نتانیاهو در نطق خود خواهد گفت که در میان فلسطینی ها شریک صلح نیست

نخست وزیر روز گذشته (پنجشنبه) با دو هیات از اعضای مجلس نمایندگان و سنا در کنگره آمریکا به طور جداگانه دیدار کرد و نگرانی های اسرائیل را با آنان در میان گذاشت. در این دیدارها نیز نتانیاهو از خطرات موشکی و اتمی حکومت ایران، و همچنین استفرار ایران در سوریه و لروم تغییر یا اصلاح برجام سخن گفت.

در مورد صلح با فلسطینی ها، دیدگاه نخست وزیر آن است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نمی تواند شریک خوبی برای گفتگو برای پیشبرد صلح باشد.

مقامات اسرائیل می گویند که نه تنها جامعه فلسطینی به دو گروه متفاوت فتح و حماس تقسیم شده که یکی در نوار غزه و دیگری در کرانه باختری حکومت می کند، بلکه در داخل فلسطینی های موسوم به میانه رو نیز کمتر کسی محمود عباس را به عنوان رهبر می پذیرد.

مقامات اسرائیلی بارها تشکیلات خودگردان فلسطینی را متهم ساخته اند که در همان حال که محمود عباس به زبان انگلیسی از صلح سخن می گوید، در اظهاراتش به زبان عربی، ادامه مبارزه را مورد تاکید قرار می دهد.

علاوه بر این، رسانه های تبلیغاتی فلسطینی و همچنین مقامات ارشد آن، در سخنان خود ادامه کشتار اسرائیلیان را مورد تحسین قرار داده و از آدمکشان فلسطینی که مسوول قتل زن و کودک اسرائیلی هستند، تجلیل می کنند.

در سورای امنیت سازمان ملل، خانم نیکی هیلی سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، در سخنرانی پریشب (چهارشنبه) فاش ساخت که ایالات متحده تدوین طرح صلح جدید بین اسرائیل و فلسطینی ها را تقریبا به انجام رسانده و به زودی آن را اعلام خواهد کرد.

هنوز از جزئیات دقیق این طرح اطلاعی در دست نیست. ولی مقامات فلسطینی علنا می گویند که آن ها دیگر حاضر به پذیرش میانجیگری ایالات متحده نیستند. آن ها می گویند از لحظه ای که پرزیدنت ترامپ اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل پذیرفت و دستور داد سفراتخانه ایالات متحده به اورشلیم انتقال یابد، او نشان داد که یک میانجی بی طرف نیست و نمی تواند مورد قبول فلسطینی ها قرار گیرد.

محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطینی، در نطق پریشب (چهارشنبه) در شورای امنیت، با بیان این که میانجیگری آمریکا را قبول ندارد، خواستار برپایی یک چارچوب جدید بین المللی شد که طرح صلح فلسطینی را به اسرائیل تحمیل کند.

ایالات متحده از این سخنان ابراز ناخشنودی عمیق کرد و اسرائیل نیز گفت که هیچ عامل دیگری جز ایالات متحده را برای ادامه میانجیگری نمی پذیرد.

یک دیدگاه

  1. به نام خدا.فلسطین یک مهره سوخته بود از روزی که به دنیا اومد یک مهره سوخته بود.یک مستعمره انگلستان که به دولت مرکزی یهود بخشیده شد اینو همه میدونند من فکر کردم داریم راجع به نیل تا فرات صحبت میکنیم وگرنه این نیم دونگ زمین اصلا ارزش صحبت کردن نداره.حرف ایران اینه آقا زکات مالتو به این مستضعفین بده یه چیزی بده به این عربا بخورن این زمین های شخصیشونم به زور نگیر همین اونم برا خودتونه که ظلم نکرده باشی این ایالت کنعان همیشه تو طول تاریخ دست به دست شده یه روز روم یه روز ایران فقط یه چیزو بهت بگم یک ملکو با کفر شاید بشه اداره کرد ولی با ظلم نه.این خودش یه قانونه حالا هم که ایران رسیده نزدیک مرزها هر جایی یه قلقی داره روم قانونو زیاد دوست داره ایران برعکسه لطف و محبتو دوست داره و با قانون میونه خوشی نداره ولی از ستم بدش میاد در عین حال ایرانیها زیاد بحث کردنم دوست ندارن میخان خر خودشونو برونن از قلمو کاغذم از بچگی بدشون میومد مثل حضرت موسی که از این قلمو کاغذ فرعون بدش میومد چون از قانون خوششون نمیاد قانون همونیه که خدا میگه تازه از خدای زیاد سخت گیر وخشن عربی هم خوششون نمیاد آدم گناه میکنه خوب جایزوالخطاست حضرت داوودم زیاد توبه میکرد

Comments are closed.