سران امارات عربی متحده با رهبران یهودیان آمریکا از دوستی سخن گفتند

رهبران امارات عربی متحده در دیدار با یک گروه از شخصیت های یهودی ایالات متحده، نسبت به اسلام تعصب گرایی که از جانب حکومت اسلامی ایران و دولت اسلامگرای ترکیه موجب تنش در خاورمیانه گردیده است، براز نگرانی کردند.

یکی از رهبران ارشد سازمان های یهودی ایالات متحده، مِلکُولم هُن لاین که ریاست این گروه یهودی را به عهده داشت، به خبرنگاران گفت: شخصیت های ارشد امارات عربی متحده که در این سفر با آن ها گفتگو کردیم، همگان نسبت به زیاده خواهی های دو رژیم اسلامی ایران و ترکیه ابراز نگردانی کردند.

به گفته هُن لاین، مقامات ارشد امارات گفتند که حکومت ایران می خواهد خلافت اسلامی شیعه برقرار سازد و همزمان، ترکیه قصد دارد دوران خلافت سلاطین عثمانی را به منطقه بازگرداند.

در سفر به امارات و دیدار با مقامات ارشد آن امیرنشین، هفتاد تن از رهبران سازمان های یهودی سراسر ایالات متحده شرکت داشتند. هُن لاین گفت که اعضای هیات با بلندپایه ترین مقامات امارات دیدار و گفتگو کرده اند، ولی حاضر نشد از آن ها نام ببرد.

وزیر خارجه قطر نیز در سخنرانی در همایش امنیتی مونیخ، از خطر تسلط گرایی اسلام شیعه سخن گفت، ولی به صراحت نامی از حکومت ایران نبرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی نیز روز گذشته (یکشنبه) حکومت ایران را به تسلط گرایی در منطقه و به آشوب کشاندن خاورمیانه متهم ساخت.

به گفته رهبران سازمان های یهودی آمریکا، سران امارات عربی متحده از لزوم همزیستی مذاهب سخن گفتند و از جمله اظهار داشتند که باید در آموزش کودکان و نوجوانان برای به وجود آوردن مدارا و دوستی، تلاش جدی تری به عمل آید.

 

 

یک دیدگاه

  1. امیدوارم بزودی زود شاهد ارتباط صمیمی و دوستانه کشورهای عرب با دولت و ملت اسرائیل باشیم و منطقه ای آرام و پرمهر رو بدون هیچ گونه تنش و ناآرامی تجربه کنیم ، جای خوشحالی و افتخار است که بالاخره بعد از سالها کشورهای عرب منطقه به این باور نزدیک میشوند که ملت یهود و دولت اسرائیل فقط به دنبال آرامش در منطقه هستند

Comments are closed.