کشتی گیر ایرانی که نخواست با ورزشکار اسرائیلی مسابقه دهد، مجازات شد

یک کشتی گیر ایرانی که حاضر به رقابت با ورزشکار اسرائیلی نشده بود، به شش ماه محرومیت از شرکت در مسابقات جهانی محکوم شد و اکنون این خطر وجود دارد که تیم کشتی ایران به طور کامل در صحنه بین المللی مورد تنبیه قرار گیرد.

سخن از کشتی گیر ایرانی علیرضا کریمی در وزن ۸۶ کیلوگرم است که سه ماه پیش، در رویارویی با یک رقیب روسی عمدا باخت تا در دور بعدی ناچار نشود با یک کشتی گیر اسرائیلی به رقابت بپردازد. کریمی به دستور مربی خود حمیدرضا حمشیدی این بازی را باخت، ولی این ترفند آنقدر آشکار بود که قضیه به کمیته انضباتی فدراسیون کشتی جهانی کشیده شد و پس از بررسی دقیق پرونده، اعلام گردید که کریمی به مدت شش ماه و مربی او به مدت دو سال از حضور در مسابقات بین المللی محروم می شوند. اکنون سرنوشت کل تیم کشتی ایران نیز در کفه ترازو قرار گرفته، زیرا رسیدگی به پرونده هنوز تکمیل نشده است.

مسابقه ای که محرومیت کریمی را به دنبال داشت، مربوط به رقابت های فهرمانی جوانان جهان بود که در لهستان برگزار می شد و رقیبی که کریمی عمدا به او باخت تا ناچار نشود با یک اسرائیلی مسابقه دهد، ورزشکار روسی بود که احتمال باخت او بسیار بالا بود ولی از پیروزی آسان خود بسیار خرسند گردید.

به دنبال این رویداد بود که کشتی گیر اسرائیلی در سکوی پیروزمندان، در سکوی پیروزی، در پله سوم قرار گرفت.

کریمی چهار سال پیش از آن نیز در مسابقات جوانان جهان که در بلغارستان برگزار می شد، از رویارویی با کشتی گیر اسرائیل روی کردان شد و موجب باخت خود گردید.

این باخت عمدی، واکنش گسترده ای در صحنه ورزش جهانی داشت و کمیته انضباطی اتحادیه جهانی کشتی وارد میدان شد و به بررسی پرونده پرداخت.

خبرگزاری ایسنا در تهران در گزارش خود ارزیابی کرد که گرچه موقتا خطر تحریم تیم کشتی ایران برطرف شده، ولی محرومیت شش ماه کریمی و محرومیت دو ساله مربی او ضربه سنگینی به کشتی ایران وارد می آورد

این خبرگزاری نشوت که روسای فدراسیون کشتی ایران تلاش بسیار کردند که از تعیین این مجازات جلوگیری شود، ولی در تلاش خود شکست خوردند.

یک دیدگاه

  1. افتخار میکنم به سازمان و ارگان و افرادی که ایشان را مجازات کردند و امیدوارم درس عبرتی برای ایشان و مربی ایشان باشد و بدانند و آگاه باشند که مردم ایران و اسرائیل در قلبهایشان به یکدیگر عشق میورزند و همدیگر را دوست دارند

Comments are closed.