اسرائیل با کشف چند توطئه تروریستی داعش، جان افرادی را در دنیا نجات داد

سرویس امنیت خارجی اسرائیل (موساد) فاش ساخت که در تلاش اطلاعاتی همیشگی خود توانست توطئه انفجار هواپیمای مسافری توسط داعش را به موقع شناسایی کند و فورا به دولت استرالیا اطلاع دهد و به این ترتیب مانع بروز فاجعه ای شود که ممکن بود ده‌ها نفر قربانی بگیرد و امور هواپیمایی استرالیا را مختل سازد.

به موجب این گزارش، سرویس اطلاعات خارجی اسرائیلی توانست توطئه یکی از فرماندهان ارشد داعش را شناسایی کند. این فرد که در سوریه مستقر بود، برای انتقال یک بسته مواد تخریبی از طریق ترکیه اقدام کرد که قرار بود در هواپیمای استرالیایی قرار گیرد و موجب انفجار و قتل سرنشینان آن گردد.

رکن اطلاعات ستاد ارتش اسرائیل نیز فاش ساخت که توانسته است یک تهاجم گسترده سایبری حکومت ایران را به موقع خنثی کند. در سال های اخیر جنگ سایبری به یکی از ابزارهای مهم رویارویی در امور نظامی، سیاسی  و حتی اقتصادی مبدل شده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، شب گذشته (چهارشنبه) در سخنرانی در همایش سران سازمان های یهودی ایالات متحده که در اورشلیم گرد آمده اند، خبر دستاورد اطلاعاتی اسرائیل را به شرکت کنندگان اطلاع داد و با کف زدن های گرم روبرو شد.

بخش اطلاعات در یک نهاد نظامی اسرائیل فاش ساخت که در یک سال گذشته، موساد و رکن اطلاعات ارتش اسرائیل توانسته اند ده‌ها توطئه تروریستی داعش علیه کشورهای غربی را ردیابی کرده و به آگاهی سران آن کشورها برسانند و از بروز فجایع جلوگیری کنند.

نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی های ماه های اخیر، به کرات به این دستاوردهای اطلاعاتی اسرائیل به طور سربسته اشاره کرده بود، ولی این نخستین بار است که گزارش مشروح تری در این زمینه انتشار می یابد.

نهاد اطلاعاتی اسرائیل به نام “واحد ۸۲۰۰” فاش ساخت که اسرائیل اطلاعات گردآوری شده در مورد توطئه داعش برای انفجار هواپیما را در چارچوب همکاری های اطلاعاتی با استرالیا، بلافاصله به آن کشور منتقل کرد و تروریست های داعش که قصد داشتند به این جنایت دست بزنند بلافاصله بازداشت شدند و توطئه خنثی گردید.

 

 

یک دیدگاه

  1. باز هم سرویس اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل مثل همیشه در آزمون انسانیت و حمایت از مظلومان نشان افتخار در دل میلیونها نفر را کسب کرد

Comments are closed.