وزیر دفاع اسرائیل می گوید که رژیم ایران از دیرباز با اسرائیل درحال جنگ میباشد

وزیر دفاع اسرائیل می گوید که اکنون سالیان دراز است که حکومت اسلامی ایران خود را در حال جنگ با اسرائیل می داند، و این، امر تازه ای نیست.

این سخنان در واکنش به ارزیابی های روزهای اخیر برخی تحلیلگران اسرائیلی است که گفته اند: فرستادن پهپاد نظامی حکومت ایران بر قراز اسرائیل نشان آن است که رژیم ایران از جنگ نیابتی علیه اسرائیل، به جنگ مستقیم و علنی روی آورده است.

اویگدور لیبرمن، در این فرصت دوباره تاکید کرد که اسرائیل همه کوشش خود را به کار خواهد گرفت که نگذارد حضور نیروهای مسلح حکومت اسلامی ایران در سوریه به یک امر دانمی مبدل گردد. او گفت: اسرائیل نخواهد گذاشت رژیم ایران در سوریه ریشه بگیرد.

وزیر دفاع، که در همایشی در تل آویو سخن می گفت، یادآور شده گفت: همه سران رژیم ایران از دیرباز مرتبا تکرار می کنند که قصد آن ها “نابود کردن موجودیت صهیونیستی” است. آن ها این آروزی خود را هرگز پنهان نکرده اند که دلشان می خواهد اسرائیل از نقشه جغرافیا حذف شود.

لیبرمن گفت: حکومت ایران از طریق مزدوران خود نیز به جنگ نیابتی علیه اسرائیل ادامه می دهد.

وزیر دفاع افزوده گفت: پیکار ما با حکومت ایران یک جنگ روزمره است و این جنگ نه تنها در صحنه نظامی جریان دارد، بلکه زمینه ها و جبهه های دیگری را نیز در بر می گیرد. حکومت ایران به تروریسم بین المللی نیز یاری می رساند و ما به هر اقدام لازم دست می زنیم که امنیت اسرائیل را حفظ کنیم.

وزیر دفاع گفت که اسرائیل برای حفظ امنیت خود و ساکنانش، هیچ محدودیتی را نمی پذیرد و همیشه و به هر وسیله ممکن، برای رسیدن به این هدف تلاش می کند.

در مورد تجاوز پهپاد سپاه پاسداران به حریم هوایی اسرائیل از سوریه، لیبرمن گفت: «البته این موضوع موجب نگرانی ماست، تهدیدهای آنان تنها جنبه لفظی ندارد، بلکه آن ها میلیاردها دلار پول هزینه می کنند که بتوانند در سوریه مستقر گردند و در آن کشور حضور دائم داشته باشند».

وزیر دفاع گفت که جبهه دیگر فعالیت اسرائیل علیه فتنه گری های حکومت ایران، تلاش برای جلوگیری از برپایی کارخانه تولید موشک های نقطه زن در سوریه و لبنان است.

کارشناسان نظامی اسرائیل ارزیابی می کنند که نیروی هوایی این کشور از این پس ماموریت بسیار دشواری خواهد بود و آن، حفظ آزادی عمل بر فراز سوریه و لبنان است. به گفته آنان، سقوط یک فروند جنگنده اف – ۱۶ اسرائیلی در جریان آخرین بمباران در خاک سوریه، نشان می دهد که سامانه دفاع ضد هوایی ارتش سوریه، علیرغم جنگ داخلی شش ساله در آن کشور تقویت شده و ممکن است آزادی عمل اسرائیل را به خطر اندازد.

اسرائیل در ظرف سال های اخیر صدها پرواز بر فراز سوریه انجام داده که هدف از آن بمباران کاروان های اسلحه پیشرفته بوده که حکومت ایران با هواپیما به سوریه منتقل ساخته و از آن جا قصد داشته از راه زمینی به لبنان بفرستد و در اختیار حزب الله قرار دهد.

کارشناسان نظامی می گویند که گرچه نبرد هوایی روز شنبه گذشته بر فراز سوریه، تنها پنج دقیقه ادامه داشت، ولی یک جنگ واقعی بود، که گرچه اسرائیل یک فروند هواپیمای خود را از دست داد، ولی توانست به زیربنای جنگی سوریه آسیب جدی وارد سازد.

کارشناسان می گویند که در ظرف یک ماه و نیم گذشته، شمار موشک های زمین به هوا که ارتش سوریه علیه هواپیماهای جنگی اسرائیل شلیک کرده، از تعداد همین موشک ها در تمام ده سال گذشته بیشتر بوده است.

اسرائیل ابراز نگرانی می کند که کارشناسان جنگی روسیه سربازان سوری را برای شلیک موشک تعلیم می دهند و به آن ها می آموزانند که چگونه دشمن را هدفگیری کنند.

آگاهان نظامی فاش ساختند که در جریان نبرد روز شنبه گذشته، چند فروند موشک سوری که به سوی هواپیماهای اسرائیلی شلیک شده بود، در دریا سقوط کرد. به گفته آنان، سیستم ضد موشکی اسرائیل از آن جهت عمل نکرد که دقیقا محاسبه کرده بود که این موشک ها در داخل اسرائیل به زمین نخواهد نشست، بلکه در دریا خواهد افتاد.

