پول ملت ایران را برای آرزوهای خیالی و بیمارگونه به باد می دهند!- تفسیر سیاسی هفته، نوشته منشه امیر

تفسیر سیاسی هفته
نوشتۀ منشه امیر

 

در اوج تلاش جهانی برای جلوگیری از زیاده خواهی ها و جنایتکاری های حکومت ایران، که خاورمیانه را به خاک و خون کشیده و ملت ایران را به گروگان گرفته، رژیم اطلاع داد که می خواهد پیش ران درست کند!

ممکن است ابرو در هم بکشید و بپرسید که پیشران دیگر چه واژه است که رژیم به فکر آن افتاده است؟

آیا منطور بخش پیشین ران گوسفند است؟

و یا پیشران، همانند کالسکه ران و اتومبیل ران، کسی است که پشت فرمان می نشیند و یا اسبهای کالسکه را هدایت می کند؟

موضوع بغرنج تر می شود، هنگامی که اعلام می گردد که حکومت ایران این قصد خود را به آگاهی آژانس بین المللی انرژی اتم رسانده و گفته است که قصد دارد “پیشران اتمی” تولید کند.

پیشران اتمی آن بخش از دستگاه محرکه است که باعث به حرکت در آوردن موتور می شود.

حکومت ایران چنین دستگاهی را برای چه می خواهد؟

آژانس بین المللی انرژی اتم می گوید که رژیم ایران هنوز به این پرسش پاسخ نداده که برای چه مصرفی می خواهد پیشران اتمی تولید کند.

حکومت ایران پیشتر ادعا کرده بود که می خواهد زیردریایی اتمی بسازد و می خواهد کشتی های بازرگانی خود را به موتور اتمی مجهز کند – و این در حالی که شمار کشتی های باربری حکومت ایران شاید یک هزارم کل کشتی های جهان است.

مزبت زیردریایی اتمی آن است که دستگاه پیشران آن که با انرژی هسته ای کار می کند، برای انجام مرحله سوخت که مقدمه تحرک موتور است، نیاز به هوا و اکسیژن ندارد و بنابراین، زیردریایی می تواند برای ماه ها زیر اب بماند و شناسایی نشود.

با توجه به آن که مهمترین امر امنیتی ایران در آب دریاها ، دفاع از مرزهای جنوبی خود در خلیج فارس است، چه نیازی به ساخت زیردریایی اتمی دارد؟

چه نیازی هست که زیردریایی ماه ها زیر آب بماند – وقتی که بنادر سوخت گیری اینقدر نزدیک است

پس، حکومت ایران زیردریایی اتمی را نه برای دفاع از امنیت خلیج فارس می خواهد، بلکه هدفش رسیدن به سواحل دور دست، مثلا آب های ایالات متحده و یا اروپا و یا اسرائیل است!

آیا می دانید که تولید ریردریای اتمی، و یا به سخن دقیق تر تولید پیشران هسته ای چقدر هزینه دارد؟

آنقدر گران است که تنها شش کشور به ساخت آن دست زده اند: ابرقدرت هایی چون ایالات متحده، روسیه و چین، و سه کشور فرانسه، بریتانیا و هند.

حالا در تهران اعلام می شود که مقام معظم رهبری، مقام محترم ریاست جمهوری و سرداران سپاه پاسداران دستور داده اند که به علت بدزبانی های آمریکا نسبت به برجام، برنامه ساخت پیشران هسته ای طراحی و آماده شود.

دوباره، چند صد میلیون و شاید میلیاردها دلار پول ملت ایران را می خواهند صرف اجرای پروژه ای کنند که ارزش عملی آن به باد دادن بخش دیگری از پول ملت است، پولی که باید برای تامین بهداشت و آموزش و رفاه مردم ایران هزینه می شد.

یک حساب سرانگشتی کنید و ببینید بیش از دو سوم از ثروت طبیعی و درآمدهای ملت ایران برای تامین هزینه پروژه های مالیخولیایی و انجام آرزوهای عبث به باد می رود و ملت ایران روز به روز فقیرتر می شود و تا سطح مردمان رواندا و زیمبابوه و بورکینا فاسو و حتی ونزوئلایی که غرق فساد و فقر است سقوط می کند.

