با پایان همایش امنیتی مونیخ: بیشترین تاکید بر آشوب طلبی رژیم ایران بود

وزیر خارجه حکومت ایران ادعا می کند که اتهامات اسرائیل در مورد تعرض پهپاد سپاه پاسداران از خاک سوریه به حریم هوایی اسرائیل، یک “سیرک مسخره” است که به ادعای او ارزش پاسخگویی ندارد. در کنار این سخنان، ظریف ادعا کرد که رژیم ایران قاطعانه با افراط گرایی اسلامی می جنگد و خطر آن هنوز از بین نرفته است.

در حالی که همه کشورهای جهان، حکومت اسلامی ایران را بزرگترین خطر تروریستی توصیف کردند، ظریف در سخنان خود در همایش امنیتی مونیخ ادعا کرد که دولت تهران از پیشگامان مبارزه با ترور است.

در همین سخنرانی، اقدامات دفاعی اسرائیل را نماد واقعی تروریسم خواند و عملا از تعرضات تروریستی سازمان های فلسطینی و اسلامی تحت فرماندهی حکومت ایران در خاورمیانه دفاع کرد و آن ها را قربانیان تجاوز اسرائیل دانست.

یک بخش دیگر از ادعاهای ظریف در این سخنرانی آن بود که هدف از تلاش نظامی کنونی ایران در منطقه، آن است که یک خاورمیانه قوی به وجود آید، و ادعا کرده گفت که برخلاف اتهامات مطرح شده، حکومت ایران قصد تسلط بر منطقه را ندارد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که خود رهبران رژیم می گویند که در پایتخت های چهار کشور خاورمیانه مسلط هستند و خمینی گفته بود که مسلمانان باید به جنگ تا تسلط بر دنیا ادامه دهند.

گزارش ارزیابی روز پایانی همایش امنیتی مونیخ از دکتر ایرج ربیعی:

روز گذشته کنفرانس امنیت مونیخ بعد از سخنان آتشین نتان یاهو و جواب بی سر و ته محمد جواد ظریف و سخنان رهبران و سیاستمداران کشور ها که آن هم بیشتر در حاشیه قدرت و توسعه طلبی جمهوری اسلامی ایران دور میزد به پایان رسید.

کارشناسان در حاشیه کنفرانس صحبت بر سر این نکته داشتند که قرار بود مهمترین بحث و گفتگوی کنفرانس در وهله نخست اوکرائین باشد در حالیکه دیدیم بحث شماره یک مربوط به خشونت های جمهوری اسلامی ایران در منطقه و سوریه شد.

بعد از پایان مذاکرات گفته شد، نتان یاهو که با حرارت صحبت میکرد و لاشه په باد ایرانی را به محمد جواد ظریف نشان داد، نطقی در سطح جهانی ایران کرد. در رسانه‌های گروهی امروز نیز از نطق نتان یاهو بعنوان یک نطق در سطح جهانی با مدارک کافی نام برده شده است.

اما محمد جواد ظریف در جواب به نتان یاهو گفت، امروز ما شاهد یک سیرک مسخره‌ای بوده‌ایم که حتی ارزش ندارد به آن بپردازیم. پس اجازه دهید که به موضوعات جدی بپردازیم. چنین سخنانی آن هم از جانب وزیر خارجه کشوری که خود را متمدن و صاحب نام میداند، با ترش رویی حضار روبرو شد، در‌واقع وزیر خارجه ایران به احتمال خیلی زیاد متوجه شد، اگر کنفرانس صحنه سیرک شده، خودش بازیکن اصلی این سیرک مسخره است زیرا نکته‌ای که همه میدانند را نمیتوان به این سادگی کتمان کرد و یا نادیده گرفت.

از سویی دیگر میتوان خشم محمد جواد ظریف را بخاطر تسلیت نتان یاهو به بازماندگان هواپیمای سقوط کرده ایرانی دانست.

ظریف نتوانست جوابی برای اظهارات نتان یاهو که رسما اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران نابودی اسرائیل را میخواهد، اما تنها این مسأله نیست بلکه با ترور و تهدید خطری است برای جهان. وی به قدرت طلبی رژیم ایران پرداخت و گفت، این مسأله باعث نزدیک شدن اعراب با اسرائیل شده است، بدهد.

این هم مورد دیگری بود که بیماری فکری وزیر خارجه جمهوری اسلامی را تشدید کرد.

ظریف گفت، ایران تجاوز کار نیست این اسرائیل است که تجاوز میکند و به سئوال نتان یاهو در رابطه با قطعه فلز په باد ایرانی جواب نداد. وی گفت ما در منطقه عملیات توسعه طلبی منطقه ای میکنیم. که رسما تائید توسعه طلبی است و بدینوسیله غیر رسمی برای دیگران روشن کرد، ایران در سوریه خواهد ماند.نتان یاهو قبلاً گفته بود بمحض شروع کار بمب اتمی از سوی ایران خطر حمله به این کشور آغاز می‌شود و اکنون شمارش معکوس شروع شده است.