیم، افرادی که دست به آتش زدن و یا ناسزاگویی میکنند، طبق آمار گرفته شده اکثرشان پناهجویانی هستند که از سوریه و یا کشور های عربی آمده اند.

اما چنانچه نظریه همه کارشناسان کم و بیش مرتب منتشر میشود، به این نتیجه میرسیم که دولت آلمان نباید چنین فعالیت‌ها را ناچیز بگیرد زیرا جمهوری اسلامی با در نظر گرفتن آنچه در دنیا میگذرد، اهمیت نمیدهد و خشونت در راس کارش قرار دارد.

نشریه پر تیراژ بیلد مینویسد، طبق گزارش رسانه‌های گروهی اسرائیل موساد اطلاعات لازم را برای رسیدگی به فعالیت جاسوسان جمهوری اسلامی ایران را به دولت آلمان داده است اما به چه دلیل این افراد بازداشت نشده اند. با اطلاعاتی که منتشر شده، این افراد برای سپاه قدس که برای خرابکاری و عملیات تروریستی در خارج تشکیل شده، کار کرده اند.

راین هولد روبه نماینده پارلمان از حزب سوسیال دموکرات در مصاحبه امروز خود با نشریه فرانکفورتر آلگماینه گفت، شدت عملیات جاسوسی جمهوری اسلامی ایران در آلمان از همه بیشتر است و ایران از نوع خطرناکترین و بدترین دیکتاتور های جهان است. جاسوسان کشوری که حقوق بشر را پایمال میکند، مردم را شکنجه و اعدام میکند، در آلمان آزادانه رفت و آمد میکنند و خبر فعالیت آن‌ها را دولت اسرائیل به دادستانی میدهد، این خجالت‌آور است که چنین وقایعی در کشور ما نادیده گرفته میشود.