نخست وزیر پیشین لهستان از رفتار یهودستیزانه سران کشورش انتقاد کرد

نخست وزیر پیشین لهستان نسبت به وضع بحرانی در روابط کشورش با اسرائیل ابراز ناراحتی عمیق کرد و گفت «به هیچ کس اسجازه نخواهید داد که روابط تاریخی لهستان با ملت یهود را در ظرف چند هفته به ویرانی بکشاند».

دونالد توسک، نخست وزیر پیشین لهستان که اکنون رئیس شورای اتحاده اروپا می باشد گفت بدنبال گفتگوهایی که با سران شماری از کشورهای اروپایی انجام داده، به این ارزیابی رسیده که موقعیت وطن او بسیار دشوار است و باید برای رفع این وضع به اقدامات لازم دست بزند.

اشاره این شخصیت لهستانی به قانونی است که در کشور او به تصویب رسیده و به موجب آن هرکس ادعا کند که لهستانی ها نیز در کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم شرکت داشته اند، به دروغگویی متهم خواهد گردید و به سه سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

این قانون در حالی تصویب شده که همه اسناد و شواهد تاریخی نشان می دهد که هنگام اشغال لهستان توسط آلمان نازی، هزاران لهستانی با آن ها در کشتار یهودیان همکاری داشته اند.

علاوه بر تصویب این قانون، که در دنیا محکوم گردید و اسرائیل و سازمان های یهودی نیز به شدت نسبت به آن اعتراض کردند، نخست وزیر کنونی لهستان نیز اظهارات یهودستیزانه به زبان آورد.

نخست وزیر پیشین لهستان گفت که با نخست وزیر کنونی تلفنی گفتگو کرده و به او یادآور شده است که اظهارات یهودستیزانه موجب بدنامی لهستان در اروپا می شود و به موقعیت آن کشور در صحنه جهانی نیز آسیب می رساند.

او گفت: بدین سان، رهبران کنونی لهستان با سخنان ناشایست و رفتارهای غیرمنطقی خود، منافع ملی لهستان را در سراسر جهان به خطر می اندازند.

 

یک دیدگاه

  1. به نام خدا.همین الان قرآنو باز کردم میگه بنی اسراییل شاهدان و گواهان بر قرآنند.حتی اگه اسلامم نیارند که البته دین زور نیست غلط زیادی کرده اونکه بخاد بنی اسراییلو نابود کنه حرف مفت میزنند.خود تورات و بنی اسراییل بر استحکام اسلامند نه ضعف اون.حالا یکی این قرآنو خوند گفت آقا این قرآن اینقدر میگه بنی اسراییل این کشور اسراییل کجاست این قوم کجاست یعنی اینها یک کشور از خودشون ندارند

Comments are closed.