ایران به دروازه تمدن بزرگ رسیده بود و آنان این سرزمین پاک را به دوران شترسواری در شنزارهای حزیرهالعرب کشانده اند.

آنان بیمار و مالیخولیایی هستند، و جز این تعریف دیگری برای رفتارهای داخلی و بین المللی آنان وجود ندارد.

از عظمت اسلام سخن می گویند، ولی مسلمانان بی دفاع سوریه را گروه گروه می کشند و به جان زن و کودک هم رحم نمی کنند.

تهدید می کنند که خانه یک مسلمان را که قطب دراویش مسلمان و پاک و مسالمت جو می باشد، با آر پی جی به روی سر ساکنان آن خراب می کنند.

روزی که سر کار آمدند، برای خوشآمد اعراب گفتند که نامش، نه خلیج فارس باشد و نه خلیج عربی، بیائید آن را خلیج اسلامی نام گذاریم، تا همگان راضی باشند.

آنان، حتی اگر در ایران زاده شده باشند، هیچ عرق ایرانی ندارند. برایشان رسیدن به مقام رهبری جهان اسلام مهمترین هدف است و در راه آن حاضرند ایران و ایرانی را نیز قربانی کنند.

حزب الله را در لبنان به وجود آوردند و در همه کشورهای عربی دیگر نیز گروه های شبیه آن برپا ساختند تا از آن ها به صورت ستون پنجم استفاده کرده و راه را برای تسلط خود بر آن کشورها هموار سازند.

اکنون ۳۹ سال است که در این راه تلاش می کنند و موجب قتل صدها هزار نفر انسان شده اند و صدها میلیون و شاید ده ها میلیارد دلار از پول مردم ایران را هزینه کرده اند و هنوز هیچ دستاوردی نداشته اند.

آمدند یک میلیارد دلار به کشور نفت خیز ونزوئلا وعده کمک مالی دادند، تا شاید آن کشور را به پایگاهی برای دست اندازی علیه ایالات متحده مبدل سازند – همان کاری که با حزب الله در جنوب لبنان علیه اسرائیل کردند.

آیا اگر آن ها از الفبای سیاست های بین المللی آگاه بودند، به چنین ولخرجی هایی دست می زدند؟

اگر دانش و بینش جهانی داشتند، این گونه پول ملت ایران را به هدر می دادند؟

آن چه داغ دلباختگان به ایران را سوزان تر می کند، بی عرضگی و بی لیاقتی آنان در مدیریت داخلی است.

آن ها در حالی خواهان به دست گرفتن مدیریت جهان هستند، که در رسیدگی به امور داخلی کوچکترین استعدادی نشان نداده اند.

با این همه ثروت ایران، مردمانش خیابان خواب و گورخواب شده اند.

هواپیماهای کهنه اش مرتبا سقوط می کند و جان مسافران را می گیرد.

آنقدر بی عرضه هستند که حتی نمی توانند اجساد قربانیان را از کوه پائین آورند.

برای تشخیص دادن محل سقوط هواپیما، از روسیه کمک می گیرند.

یکی از کاربران رادیو پیام اسرائیل به طنز نوشته بود که اگر آن ها اینقدر بی عرضه هستند که در خاک خودشان محل سقوط هواپیما را نمی توانند تشخیص دهند، پس چگونه می خواهند محل قرار داشتن شهر تل آویو را محاسبه کنند که آن موشک ادعایی خود را به سوی آن شلیک کرده و به قول رجزخوانی خودشان، اسرائیل را از صحنه جغرافیا محو و نابود کنند؟

تنها چیزی که خوب بلندند لاف زدن و گزافه گفتن و رجز خواندن است

حالا هم به آژانس بین المللی اطلاع می دهند که قصد تولید پیشران اتمی دارند و هنگامی که از آن ها پرسیده می شود با این دستگاه پرهزینه و پیچیده چکار می خواهند بکنند، هنوز جوابی به آن نداده اند.

