نیویورک تایمز: جنگ آینده منطقه، بین رژیم ایران و ارتش اسرائیل خواهد بود

 

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز پیش بینی می کند که جنگ آینده در خاورمیانه، میان حکومت اسلامی ایران و اسرائیل رخ خواهد داد که بهانه ظاهری آن حمله به یک پایگاه پهپادهای سپاه پاسداران در سوریه است که به اسرائیل نسبت داده شده است.

این روزنامه پرنفوذ که ارزیابی را امروز (دوشنبه) انتشار داد، پیشتر هم نوشته بود که حکومت ایران و ارتش اسرائیل، اکنون عملا در سوریه در حالت جنگی علیه یکدیگر قرار گرفته اند.

توماس فریدمن، تحلیلگر مشهور آمریکایی که مدت چند سال از اسرائیل گزارش می داده، و این مقاله را نیز پس از دیدار از بلندی های گولان نگاشته، در مقاله خود می نویسد: در حالی که همگان امروز از خطر درگیری بین آمریکا و روسیه بر سر کاربرد سلاح های شیمیائی در سوریه سخن می گویند، ولی خطر واقعی که در آن سرزمین شکل می گیرد، امکان جنگ مستقیم بین ایران و اسرائیل است.

فریدمن نوشت که حکومت ایران اکنون سخت می کوشد خاک سوریه را به جبهه مقدم جنگ علیه اسرائیل مبدل سازد و اسرائیل قاطعانه گفته است که هرگز نخواهد گذاشت چنین امری رخ دهد.

فریدمن نوشت که این خطر جنبه خواب و خیال ندارد، بلکه یک امر واقعی است، زیرا اکنون مدتی است که حکومت ایران و کشور اسرائیل یکدیگر را به طور مستقیم و نه به شیوه جنگ نیابتی هدف قرار داده اند.

نیویورک تایمز نوشت که اکنون، جنگ بی سروصدا بین ایران و اسرائیل به پایان می رسد و جنگ علنی آغاز می گردد.

در حالی که پیشتر احتمال می رفت پهپاد سپاه پاسداران که برای پرواز بر فراز حریم هوایی اسرائیل فرستاده شده بود، قصد گردآوری اطلاعات داشته و یک پرنده جاسوسی بوده، مقامات ارتش اسرائیل در این هفته فاش ساختند که پهپاد ایرانی ماموریت خرابکاری داشته و به بمب مجهز بوده است.

ارتش اسرائیل در پاسخ به ادعای دولت روسیه دایز بر این که بمباران پایگاه پرواز پهپادهای ایرانی در خاک سوریه موجب بغرنج تر شدن اوضاع در خاورمیانه می گردد، عکس ها و شواهدی انتشار داد که ثابت می کند پهپاد ایرانی یک بسته مواد تخریب حمل می کرده و اسرائیل اعلام کرد که ماموریت آن، فرود آمدن در یک قرارگاه نظامی اسرائیل، به هدف ایجاد انفجار و کشتن سربازان بوده است.

به گفته کارشناسان اسرائیلی، این اقدام جنبه جنگی و تعرض دارد. بر اساس این امر، برخی کارشناسان ابراز عقیده کردند که از همین حالا اسرائیل و ایران با یکدیگر وارد جنگ شده اند.

13 دیدگاه‌

  1. با سلام و سپاس از برنامه خوب خبری شما.
    بعنوان یک شنونده که هر روز به رادیو پیام اسرائیل گوش میدهم میخواستم عرض کنم پخش موسیقی برنامه گلها ، در بین برنامه خبری اصلا مناسب نیست و خسته کننده و طولانی خواهد بود.

  2. برف امروز ایران را مختل و تعطیل کرد. بلایای طبیعی و بلایای انسانی ایران را در طول زمان ورشکست خواهد کرد و اسرائیل یا فقط نظاره گر وقایع طبیعی و انسانی است و یا به همان سرنوشت محکوم خواهد شد

  3. بسیار بعید به نظر میرسد که جنگی بین ارتش ایران و ارتش اسرائیل در منطقه به وجود بیاید ، حکام ایران کاملا به قدرت نظامی اسرائیل و همپیمانانش آگاهند و میدانند و اگر نمیدانند بدانند که اگر غلطی از طرف ارتش و سپاه ایران سر بزند ، ارتش اسرائیل و آمریکا و عربستان در عرض چند ساعت شر آنها را از خاور میانه برای ابد کم میکند ، ومعتقدیم محال است همچین حماقت و تعرضی از حکام بزدل و منفعت پرست حکومت اسلامی ایران سر بزند

