حکومت ایران در کنار جنگ نیابتی علیه اسرائیل، قصد نبرد مستقیم نیز دارد

کارشناسان نظامی اسرائیل می گویند که حکومت اسلامی ایران در مبارزه علیه اسرائیل، سطح تاکتیک های خود را یک پله بالا برده و در حالی که تا چندی پلیس از شیوه درگیری نیابتی با اسرائیل پیروی می کند، اکنون راه رویارویی مستقیم را در پیش گرفته و به موازات آن می کوشد گروه‌های چریکی شیعه را نیز وارد این کشاکش کند.

حزب الله لبنان روز گذشته (سه شنبه) میهماندار فرمانده یک گروه چریکی شیعه عراقی به نام اکر الکعبی بود که از گروه های مزدور حکومت ایران در عراق است. الکعبی پس از دیدار از قبر عماد مغنیه ابرتروریست مقتول حزب الله، به خبرنگاران گفت که گروه او قاطعانه در کنار حزب الله لبنان در جنگ علیه اسرائیل شرکت خواهد کرد.

اکرم الکعبی فرماندهی گروهی را با نام “حرکت حزب الله النُجَباء” را در عراق به عهده دارد که همانند حزب الله لبنان، بودجه کلان تسلیحاتی و اداری آن توسط حکومت اسلامی ایران تامین می شود و هر سال بر ده‌ها میلیون دلار بالغ می گردد.

کارشناسان نظامی می گویند که “النُجَباء” یکی از قوی ترین گروه های چریکی وابسته به حکومت ایران در عراق است.

این گروه ها که همگی اسرائیل را به نابودی تهدید می کنند، در جنگ خانگی سوریه نیز شرکت دارند و همراه با نیروهای سپاه پاسداران و گروه های دیگر شیعه با نام فاطمیون و زینبیون و غیره، به کشتار شهروندان سوری ادامه می دهند.

عماد مغنیه سرکرده گروه بمب گذاری و خرابکاری حزب الله لبنان بود که چند سال پیش در دمشق کشته شد و حزب الله ادعا می کند که انفجار اتومبیل او توطئه اسرائیل بوده که احتمالا با همکاری چند کشور عربی و از جمله عربستان سعودی صورت گرفته است.

الکعبی به خبرنگاران در بیروت گفت: «ما علیه هرگونه تعرض و تجاوز رژیم صهیونیستی، در کنار حزب الله لبنان قرار داریم و دوش به دوش آن گروه علیه اسرائیل خواهیم جنگید.»

فرمانده گروه چریکی “النُجَباء” افزوده گفت: «همان گونه که در جنگ عراق و سوریه، شانه به شانه حزب الله لبنان جنگیدیم، در نبرد علیه اسرائیل نیز همچنان در کنار آن ها خواهیم بود.»

الکعبی دومین فرمانده گروه های شیعه عراقی است که به دعوت حزب الله لبنان از بیروت دیدن می کند.

آخوند ابراهیم رئیسی سرپرست آستانِ قُدس رَضَوی مشهد نیز دو هفته پیش میهمان حزب الله لبنان بود واز جمله از جنوب آن کشور و نزدیکی های مرز اسرائیل دیدن کرد که اسرائیل در اعتراض به آن نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد.

یک دیدگاه

  1. درود ، رزیم اخوندی با این بلوف ها می خواهد اسراییل را بترساند در حالی که ضرب المثلی است که می گوید(( هرچه صدای طبل بلندتر است نشانه توخالی بودن طبل است)) و این رژیم اگر خیلی قوی بود (( چرا با کمک روسیه و حزب الله و سوریه و..نتوانست گروه کوچکی مانند داعش را کمتر از دو سال متلاشی کند واین همه مدت طول کشید)) در جهان امروز علم حرف اول را میزند و این رزیم آخوندی فاقد علم است .پیروزباشید

Comments are closed.