برخلاف گزارش های پیشین، یک تروریست فلسطینی در زیر آوار نمرده و فراری است

 

منابع اطلاعاتی اسرائیل گفتند: یک تروریست فلسطینی که در جریان شبیخون پریشب نیروهای اسرائیلی در شهر جنین، تصور می رفت که در زیر آوار مانده و احتمالا کشته شده است، به احتمال قوی زنده است و جسدی در زیر آوار پیدا نشده است.

سخن از حمله ای است که شب پنجشنبه برای بازداشت تروریست هایی انجام گرفت که هفته پیش یک مرد ۳۵ ساله اسرائیلی را در نزدیکی یک آبادی اسرائیلی نشین در کرانه باختری به رگبار گلوله بسته و او را از پای در آوردند.

سرویس های اطلاعاتی اسرائیل در ظرف چند روز هویت تروریست های مهاجم را شناسایی کردند و در ساعات شب روز چهارشنبه خانه ای را در حومه شهر جنین محاصره کردند و به کاسانی که در داخل خانه پنهان شده بودند دستور دادند بیرون آیند. یک تروریست که دست های خود را به حال تسلیم بلند کرده بود، بی آن که آسیب ببیند بازداشت شد. ولی یک تروریست دیگر که در داخل خانه سنگر گرفته و به سوی ماموران به تیراندازی پرداخته بود هدف قرار گرفت و هلاک شد.

این فرد یکی از عاملات قتل شهروند جوان اسرائیلی بود.

در این عملیات، خانه این خرابکار به کلی ویران گردید و به چهار خانه مجاور آن آسیب جدی وارد آمد. ابتدا تصور می رفت که یک تروزیست نیز در زیر آوار گرفتار آمده و یا به قتل رسیده است. ولی فلسطینی ها پس از تخلیه آوار اعلام کردند که جسدی یافت نشده است. گفته می شود تروریست سومی که در آن خانه بوده، موفق به فرار شده است.

ارتش اسرائیل به بررسی در این زمینه ادامه می دهد. احتمال دارد که اطلاعات دریافتی از محل درگیری و پیش از آن، دقیق نبوده است.