    • عربستان خخخخ اسرائیل خخخخخ
      حالا امریکا یه چیزی اگه میتونستن به جای میز مزاکره الان حمله کرده بودن ایران در عرض ۴۸ ساعت تمام پایگاه های عربستان رو با خاک یک سان میکنه این عربستان که انقدر قود قود میکنه وجودش نداره یه تیر بزنه به طرف پایگاه ها ایران

  4. الانم خدای جهان شده اسرائیل چرا چون هر چی میشه میگن اسرائیل کرد یا اسرائیل بود پس تو خودتم الان برا خیلیها حکم یه نوع خدا را داری اینو گفتم که بدونی

  5. جنگ ایران و اسراییل سالهاست که مخفیانه شروع شده و به زودی علنی خواهد شد. سیاستهای خارجی غلط آمریکا در قبال ایران باعث شده تا ایران روز به روز قوی تر شده و اسراییل را به هراس درآورد و اسراییل چاره ای جز جنگ با ایران برای جلوگیری از قدرتمند تر شدن ایران نمیبیند.

  6. با سلام،
    امیدوارم بعنوان یک ایرانی ،ارتش اسرائیل اول اعلام کند که دشمن مشترک ما سپاه پاسداران است و فرقه ولایت فقیه و اعلام کنند که ما برای آزادی مردم ایران از دست این استبداد نیز قدمی بر میداریم.

  7. .
    درود…
    پیرو تحلیل بسیار وا رفته و آبکی جناب فریدمن بایست عرض بدارم؛
    دوست یا دوستان گرامی پیشتر هم خاطرنشان کردم که سابژه جنگ با کدهایی که در کتب و مبادی مستقل گه گاهی درج و نشر میگردد منتفیست…
    چنانچه جنگی هم صورت پذیرد، آن جنگ آبژکتیو نیست!!!
    ایضا نبایست در یک مبحث آکادمیک گوشزد کرد که امثال فریدمن ها تحلیلگر نیستند…
    به واقع سیطره تجارت رسانه بر شرینگ آو منینگ تنها یک نتیجه واضح داشته:
    قلب اخبار به نفع بعد تجاری اخبار و به وجود آمدن کسانی که به ظاهر خیلی محلل هستند؛ فرایند مهره سازی…
    بله موشکی پرتاب می شود دیواری فرو می ریزد اما آیا آن امر مواید عدم روابط ایران و اسرائیل در ماجرای ایران گیت است؟
    بله چند نفر هم کشته می شوند حتی هزاران نفر در یک کشتار شبانه دسته جمعی اما آیا آن امر نافی رابطه آن خانم چادرچاغچولی؛ ابتکار با سفارت امریکاست؟
    تحلیل، روایت عینیات نیست که تاریخ نیست…
    تاریخ هیزتوریاست که تجسس است در امر واقع نه منشا یا اثر آن…
    شوربختانه دیرگاهیست که جهان درگیر یک گول بزرگ است و تنها وظیفه آن گول پاییدن فرم های حکومتیست که به قول مایکل لدین؛
    توده جانور بزرگ است و بایست جانور ر مهار کرد…
    پیروز باشید…

  8. جمهوری اخوندها در ایران که حقأ و شرعأ نه ایرانیست و نه اسلامیست بلکه نوعی سادیسم و کینه توزی همراه با دزدی و قتل و غارت و فحاشی است با امدن خمینی به إیرا ن این دشمنی و کینه توزی نسبت به ملت ایران و تمدن و فرهنگ و سنتهای ایرانی شروع شد و تا کنون ادامه دارد دشمنی با هر انچه که اسلام نباشد یهودیان و مسیحیان و سایر ادیان طبق تعریف قران کفار هستند اخوندها مستقیم یهودیان را دشمنان خدا و اسلام معرفی می کنند و کشور اسرائیل را بخاطر دیانت مردم ان کشور دشمن می دانند و جالب است اخوندها مذاهب اسلامی یعنی پیروان غیر از شیعه را دشمنان
    خود می دانند و حتی شیعیان که همفکر خودشان نیستند دشمن نی دانند و این مرض بین اخوندها با امدن خمینی مسری شده

  9. به عنوان یک ایرانی میگم که درود بر شرف اسرائیل که در حمله هوایی چند روز پیش هفت نفر از پاسداران کثیف رژیم آخوندی رو به هلاکت رساند.این پاسداران جنایت کار همون کسانی هستند که اعتراضات مسالمت آمیز دی ماه مردم رو به خاک و خون کشیدن. امیدورام حملات اسرائیل علیه مواضع رژیم آخوندی در سوریه ادامه پیدا کنه. مرگ بر خامنه ای لعنت بر خمینی

Comments are closed.