رژیم ایران، ارتش سوریه و نظامیان روسیه، در غوطه شرقی جنایت می آفرینند

کشتار وحشیانه ای که در خاک سوریه و علیه مردم آن کشور جریان دارد، موجب خشم جهانی شده است. ولی بعید می نماید که دنیا موفق شود به این جنایت پایان دهد.

البته قرار است که شورای امنیت امشب (آدینه) در این زمینه قطعنامه ای صادر کند. ولی تقریبا با قاطعیت می تواند گفت که حکومت اسلامی ایران و ارتش جنایتکار سوریه، حتی پس از تصویب قطعنامه حاضر به توقف کشتار نخواهند شد. از نظر آن ها حفظ رژیم کنونی، حتی اگر به بهای کشتار هزاران تن دیگر تمام شود، در درجه اول اهمیت قرار دارد.

هنوز از تعداد قربانیان جنایات ارتش بشار اسد در غوطه شرقی آمار دقیقی در دست نیست. ارزیابی می شود که از روز یکشنبه گذشته که بمباران ها و حملات خمپاره ای علیه مردم به پاخاسته در غوطه شرقی (واقع در حومه دمشق پایتخت سوریه) آغاز شده، دست کم پانصد نفر جان باخته اند که بسیاری از آنان شهروندان بی دفاع و به ویژه زنان و کودکان بوده اند.

خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از رژیم ایران و ارتش روسیه خواستار شد این جنگ وحشیانه را متوقف سازند، ولی بعید می نماید که هیچ یک از دو رژیم به این خواسته توجهی نشان دهد.

یکی از کاربران وبسایت “رادیو پیام اسرائیل” نوشت: حکومتی که رئیس پلیس آن دراویش را به آر پی جی تهدید می کند، از بمباران و کشتار مسلمانان سوریه چه اِبایی می تواند داشته باشد؟

2 دیدگاه‌

  1. درغوطه شرقی نیروهای اسد در حال مبارزه با تروریستهایی هستند که مردم را سپر دفاعی خود قرار داده اند. چرا تجاوز و کشتار ترکیه در عفرین مورد توجه نیست که ابعاد وحشتناکتری دارد!

Comments are closed.