نخست وزیر اسرائیل در همایش مونیخ: پیکار ما نه فقط با مزدوران، بلکه با خود حکومت ایران است

نخست وزیر اسرائیل در یک سخنرانی قاطع در همایش بین المللی امنیت که در مونیخ آلمان برگزار می شود، فتنه گری های حکومت اسلامی ایران را به صراحت محکوم دانست و تاکید کرد که بسیاری از آشوب ها و خونریزی هایی که در خاورمیانه رخ می دهد، نتیجه فتنه گری های رژیم ایران است که می خواهد بر منطقه حاکم شود.

نخست وزیر اسرائیل قطعاتی از پهپاد متلاشی شده متعلق به سپاه پاسداران را که هفته پیش بر فراز خاک اسرائیل هدف قرار گرفت و در خاک این کشور سرنگون شد، به حاضران در اجلاس نشان داد و خطاب به محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پرسید: «آیا این را می شناسید؟ آیا این قطعات را تشخیص می دهید؟»

نتانیاهو که پیش از ظهر امروز (یک شنبه) در این همایش مهم بین المللی سخنرانی می کرد، در مورد توافق اتمی برجام نیز هشدار داد که ساعت تک تک می کند و زمان می گذرد و روزی خواهد رسید که طبق این توافق، حکومت ایران خود را مجاز خواهد دانست برنامه های اتمی را از سر بگیرد.

نخست وزیر اسرائیل در بخش دیگری از سخنرانی خود، به نقش اشوبگرانه رژیم ایران در منطقه اشاره کرد و با لحنی قاطع گفت: «ما نه تنها علیه آنانی اقدام خواهیم کرد که مزدوران و عاملان حکومت اسلامی ایران هستند، بلکه علیه تجاوزگری های حکومت ایران نیز اقدام خواهیم کرد و در این راستا، تردیدی به خود راه نخواهیم داد».

نتانیاهو گفت: «من تردیدی ندارم که رژیم کنونی ایران خطرناک ترین عامل آشوبگری علیه امنیت جهان است، و این خطر نه تنها اسرائیل را تهدید می کند، بلکه امنیت کشورهای شما را نیز به خطر می اندازد»

همکار ما دکتر ایرج ربیعی، درباره همایش امنیتی مونیخ، به رادیو پیام اسرائیل چنین گزارش داد:

آنچه روز گذشته در کنفرانس امیت مونیخ در رابطه با فعالیت‌های نظامی ایران و همکاری رژیم این کشور با تروریست ها گفته شد، پیش پرده بسیار خوبی برای شروع سخنرانی امروز بنیامین نتان یاهو نخست وزیر اسرائیل بود زیرا موضوع کنفرانس امروز خاور نزدیک است. کنفرانس امروز از این جهت نیز از اهمیت ویژه برخوردار است که سناتور های دموکرات آمریکا سخن میگویند. در مورد نتان یاهو کارشناسان میگویند، سخنانش با اعتماد به نفس و کوبنده بود . اسرائیل و عربستان سعودی دو کشور خاور نزدیک هستند که شروع کار ترامپ، شروع همکاری فزاینده با آن‌ها را امکان‌پذیر کرد.

نتان یاهو برای اولین بار در کنفرانس امنیت مونیخ سخرانی کرد. سخنان وی بعلت اهمیت فوق العاده امسال کنفرانس که مشکل خاور نزدیک در کفه سنگین ترازو قرار دارد، از اهمیت ویژه برخوردار است.

نخست وزیر اسرائیل با کمی تأخیر همراه با تعداد زیادی افراد امنیتی وارد سالن شد. و بعد از خوش آمدگویی ایشینگر رئیس جلسه به وی و همسر نتان یاهو، نخست وزیر اسرائیل بقول تحلیلگران سیاسی سخنرانی در سطح جهانی خود را ایراد کرد.

نتان یاهو بعد از اظهار این نکته که در شهر مونیخ قرارداد همکاری نازی ها امضاء شده و در همین شهر ۷۲ تن از ورزشکاران اسرائیل در سال ۷۲ بدست تروریست ها کشته شده اند، از اینکه مونیخ طی ۴۰سال گذشته پایه‌ای برای امنیت جهانی و بهبود زندگی مردم شده، کوتاه به کشته شدن ۶۰ ملیون نفر در زمان جنگ جهانی دوم پرداخت و گفت ۶ میلون یهودی را نازی ها کشتند پرداخت و گفت ما اجازه نخواهیم داد تاریخ به گذشته باز گردد. وی فوراً مسأله ایران را مطرح کرد و افزود، جمهوری اسلامی ایران نابودی اسرائیل را میخواهد، اما تنها این مسأله نیست بلکه با ترور و تهدید خطری است برای جهان. وی به قدرت طلبی رژیم ایران پرداخت و گفت، این مسأله باعث نزدیک شدن اعراب با اسرائیل شده است.

وی افزود جمهوری اسلامی ایران مرکز ترورر در سوریه بوجود آورده و از ۱۰ سال پیش تصمیم به تولید بمب هسته ای گرفته است. از این پس بدون تردید نه تنها به کشور های نماینده ایران حمله خواهیم کرد بلکه به ایران نیز حمله میکنیم.

نتان یاهو بعد از مطرح کردن خطر نظامی و ترور ایران در منطقه یک قطه فلز نشان داد و وزیر خارجه جمهوری اسلامی یایران را مورد خطاب داد و گفـ آقای ظریف این قطعه را میبینید، راکت ساخت ایران است نگاه کنید آیا آن را میشناسید در ایران به همکاران خود اطلاع دهید. امنیت ما را بمورد آزمایش نگذارید.

در پایان گفت، من با مردم ایران سخن گفتم و با تعجب دیدم که تعدادی با گفتن نام خود خوشحال شده بودند و این میرساند ملت ایران این رژیم را نمیخواهد. وی بعد از اینکه به بازماندگان مسافرین هواپیمای مسافری سرنگون شده ایرانی تسلیت گفت، اظهار داشت، ما میتوانیم این رژیم خطرناک را از بین ببریم. و آرامش به منطقه بیآوریم، دوستی ما با ایرانیان اگر این کشور آزاد شود از سرگرفته خواهد شد.

4 دیدگاه‌

  1. جناب آقای نتانیاهو در تمام مصیبتهایی که به سر مردم ایران آمد ، شریک غم بودید و قبل از خیلی از مسئولین غیر مسئول حکومت ایران به مردم ایران تسلیت گفتید، از لطفی که همیشه به فرهنگ و مردم ایران داشتید از صمیم قلب سپاسگزارم

  2. در پایان گفت، من با مردم ایران سخن گفتم و با تعجب دیدم که تعدادی با گفتن نام خود خوشحال شده بودند و این میرساند ملت ایران این رژیم را نمیخواهد. وی بعد از اینکه به بازماندگان مسافرین هواپیمای مسافری سرنگون شده ایرانی تسلیت گفت، اظهار داشت، ما میتوانیم این رژیم خطرناک را از بین ببریم. و آرامش به منطقه بیآوریم، دوستی ما با ایرانیان اگر این کشور آزاد شود از سرگرفته خواهد شد.

Comments are closed.