خودشان ستیزه جویی می کنند و گناهش را به گردن بیگانگان می اندازند – تفسیر سیاسی هفته، نوشته: منشه امیر

 

تفسرسیاسی هفته
نوشتۀ منشه امیر

دانلود فایل صوتی

حسن روحانی در نطق خود در مسجد بزرگ شهر حیدرآباد در هند، گناه کشت و کشتاری را که یک هزار و چهارصد سال است در جهان اسلام جریان دارد، و به ویژه مسلمان کشی گسترده امروز به دست مسلمانان را به گردن بیگانان می اندازد و ادعا می کند که غرب این اختلافات مصنوعی را بین مسلمانان به وجود آورده است که آن ها را به خودشان مشغول کند.

در دنباله سخنانش، رئیس جمهوری محترم حکومت اسلامی ایران می گوید: این غرب و بیگانگان هستند که در میان مسلمانان گروه هایی را با نام جهادی و تکفیری و غیره به وجود آورده اند که مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند.

روحانی راست می گوید، چقدر راست می گوید!

بیگانه ای زاده هند و یا دارای تبار هندی بود که حدود هشتاد سال پیش کتابی نوشت که در آن خواستار تسلط شیعه بر جهان اسلام گردید و در کتاب کشف الاسرار نوشت که باید خاندان وهابی را از تولیت حرمین شریفین مکه و مدینه خلع کرد و به دست مسلمانان واقعی، یعنی شیعیان سپرد.

استکبار غرب بود که آمد شیعیان عراق را تحریک کرد که علیه صدام حسین بپاخیزند و صدام به ایران حمله برد تا حکومت داعی اسلام آنان را براندازد.

بیگانان بودند که این تحریکات را علیه صدام از رادیو و تلویزیون ایران و از مساجد و حسنیه های ایران به راه انداختند تا بالاخره صدام را به حمله به ایران کشاندند.

در سال های اخیر نیز بیگانگان و غرب هستند که می آینده انواع و اقسام گروه های تفرقه جوی اسلامی به صحنه می آورند تا به قول خود مسلمانا را به جان یکدیگر بیاندازند و موجب کشتار و خونریزی شوند.

اسم های مختلفی نیز برای این گروه های خود درست کرده اند. مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق به راه می اندازند، حزب الله النجباء در عراق به وجود می آورند. حزب الله دیگری در لبنان برپا می کنند و ملت یمن را نیز از داشتن حزب الله در کشورشان محروم نمی گذارند. پاسداران حرم زینب برپا می کنند. فاطمیون و زینبیون به راه می اندازند.

این ها همه بیگانه هستند، مسلمان نیستند، مزدور غرب و استکبار هستند که می گویند دین راستین، اسلام است و مذهب راستین، شیعه است و شیعیان باید رهبری جهان اسلام را به دست گیرند و سپس دنیا را به تسلط خود درآورند.

این حرف را یک مسلمان واقعی نمی گوید، بیگانگان می گویند، غرب می گوید، که مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته است.

روح الله خمینی در یکی از سخنرانی های خود در اوائل انقلاب و در اوج جنگ با عراق، در برابر گروه زیادی از آخوندهای حکومتی که به جماران آورده شده بودند، می گوید که جنگ نعمت است و جنگ را باید تا رفع فتنه، نه فقط بین ایران و عراق، نه تنها بین شیعه و شنی، بلکه به گفته او “تا رفع فتنه در جهان” ادامه داد.

بر اساس اظهارات حسن روحانی در مسجد بزرگ حیدر آباد، این را یک مسلمان واقعی نمی گوید، این را یک بیگانه می گوید، این را کسی می گوید که سرسپرده غرب است.

این، شیوه حکومت اسلامی ایران از روز نخست برپایی آن تا به امروز بوده است که خود را پاک و منزه جلوه گر سازد و همه فتنه گری ها را به گردن بیگانگان و به ویژه غربی ها بیاندازد، تا همزمان بتواند به آشوب و فتنه ادامه دهد.

از روز اولی که قدرت را در ایران به دست گرفتند، گفتند که حالا که ما سرزمین بزرگی در اختیار داریم که مساحت آن یک میلیون و ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع است،

حالا که ما جمعیتی در اختیار داریم که به چندین ده میلیون نفر می رسد،

حالا که ما درآمد چند ده میلیارد دلاری نفت را داریم،

پس بیائیم و همه نیروهای خود را بسیج کنیم و رژیم های دنیای اسلام و به ویژه کشورهای عرب را براندازیم و اسلام ناب محمدی را حاکم و قائم سازیم.

این را ایرانی نگفت، یک بیگانه گفت، یک حکومت بیگانه گفت – و گرنه، ایرانی جنگ نمی خواهد، ایرانی ستیز نمی خواهد، ایرانی می خواهد در کشور خود در رفاه زندگی کند و تا آن جا که دستش می رسد، یار و یاور همسایگان نیز باشد.

ولی شما آمدید و منطقه و دنیا را زیر و زبر کردید.

از همان روزهای اول گفتید که می خواهید صدور انقلاب کنید و در کشورهای منطقه به توطئه چینی و فتنه گری پرداختید.

این رفتار را غرب نکرد، بیگانه نکرد، شما کردید که از پیروزی در برانداختن رژیم پیشین ایران سرمست شده بودید (آن هم با دادن وعده های دروغین به ملت ایران، که به اشتباه به دنبال شما آمد).