ولی کاملا مشخص است. آن ها می خواهند همانند کره شمالی، زور بازو نشان دهند و خودشان را ذلیلأ تر کنند و بر مصیبت ملت ایران بیافزایند و به ترامپ نشان دهند که او راست می گوید و اینان آدم های فتنه جویی هستند که به قول مایک پنس همانند اوختاپوس بازوهای بسیار دارند که همه آن ها را باید قطع کرد.

اگر کوچکترین شناختی از اوضاع جهان داشتند، باید می دانستند که دنیا عوض شده و از این پس در برابر فتنه جویی های آنان ساکت نخواهد نشست و جلوی برنامه های اتمیشان را خواهد گرفت، جلوی برنامه های موشکیشان را خواهد گرفت، و طرح تولید پیشران هسته ای نیز پیش از آن که عملی شود، در نطفه خفه خواهد شد.

ولی فاجعه آن است که زیان همه این کژی ها را ملت پاک ایران باید بپردازد.

اورشلیم – شنبه پنجم اسفتدماه ۱۳۹۶ ، ۲۴ فوریه ۲۰۱۸

 

9 دیدگاه‌

  1. انرژی هسته ای یعنی ولی فقیه مسلمانان جهان و پیشران هسته ای یعنی سپاه پاسداران قدس و مرحله بعدی و آخری پیشران انرژی هسته ای یعنی اشغال قدس

  2. اگر کوچکترین شناختی از اوضاع جهان داشتند، باید می دانستند که دنیا عوض شده و از این پس در برابر فتنه جویی های آنان ساکت نخواهد نشست و جلوی برنامه های اتمیشان را خواهد گرفت، جلوی برنامه های موشکیشان را خواهد گرفت، و طرح تولید پیشران هسته ای نیز پیش از آن که عملی شود، در نطفه خفه خواهد شد.

    ولی فاجعه آن است که زیان همه این کژی ها را ملت پاک ایران باید بپردازد.
    با تشکر از مهربان امیر.

  3. مهربان امیر،شآلوم!
    تفسیر خوب شما را شنیدم و مثل همیشه از آن استفاده کردم،ممنون.
    راجع به چند بخش با اجازه ی شما استاد بزرگ می خواهم شاگردی کنم.
    اگر یادتان باشد قبلا گفته بودم که کسی که برای ساندیس و نور چراغ و گرمای بخاری به مسجد یا کلیسا یا کنیسا پناه ببرد به نظر من هیچ گاه مسلمان،مسیحی و یهودی خدا شناسی نمی شود،
    لطیفه های زیادی راجع به این افراد هست،هم به صورت شفاهی و هم به صورت نمایش نامه و فیلم نامه،به عنوان مثال فیلم رضا مارمولک چندین دیالوگ از این نمونه دارد نمونه ی دیالوگ ها:
    دیالوگ شماره ی یک،رضا مارمولک:شما به من بگویید که نمازهای یومیه را چه طوری میگیرند؟و وضو چند رکعت هست؟
    :حاج آقا ببندید.
    رضا مارمولک:چی رو ببندم؟
    :حاج آقا اذآن بگویید.
    رضا مارمولک:از کدام بگویم؟.
    یک لطیفه هم هست که فکر کنم تکراری باشه،
    به یارو بسیجیه می گویند:ضامن آهو چه کسی است؟
    بسیجی:ضامن آهو به بخشی از آهو گفته می شود که اگر بکشند،آهو منفجر می شود.
    و اما در ارتباط با پیشران،
    ببخشد بی ادبی نباشد از پیش ران گوسفند هم بدتر.
    کسانی که برای سیب زمینی رای بدهند،برای شعار مرگ بر،پای بخاری به مسجد بیایند،و مجبور باشند که زیر نور چراغ مسجد درس بخوانند و درس پس بدهند از گوسفند بدتر هستند و این پیش ران به نظر من چیزی است که پیشش را قصد دارند پشت ران این افراد فرو کنند.
    خوب معلوم است که زمانی که رضا مارمولک برای فرار از زندان به مسجد پناه ببرد می شود این،معلوم است که فلان بسیجی که عشق چهارشنبه سوری و ترقه و انفجار و فیلم جومونگ است بشود آن و همان بسیجی دوست دارد برادر فلسطینیانی باشد که به دیوار امنیتی اسرائیل تعرض می کنند و سر پرچمشان را مواد انفجاری می گذارند تا سربازان اسرائیلی را با انفجار مجروح کنند،اینها کسانی هستند که حاظر هستند برای خنده همان ضامن آهو را سر چوب فلسطینی کنند،تا منفجر شود.
    از شوخی بگذریم و با شعری تمام کنم،