کارشناسان فاش ساختند که ارتش اسرائیل قصد داشت از کیفیت و ماهیت پهپادهای نظامی ایران آگاه شود و از این رو، تصمیم گرفته شده بود که در صورت نزدیک شدن این پهپادها به حریم هوایی اسرائیل، به جای شلیک راکت برای منهدم کردن و متلاشی ساختن آن، از شلیک توسط هلیکوپتر استفاده شود تا بتوان قطعات سالم تری به دست آورد و به بررسی های جامع تری پرداخت.

این هدف تامین شد، ولی مقامات نظامی یافته های خود را محرمانه نگاه داشته و چیزی درباره آن فاش نکرده اند.

در مورد سرعت عمل و مهارت خلبانان اسرائیلی، آگاهان نظامی گفتند که دستور به خلبانان آن است که در انجام بمباران از جنگ افزارهای بسیار دقیق استفاده کنند تا در عین نابود کردن هدف های نظامی، به جان سربازان روسی که در نزدیکی اماکن نظامی هستند، آسیبی وارد نشود و اسرائیل با اعتراض و یا تلافی جویی ارتش روسیه روبرو نگردد.

کارشناسان گفتند که اسرائیل همچنین می کوشد در منهدم کردن اهداف نظامی، به جان سربازان سوریه نیز آسیبی نرسد و موجب گسترش نبرد نشود.

رعایت این دو هدف، ماموریت خلبانان نیروی هوایی و فرماندهان این نیرو را دشوارتر می کند.

 

6 دیدگاه‌

  1. همین خود مختاری عربی را بده به محمودم بگو هواتو داریم.۱۰ الی ۲۰ درصد خود مختاری عربی تحت نظارت ارتش اسراییل اگر به کل کشور اسراییل حمله شد ارتش و نیروهای خود مختار عرب دفاع کنند از دولت مرکزی هم یک بودجه هایی بهشون بده یه همچین کارایی میشه کرد

  2. حق رای هم داره کشور اسراییل تو اون ۲۰ درصد خود مختاری اعراب حق رای با اعراب ۸۰ درصدم با یهودیان ولی تحت نظر خودت تو هم ۱۵ درصد کل بودجه کشورو بده به اوون خود قسمت خود مختار مثل یک استان برن حال کنن رهبرشونو خودشن تعیین کنن پولم بگیرن در زمان جنگم خدای نکرده همتون از کشور واحد اسراییل دفاع کنین تو هم تو اوون ۸۰ درصد مدیریتتو بکن روی این ۲۰ درصدم نظارت و مدیریت بکن پولتو درار به اینام برس

  3. یه چند تا صندلی هم نمیدونم تو پارلمانی جایی به اندازه ۲۰ درصد توی دولت مرکزی به منطقه خود مختار عربی هم بده که بتونن در دولت مرکزی از حقشون دفاع کنن تموم شد به همین راحتی ولی اگه بخان خره خودشونو برونن خطر ناکه پیش خودت با هم رفیق باشین بهتره

  4. بعدش همین جور که یه چند تا صندلی تو پارلمان بهش میدی نفوذ توی دولت مرکزی میدی یه شورای تایید صلاحیت بذارین مثلا ۴ تا یهودی یه دونه عرب که خدای نکرده عربه تجزیه طلب نباشه

  5. حتی اگر اسلام سیاسی خاستن توی اون خود مختاریشون بذارن آقا دین زور نیست یه روز میخان میزارن نخان بر میدارن مثل کشور هند تازه هر گروهی و هر قومی یه جور برداشتم از دین داره

  6. به نام خدا.خیلی زرنگن این همه یهودیا روی یه تیکه زمین که هیچی نداره جز چوب و زیتون سرمایه گذاری کردن حالا بیا رفراندوم کن عرب همشو بالا بکشه بعدم گند بزنه توی این همه مدیریتو زحمت کشورو به خاک سیاه بشونن بعدم میخان همه پولا بره تو جیب عرب.قدس همین الانم آزاده نیاز به جهادو هیچی نداره یه ویزا اسراییل میخاد عربم همون ۲۰ درصد از بودجه کل کشور اسراییل بسشه اصل قبله مال یهودیاست نه هم خرو هم خرما هم درامد مکه هم قدس آقا حق به حقدار میرسه.نه آقا خوب کردی قبلتو ورداشتی حضرت محمدم به خدا گفت این قبله ما را جدا کن بعدا با یهودیا دعوامون نشه.بهشون سهم بدین ولی حق رای را جدا کن کشور عربام هست وقتی دارن ۲۰ درصد از بودجه کل کشور میگیرن بایدم از کشورشون که اسراییله دفاع کنن بعدم تا حالا ما نشنیدیم اینها یک پا پا سی برا کشورشون مایه سرمایه یا چیزی بزارن مثل شاهای قاجار فروختن و خوردن و فقط بچه پس انداختن حالا که چی

Comments are closed.