شما مسوولیت فتنه را به گردن بیگانان و غربی ها می اندازید، ولی در همان حال نیروهای مسلح شما، در سوریه به مسلمان کشی ادامه می دهند و اسلحه ارسالی شما به حوثی های یمن، زن و کودک مسلمان می کشد و موجب بروز بیماری وبا می شود.

در عراق حضور نظامی گسترده دارید، در بحرین می خواهید رژیم را براندازید و در افغانستان و پاکستان با گروه های چریکی همکاری می کنید و از نابودی اسرائیل سخن می گوئید و فریاد مرگ بر آمریکا سر می دهید و جهانی را به چالش می کشید و بعد هم عربده می کشید که پیروزی نزدیک است.

آیا بیگانگان بودند که این قشقرق را به راه انداختند تا به قول حسن روحانی، مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند و از آب گل آلود ماهی بگیرند؟

امروز عربستان سعودی علنا می گوید که خود را با شما در حال جنگ احساس می کند.

وزیر دفاع اسرائیل می گوید که رژیم ایران از روز اولی که پا به صحنه گذاشت، جنگ علیه اسرائیل را آغاز کرد.

پس شما هم بیگانه هستید، زیرا خود را در خدمت مصالح غرب قرار داده اید. شما مزدور غرب هستید!

به مباحثات نخستین روز کنفرانس امنیت بین المللی در مونیخ آلمان گوش کنید. ببینید که تقریبا همه سخنرانان دیروز تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران، در کنار کره شمالی، عامل اصلی بحران و تنش و تشنج در جهان است.

از نماینده امیرنشین قطر گرفته تا نمایندگان آلمان و فرانسه و بریتانیا و طبعا ایالات متحده، این اتهام را علیه شما بازگو کردند.

حکومت ایران، زیر نام دفاع از اسلام، به سیاست های استعماری قرن نوزدهم انگلیس روی آورده که با این ادعا که می خواهد کشورهای عقب مانده را آباد کند (یعنی استعمار و سازندگی کند) بر آن ها مسلط شد و حالا شما هم با شعار اسلام راستین و اسلام ناب محمدی، می خواهید اول دنیای اسلام را به تصرف خود در آورید و بعد بر تمام دنیا مسلط شوید.

این را غربی ها و بیگانان نمی گویند، این را روح الله خمینی در برابر آخوندهای حکومتی، در تلار جماران در سال های اول به قدرت رسیدن گفت. فیلم آن هم وجود دارد و در آرشیو وبسایت رادیو پیام اسرائیل نیز قرار گرفته است.

حالا اقای روحانی در نماز جمعه حیدراباد خطبه جاری می سازد و می فرماید که شیعه و سنی همیشه در کنار هم با دوستی زیست اند و بیگانه و غرب آمدند و بین آن ها تفرقه ایجاد کردند.

روحانی، که ادعا می کند روحانی و اهل دین است، جنگ های شیعه و سنی را نادیده می گیرد و از فتواهای آخوندهایی چون ابومصعب الزرقاوی و آخوند یوسف قرضاوی و آخوندهای حکومت ایران غافل می شود و فاجعه کربلا را به دست فراموشی می سپارد.

از دیدگاه روحانی، بیگانه و غرب است که مردم آزادیخواه ایران را به زندان می اندازد و آن ها را به خودکشی وا می دارد و یا آن که می کشد و می گوید خودکشی کردند.

بیگانه و غرب است که حکومت اسلامی ایران را به جان دنیای اسلام انداخته است که نیمی از منابع مالی ایران را صرف ترور و حمایت از سازمان هایی کند که تنها هدف آن ها مسلط ساختن اسلام شیعه در بین مسلمانان و تنها هنرشان کشتن مسلمانان دیگر است.

ملت ایران از دیرباز به این دروغپردازی ها پی برده و راه خود را می جوید.

ملت ایران در شعارهای خود خواستار آن است که رژیم از این فتنه گری ها دست بردارد و فلسطین و سوریه و یمن و عراق را رها کند و فکری به حال ملت ایران بکند.

خیال خامشان آن بود که یک ماه پس از آن که بر ایران مسلط شدند، خواهند توانست حکومت های همه کشورهای همسایه را براندازند و شیعه را حاکم سازند.

اکنون حدود چهل سال است که عربده می کشند، به عوامل مزدور خود پول و اسلحه می دهند، زن و مرد و کودک مسلمان را می کشند و بهایی و زرتشتی و مسیحی را در ایران مورد آزار قرار می دهند، و نه فقط نتوانسته اند حتی یک کشور مسلمان دیگر، حتی یک امیرنشین را زیر تسلط خود در آورند، بلکه ملت ایران را نیز به اسارت گرفته و موجب نگون بختی مردمانی شدند که تا پیش از اسلام ناب محمدی نسخه آنان، حیثبت و احترام بزرگی در جامعه جهانی داشتند و به سوی تمدن بزرگ پیش می رفتند و دوستی و همکاری بین ملت ها را شعار خود ساخته بودند و قصد داشتند که ثروت ملت ایران را در راه رفاه خود ملت ایران هزینه کنند.

حسن روحانی دروغ می گوید و حکومت ایران تقیه می کند.

ولی هر دو، آب در هاون می کوبند و راه به جایی نخواهند برد و بالاخره سرشان به سنگ خواهد خورد.

اورشلیم – شنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۶، ۱۷ فوریه ۲۰۱۸