از تل آویو، مرکز تفریحات و تعطیلات و هنر و فرهنگ اسرائیل دیدن کنید

در توصیف تل آویو، می گویند شهری است که هرگز به خواب نمی رود.

شما در هر ساعتی از روز و شب در این شهر قدم بزنید، جوش و خروش و جوانی و پویایی را احساس می کنید.

تل آویو شهری است که در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و همانند شهرهای جنوب فرانسه و جنوب ایتالیا و جنوب یونان، در اکثر ماه های سال دارای هوای گرم است و به مردم امکان می دهد از خانه های خود بیرون آیند و در خیابان ها قدم بزنند و شب ها در کنار ساحل در رستورانی بنشینند و غذای خوشمزه ای صرف کنند و از دیدن دریا و شنیدن صدای امواجی که به ساحل می خورند لذت برد.

تل آویو پایتخت هنر و موسیقی و فرهنگ اسرائیل نیز محسوب می شود و شماری از موزه های مهم و مرکزی کشور نیز در این شهر قرار دارد.

شما در ساعات روز، می توانید گردش خود را از سواحل زیبای تل آویو آغاز کنید.

اگر ساعت شش بامداد گذارتان به این ساحل می افتد، در آن جا زنان و مردانی را می بینید که با پوشیدن لباس شنا، به طور دسته جمعی مشغول ورزش هستند و یک مربی آن ها را تعلیم می دهد.

در ساعات پیش از ظهر و بعدازظهر، در این سواحل زیبا، که شن نرمی آن را پوشانده، شما زنان و مردان و دخترکان زیبانی را می بیند که زیر آفتاب دراز کشیده اند و یا در دریا شنا می کنند و لذت می برند و به سلامت جسمانی خود می افزایند.

در همان ساحل، هنگامی که آفتاب غروب می کند، کافه ها و تفریحگاه ها چراغ های خودشان را روشن می کنند و هوا خنک می شود و زنان و مردان با هم یا به تنهایی روی مبل های چوبی لم می دهند و به نوشیدن و خوردن می پردازند.

امیدواریم که غروب آفتاب را در ساحل تل آویو از دست نداده باشید. دیدن خورشید سرخ که آهسته آهسته در دل دریا فرو می رود و به تدریج پنهان می شود، بسیار هیجان آور است.

در ساعات دیر وقت شب، هنگامی که هوای ساحل سرد می شود و از نشستن در آن جا خسته شده اید، می توانید به مراکز تفریح در خیابان های مرکزی شهر بروید و ببنید که چگونه رستوران ها و بارها و کافه ها از جمعیت موج می زند و مشتریان با هم خوش وبش می کنند.

ولی گفتیم که تل آویو پایتخت فرهنگی و هنری اسرائیل نیز هست.

تنها اوپرای بزرگ اسرائیل در این شهر قرار دارد و برنامه هایی که در آن جا اجرا می شود، از نظر هنری در سطح بالا قرار دارد و مورد تحسین قرار دارد. شماری از مشهورترین خوانندگان اوپرای جهان در آن جا برنامه اجرا کرده اند.

معروف ترین تالارهای فرهنگی و تئاترهای اسرائیل نیز در تل آویو قرار دارد و برجسته ترین نمایشنامه های جهان نیز در آن جا روی صحنه می آید.

و اما ، تل آویو مرکز سکونت ایرانی زادگان نیز می باشد. می توان گفت که تقریبا نیمی از کل یهودیان ایرانی که در سرزمین اسرائیل زیست می کنند، ساکن تل آویو و شهرهای اطراف آن هستند.

ولی با آن که همگان می گویند که غذاهای ایرانی بسیار لذیذ است، شمار رستوران های سطح بالای ایرانی در تل آویو بسیار کم است.

اما اگر میل دارید غذای خانگی ایرانی بخورید، چند رستوران کوچک را در مرکز تل آویو به شما توصیه می کنیم. آن ها در خیابان های باریک محله ای قرار دارند که مرکز فروش انواع شیرینی ها و ادویه ایرانی است. از گز و سوهان تا پسته و حتی کشک می تواند در آن جا یافت.

تل آویو هر سال پذیرای دست کم سه میلیون نفر گردشگر از سراسر جهان است و در طول سال، ده ها هزار نفر از اهالی خود کشور نیز برای گذراندن تعطیلات، به این شهر مرکزی می آیند.