سفیر آمریکا در سازمان ملل به حضور آوایی درشورای حقوق بشر اعتراض کرد

نیکی هیلی سفیر ایالات متحده آمریکا  در سازمان ملل به حضور علیرضا آوایی، وزیر دادگستری  رژیم جمهوری اسلامی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به شدت اعتراض کرد و با انتقاد از شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت:

«شورای حقوق بشر  باید از خود شرمنده باشد که اجازه داده است  علیرضا آوایی برای اعضایش سخنرانی کند.»

نیکی هیلی، وزیر دادگستری دولت روحانی را مسئول شماری از بدترین موارد نقض حقوق بشر در ایران برشمرد، مواردی همچون قتل عام زندانیان سیاسی، شکنجه، خشونت و سرکوب آزادی های سیاسی در ایران.

نیکی هیلی همچنین حضور وزیر دادگستری بدنام رژیم ایران را موجب بی اعتبار شدن نام شورای حقوق بشر سازمان ملل دانست و خواستار اصلاحات فوری و لازم در آن شورا شد.

علیرضا آوایی، وزیر دادگستری حکومت ایران که از ناقضان عمده حقوق بشر و عامل بسیاری از جنایات فجیع در ایران شناخته می شود، در لیست سیاه تحریمهای اتحادیه اروپا قرار دارد. بازماندگان زندانیان قتل عام شده سیاسی می گویند این شخص در جریان اعدام های گسترده سال ۶۷ نقشی اساسی داشته است.

 

2 دیدگاه‌

  1. واقعا قابل درک نیست ، کسی که وزیر وزارتی در ایران بوده که در زمان وی هزاران نفر مردم بی گناه و مظلوم شکنجه شده اند و کشته شده اند چگونه به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دعوت میشود ؟؟؟؟؟ و وقیح تر از آن که علیرضا آوایی خود را در جایگاهی میبیند که در شورای حقوق بشر سخنرانی کند و از حقوق بشر سخن بگوید، قطعا برای افکار عمومی مدافعان حقوق بشر جالب است که کسی یا ارگانی که ایشان را به سوئیس دعوت کرده اند چه دفاعیه ای از این دعوت خود دارد !!!!!!

Comments are closed.