    مولوی » مثنوی معنوی » دفتر دوم

    دید موسی یک شبانی را براه
    کو همی‌گفت ای گزیننده اله
    تو کجایی تا شوم من چاکرت
    چارقت دوزم کنم شانه سرت
    جامه‌ات شویم شپشهاات کشم

  4. در ارتباط با این بخش:
    برای تشخیص دادن محل سقوط هواپیما، از روسیه کمک می گیرند.
    یکی از کاربران رادیو پیام اسرائیل به طنز نوشته بود که اگر آن ها اینقدر بی عرضه هستند که در خاک خودشان محل سقوط هواپیما را نمی توانند تشخیص دهند، پس چگونه می خواهند محل قرار داشتن شهر تل آویو را محاسبه کنند که آن موشک ادعایی خود را به سوی آن شلیک کرده و به قول رجزخوانی خودشان، اسرائیل را از صحنه جغرافیا محو و نابود کنند؟
    ببخشد،اگر روسیه دارویی داشت به سر کچل خود می زد که بعد از اینکه جت اسرائیلی را برای خوشایند اعراب به منظور فروش تسلیحاتش به اعراب عاشق کلکسیون اسلحه با اس ۳۰۰ از خاک سوریه هدف قرار داد،هواپیمایش با ۷۱ سرنشین اطراف مسکو سقوط نکند(روسیه اگر دارویی دارد به سر کچل خود بزند)

  5. این رژیم و جنود اهریمنی اش به کثیف ترین روشهای ممکنه که در وهم نمیگنجد قصد جان و مال و ناموس و آبرو و دین و آیین و آب و خاک همه ی خلق الله را داشته دارد و همین اکنون در حال اجراست… فی المثل محال ممکن است کانکس فروش ها در شرایط زلزله یکباره قیمت را دو برابر کنند.. اینجا اماکن و اصناف له له میزنند کسی فیمت بببرد بالا تا بروند جریمه اش کنند درآمدزایی برای رژیم داشته باشد.. بدون دستور محال ممکن است حتی یکیشان میگفت نمیتوانم بگویم چرا اما قیمت را از دو میلیون که خودش هم با توجه به قیمت هایی که میشود گران است را میدهیم ۵ میلیون این سوای رژیم است که هزاران کانکس و. کانتینر ریخته اما نباید دست مردم برسد تا هم لذتش را ببریم از درد کشیدن مردمان و اینکه به روش مربیگری سگ مردم را طوری بار بیاوریم که برای پاره استخوانی برایمان دم تکان بدهند… عمد آگاهانه نوع درجه یک در تمام افعال خروجی دستگاه حاکمه مبتنی بر نابودی همه چیز و برجای نهادن زمین سوخته در جریان حمله مغولیستی و فتح قله به قله!!! این نژاد اهریمنی و دیوپرست وجود دارد…. حالا برای عواملشان با احادیث میتوانند تزیین کنند که داریم جزیه میگیریم از موالی چهار برابر !!! و از این حرف ها اما متد اقدام علیه امنیت ملی! اقدام علیه وجدان بشری پاکسازی نژادی و جنایت علیه بشریت است در ابعاد مختلف تصمیمگیری های رژیم در اقصی نقاط کشور و در همه دستگاه های مربوط به رژیم بر این مبنا و متد تدریجی یکطور که مردم نفهمند نخست بیچاره ات میکنند سپس خودبخود ناموست از دستت میرود سپس یا خودکشی میکنی یا خودمان چیزخورت میکنیم و مسموم و به بدترین نحو ممکنه که این نحو ممکنه پیاپی با تجربیات رژیم پیشرفته تر میشود کشته میشوی و آسیاب هم به نوبت است.. و فوج فوج به دین الله!!! یعنی قبرستان آن هم در مقام آدمیت!! زامبی شده و درب داغان و تهی از انسانیت! (در یک پروپاگاندا غرق شده با احادیث با قرآن با مسائل سیاسی با هرچه که سرتان گرم شود) می آیی بیمارستان خودمامن بهت رسیدگی نمیکنیم تا سکته مغزی کنی سپس اعضای بدنت را هم به انیرانیان میفروشیم.. و در اطراف تهران هم خیلی ریلکس کودکان مردم را میدزدند بدون چشم و کلیه در بیابان یافت میشوند

