محمود عباس پس از سرخوردگی از ترامپ، می خواهد پوتین را وارد کار کند

رهبر حکومت خودگردان فلسطینی، محمود عباس، به گزارشی درباره مذاکرات اسرائیل و آمریکا پیرامون آینده کرانه باختری و جاری ساختن قوانین اسرائیل در آن سرزمین، واکنش نشان داد و از جمله گفت: اگر اسرائیل چنین قانونی را به تصویب برساند، روند صلح بیش از پیش به قهقرا خواهد رفت.

محمود عباس هم اکنون در مسکو به سر می برد و به تماس و گفتگو با مقامات ارشد روسیه ادامه می دهد.

در گزارش های پیشین گفته شده بود که رئیس حکومت خودگردان فلسطینی، پس از آن که از میانجیگری بیطرفانه ایالات متحده مایوس شده، اکنون می کوشد روسیه را وارد صحنه کند و کشورهای بیشتری را به ایجاد چارچوب جدیدی برای تحمیل کردن طرح صلح بر اسرائیل بکشاند.

مقامات اسرائیلی می گویند که هرگز با چنین طرحی موافقت نخواهد کرد. نخست وزیر نیز در روزهای پیش گفته بود که ایالات متحده تنها میانجی بین اسرائیل و فلسطینی ها محسوب می شود.

پرزیدنت ولادیمیر پوتین پس از گفتگو با محمود عباس، به خبرنگاران گفت: «امروز با اقای ترامپ درباره نزاع فلسطینی – اسرائیلی گفتگوی تلفنی داشته ام.»

محمود عباس در یک نشست رسانه ای به خبرنگاران گفت که اگر اسرائیل در صدد برآید قوانین خود را در کرانه باختری نیز جاری سازد، موجب بروز موج جدیدی از ناآرامی و اغتشاش در منطقه خواهد شد.

عباس گفت: ترامپ با آتش بازی می کند و نتانیاهو او را در این کار تشویق می کند. این امر باعث می شود که اسرائیل به غارت زمین های فلسطینی ادامه دهد و از رکود کنونی در مذاکرات صلح بهره برداری می کند.

در حال حاضر قوانین کشور اردن بر کرانه باختری جاری می باشد. ولی بیش از نیم میلیون نفر شهروندان اسرائیلی که در آبادی های خود در آن سرزمین زیست می کنند، می گویند که چرا باید مورد تبعیض اسرائیل قرار گیرند و پیرو قوانین دولت اردن باشند؟

آبادی نشین های اسرائیلی حدود ۱۴۰ آبادی در نقاط مختلف کرانه باختری برپا ساخته اند.

 

2 دیدگاه‌

  1. هدف عباس از این اقدام واداشتن ترامپ به حمایت سیاسی و مالی از این گروه تروریستی است والا پوتین تحت فرمان ایران وظف به همه گونه حمایت از عوامل ایران در جهان است و تمام گروههای فلسطینی از ایران خط سیاسی و کمک مالی و گاها تسلیحاتی میگیرند.ایران نمیخواهد اثار سلاح های خودرا بعنوان مدرک جرم لو دهد.شاید سلاح های خودرا با نام دیگر کشورها یا خریداری از طریق بازار ازاد تهیه کند و امریکا را بعنوان حامی داعش معرفی کند!

Comments are closed.