آیا دولت آمریکا ممکن است دوباره بابت آزادی گروگانها، به ایران رشوه بدهد؟

یک روزنامه آمریکایی نوشت که دولت واشینگتن در تلاش برای آزادی شماری از شهروندان دو ملیتی که در زندان های حکومت ایران به سر می برند، گفتگوهای غیرمستقیمی انجام می دهد که ممکن است اگر به توافق برسد، ناچار شود شماری از ماموران جاسوسی و تبهکاری حکومت ایران را که در زندان های آمریکا به سر می برند آزاد سازد و همچنین مبالغ کلانی را که حکومت ایران آن را متعلق به این کشور می داند، از ایالات متحده مطالبه کند.

این خبر در وال استریت جورنال انتشار یافت که از قول منابع خبری در کاخ سفید که نامشان را نبرد نوشت که اکنون بیش از دو ماه است که ایالات متحده می کوشد از طریق راه های غیرمستقیم، برای آزادی این افراد، با حکومت ایران در تماس و مذاکره باشد.

این نخستین اقدام جدی دولت پرزیدنت ترامپ برای بازیافتن آزادی شهروندانی است که گرچه در ایران زاده شده اند، ولی اکنون تابعیت آمریکایی دارند.

در گذشته نیز دولت های قبلی آمریکا برای بازپس گرفتن زندانیان دو تابعیتی، به حکومت ایران امتیازاتی داده و شماری از جاسوسان آنها را آزاد کرده و یا مبالغ کلانی را به ایران بازگردانده‌اند.

حکومت ایران این شیوه باجگیری را از هنگام جنگ هشت ساله با عراق، برای دریافت اسلحه از کشورهای غربی به کار می برد.

نیویورک تایمز در مقاله‌ای نوشت که آمریکا نمی تواند بگذارد که شهروندان دو تابعیتی در زندان‌های رژیم ایران بپوسند.

 

3 دیدگاه‌

  1. دوتابعیتی ها منبع درآمد بسیار هنگقتی در جهت اهداف والای حکومت اسلامی ایران علیه اسرائیل و آمریکا به شمار رفته است و مبلغ طبق روال بر بهاء های پنج، هفت، ده، دوازده، بیست و شش پایه گذاری شده است

  2. با سلام!
    بله،اگر دولت سعودی از خر شیطان با پای خودش پیاده نشود ایران به اهرم فشار خود در قسمتهای مختلف از یمن گرفته تا بحرین و از شمال که فراری های داعش آنجا هستند به این قلک پول قل قلک می دهد تا جیلینگ جیلینگ پول بریزد.
    اما اصل خر سواری سعودی روی چند محور است:عربستان غلط می کند که راه هوای اورشلیم به هند را می گیرد،مگر آسمان خدا باد شکم پدر پدر سوخته ی سعودی است،و اینکه آسمان را رها کنند و همین زمین حرمین شریفینشان را اداره کنند،خدا هم اجاره خانه اش را برای آنان تمدید می کند،در غیر این صورت تا زمانی که سوار خر شیطان عربده ی عربی می کشند و به جای واژه ی مستند اورشلیم از واژه ی جعلی بیت المقدس یاد می کنند،اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند،و با باز کردن سفارت اسرائیل به عنوان نماینده مردم یهود در ریاض مخالف هستند،ما یعنی امپراطوری شیعه ی صفوی+حجتیه ی بریتانیای کبیر به قول خود در ژاندارمی منطقه پایبندیم و همین پایبندی از یک طرف و لجاجت عربی_سعودی از طرف دیگر کاسه ی صبر خود خدا را هم لبریز می کند و امکان دارد یا اجاره خانه اش را برای آل سعود بالا ببرد یا اصلا ممکن است از تمدید قرارداد خانه اش با مستاجرین آل سعود منصرف شود وکلا حکم تخلیه دهد،به بهانه ی رنگ کردن بیت الله.

  3. روزنامه واشینگتن تایمز: آمریکا دریافته است که پولهای نقد تحویل داده شده به رژیم ایران در زمان اوباما، به دست گروههای تروریستی در منطقه رسیده است.

Comments are closed.