  6. همین روند ۱۳۸۵ سال پیشتر در جریان بوده دست کم از حمله مغولیستی آن اولی و سپس بگیر تا برسد به اینجا که زمین سوخته نیست .. دریای خون است رژیم اهریمنی مغولیستی به فتوای حضرت گوبلز که دشمنانمان را چنان در پروپاگاندا غرق میکنیم که نفهمند داریم چکارشان میکنیم و دجال عظمی گفته بود یکطوری که مردم نفهمند اینکه دارند تمام اجرائیات روش های تربیتی سگ!! است و برای نمونه کلهم نفت و گاز را که چاپیدند یواش یواش سوبسید را حذف کردند سپس از این جیب مردم در می آوردند بنام یارانه با خفت و ذلت بهشان ماهی چند ده هزار تومن میدادند و لذت شهوانی میبردند از اینکه مردمان را به چنین فلاکتی بیندازند که شبهای واریز یارانه صفوف بهم پیوسته دم عابربانک ها منتظر چند دلار بیشتر!! باشند! به کمال رسیدن و خلوص رژیم اهریمنی مغولیستی است و از گرانی ساختگی و قحطی های دست ساز همه را مردنجون و زجرکش میکنند اینها شما ایمان نمی آورید؟ البته کلاً توفیر ندارد در هرصورت فقط زندانبان ها مومن محسوب میشوند و این قوانین الهی بر ایرانی نژادها حاکم است و گله کرکس ها برای خودشان کلونی های اتصالی و واسطه فیض دارند با عظمی که اسمشان توی لیست کشتارها نمیرود غافل از اینکه بهرحال از ان هوای سراسر سرب فرزندانشان که تنفس میکنند خوب هوا را عامدانه!! گازهای خردل و سارین و سرب میزنند ضریب هوشی کودکان پایین بیاید و اینطوری میشود اعوذ بالله من الشیطان الرجیم اشدا علی الکفار!! افتاد؟ اعوذ بالله من الشیطان الرجیم قَاتِلُواْ الَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلاَ بِالْیَوْمِ الآخِرِ وَلاَ یُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ یَدِینُونَ دِینَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ حَتَّى یُعْطُواْ الْجِزْیَهَ عَن یَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ فکر میکنید برای چی قبض های آب و برق را همینطوری بی بدهی اخطار قطع برای مردم میزنند؟ صاغرین!! دقت میفرمایید؟ عمق اسلام را “اینجا حکومت الله اسلام و قرآن است “و رژیم اهریمنی مغولیستی و انتقام دجال از مردم …..

  7. جناب آقای منشه امیر ، من دل خوشی از حکومت آخوندی ندارم ولی مدتهاست که تفسیرها و اظهارنظرهای شما را در رسانه ها دنبال میکنم لطفا یکبار هم که شده بفرمایید اگر بزعم شما این حکومت بی لیاقت و متوهم و مالیخولیایی و….هیچگونه دستاوردی در زمینه های علمی و نظامی و استراتژیک و… نداشته و تنها گزافه گویی میکند ، علت اینهمه تشویش و دست و پا زدن های مقامات اسراییلی برای چیست؟ مگر نه این است که اسراییل قدرت اول خاورمیانه است و از حمایت بی دریغ قدرتهای جهانی نیز برخوردار است؟ پی اینهمه ترس و اضظراب برای چیست؟ بیایید برای شعور مخاطب خود ارزش بیشتری قایل باشیم

Comments are closed.