رئیس فدراسیون جهانی کشتی، به ایران در مورد تحریم اسرائیل هشدار داد

با وجود همه تذکراتی که از جانب مقامات ورزشی ایران به سران رژیم داده شد که باید سیاست خود را نسبت به تحریم اسرائیل در مسابقات ورزشی مشخص سازند و به صراحت بگویند که به ورزشکاران خود دستور داده اند به ورزشکاران اسرائیلی مسابقه ندهند، اعلام شده که رژیم ایران از فرستادن یک جودوکار قهرمان خود به رقابت های بین المللی در آلمان جلوگیری می کند تا ناچار نباشد با وزرشکار اسرائیلی روبرو شود.

طبق مقررات ورزشی بین المللی، اگر کشوری به علل سیاسی حاضر به مسابقه با کشور دیگری نباشد، از عضویت فدراسیون بین المللی اخراج خواهد شد.

سرپرستان تیم کشتی ایران پیشتر هشدار داده بودند که ادامه بهانه جویی های سران رژیم برای خودداری از رویارویی با ورشکاران اسرائیلی، برای آینده ورزش ایران فاجعه بار خواهد بود و ایران باید سیاست خود را به وضوح اعلام دارد و از عنوان کردن بهانه هایی که دنیا آن را نمی پذیرد، خودداری ورزد.

در آستانه مسابقات قهرمانی جودو که قرار است به زودی در شهر دوسِلدُرف در آلمان برگزار شود، این احتمال مطرح است که دو جودوکار اسرائیلی و ایرانی در یک خانه قرار گیرند و باید با هم مسابقه بدهند. ورزشکار اسرائیلی محمد بریمانلو دستور گرفت که در آئین تعیین وزن ورزشکاران شرکت نجوید تا ناچار به رویارویی با ورزشکار اسرائیلی نشود.

مسابقان جودو به سرپرستی شهرداری شهر دوسلدورف از دیروز (جمعه) آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد یافت. در این مسابقات هفتاد و یک تیم از سراسر جهان شرکت می کنند. ایران تنها سه جودوکار به این مسابقات جهانی فرستاده که یکی از آن ها محمد برمانلو در وزن ۷۳ کیلوگرم است که به او دستور داده شده در مسابقات شرکت نکند.

دو ورزشکار دیگر، یکی سعید ملایی در وزن ۸۱ کیلوگرم و دیگری جواد محجوب در وزان بالاتر از صد کیلوگرم است، که آن ها برای شرکت در مسابقات مشکلی ندارند.

در همین رابطه، رئیس اتحاده جهانی کشتی، نَناد لالوویچ هشدار داد که با ادامه این روش، آینده ورزش ایران، به ویژه در رشته کشتی گیری کاملا در خطر است.

لالوویچ به مجازت تعیین شده علیه کشتی گیر ایرانی علیرضا کریمی اشاره کرد که در مسابقات اخیر عمدا به ورزشکار روس باخت تا ناچار نباشد در برابر ورزشکار اسرائیلی قرار بگیرد.

فدراسیون جهانی کشتی، علیرضا کرمی را به مدت شش ماه از شرکت در مسابقات محروم کرد.

رئیس فدراسیون جهانی کشتی در واکنش گفت که این یک مجازات بسیار سبک بوده و اگر رژیم ایران به این رفتار ادامه دهد، عواقب ناگواری برای آینده ورزش ایران ایجاد خواهد کرد.

لالوویچ در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت: حساب کنید که خودداری از رویارویی با ورزشکار اسرائیلی، در مسابقات اولمپیک رخ دهد، آن گاه چه خواهید کرد؟

طبق قوانین ورزشی بین المللی هرکس به علل سیاسی از رویارویی با ورزشکار یک کشور دیگر خودداری ورزد از مسابقات محروم خواهد شد. رئیس فدراسیون هشدار داد که اگر سیاست بازی سران رژیم ادامه یابد، ورزش ایران کاملا قربانی خواهد شد.

وزیر ورزش حکومت اسلامی، مسعود سلطانی فر حاضر نشد درباره سیاست تعیین شده از جانب رهبر حکومت اسلامی ایران اظهار نظر کند. سلطانی فر گفت: من در این باره هیچ موضعی ندارم” و افزوده گفت: «قرار نیست که هر فردی، در هر جایی، موضعگیری کند! من به عنوان وزیر ورزش، نمی خواهم این تصمیم را رد یا تائید کنم»

2 دیدگاه‌

  1. بسم الله.خودشونو سبک میکنند اصلا داخل آدم تو هم داری زیادی حساسیت نشون میدی ۴۰ سا له دارن میگن مرگ بر اسراییل خدا حفظش کرده اگه بخاد تا ابد حفظ میکنه تو طبق همون ده فرمان موسی خودت این عربها را تا حمله نکردن نکش حمله هم کردن در همان حدود بهشون پاسخ بده از زمین های شخصیشونم دزدی و غصب نکن تا ابد هیچ غلطی نمیتونن بکنن.این مستعمره پوکیده عثمانی دیگه توسط انگلستان بخشیده شده بابا این آذربایجان قرارداد ۱۰۰ سالش تموم شده ولی حالا کی میده انگار پس گرفتن به همین راحتیاست دیگه تموم شد فلسطینم از نظر ما یه مهره سوختست.همیشه میگن دو سلطان در یک اقلیم نگنجند اصلا تشکیل دو دولت یه چیزه مردوده از اصلش

  2. این باند جنایتکار داعش شیعهٔ اثنی عشری تمام ایران و ایرانیان را قربانی اهداف عربی ـ عسلامی ـ کمونیستی خودش کرده و خواهد کرد
    تنها راه نجات ایران و ایرانیان دفن کردن تمامیت این باند مذهبی ـ چپول ایرانی در زیر خاکهای ایران هست وگرنه …

Comments are closed.